Gå til innhold

Uff, mann som ikke liker et barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min liker ikke ene kompisen til sønnen vår. Han er 11 år.. Hva synst dere om det? Snakket om at han ikke ville ha han inn i huset ! Jeg Sa at det Var å gå for langt og at det kom til å gå ut over sønnen vår!

Han er litt spesiell, og litt bøllete faktisk.. Men å ikke like trynet et barn syns jeg bare var fælt å si.. Jeg har gitt han klar beskjed, og til og med snakket med moren hans når det går for langt. Han har blitt snillere etter at vi har gitt han klare grenser på hva som er lov og ikke her i huset.

Uff, hva syns dere?

Anonymous poster hash: 84dfd...d15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ungen er en dritt forstår jeg at mannen reagerer på en eller annen måte, og det er jo ingen krise at han forteller DEG at han ikke tåler trynet på ungen vel? Noen unger er bare ufordragelige..

Anonymous poster hash: dd95a...54c
Skrevet

Hvis ungen er en dritt forstår jeg at mannen reagerer på en eller annen måte, og det er jo ingen krise at han forteller DEG at han ikke tåler trynet på ungen vel? Noen unger er bare ufordragelige..

Nei, du har vel rett i det. Men er bare redd han skal eksplodere en dag og skjelle han ut eller noe, for det er dessverre noe han kan finne på:(

Han er egentlig ufordragelig. Virker ikke som om han vet hvordan han skal oppføre seg blant voksne. Plutselig en dag satt han seg i fanget på mannen og lekte baby og skulle kysse han(han er 11 år!!!!) Det var bare helt merkelig...:/

Skrevet

Flere unger som ikke får være hjemme hos oss. De fleste er utlendinger.

Hvorfor skal vi ha de i huset vårt når de stjeler og ødelegger og ikke klarer oppføre seg.

Anonymous poster hash: cf644...505
Skrevet

Flere unger som ikke får være hjemme hos oss. De fleste er utlendinger.

Hvorfor skal vi ha de i huset vårt når de stjeler og ødelegger og ikke klarer oppføre seg.

Anonymous poster hash: cf644...505 [/quot

Når de stjeler og ødelegger skjønner jeg veldig godt de ikke får lov! Da hadde det ike vært noe tvil her heller.. Her er det mest merkelige episoder, frekkhet, lyging ol.

Skrevet

Jeg har et nabobarn jeg ikke kan fordra, så jeg forstår mannen din.

Når ungene hopper på trampoline, så skal han alltid hoppe oppå den som faller med all sin kraft. Han skal alltid tulleslå på vår gutt, men ingen får lov til å slå på han. Når de sparker fotball forteller han alltid de andre barna at de gjør feil, og at det er KUN HAN som skal sparke ballen litt, dersom noen prøver å drible han blir han sur og tar opp ballen. Han kan finne på å snu flere barn mot et annet, og så løpe fra dette barnet. Han har stjelt mange av trash-packene til gutten min. Han ødelegger leker med vilje. Han er utrolig frekk i munnen og har en veldig ovenfra og ned holdning fordi de har det største huset i gaten. 

Noen unger er rett og slett ekle!

Anonymous poster hash: 67967...a6b
Skrevet

Når ungene hopper på trampoline, så skal han alltid hoppe oppå den som faller med all sin kraft. Han skal alltid tulleslå på vår gutt, men ingen får lov til å slå på han. Når de sparker fotball forteller han alltid de andre barna at de gjør feil, og at det er KUN HAN som skal sparke ballen litt, dersom noen prøver å drible han blir han sur og tar opp ballen. Han kan finne på å snu flere barn mot et annet, og så løpe fra dette barnet. Han har stjelt mange av trash-packene til gutten min. Han ødelegger leker med vilje. Han er utrolig frekk i munnen og har en veldig ovenfra og ned holdning fordi de har det største huset i gaten.

Mye av det der høres ut som han jeg snakker om! Hva gjør du da? Får han være hos dere? Kjefter du på han? Sender du han hjem? Er så usikker på hvis som "er lov" med andres barn!

Skrevet

Det er da ikke normalt å skulle like alle unger.

Anonymous poster hash: dc601...14a
Skrevet

Mye av det der høres ut som han jeg snakker om! Hva gjør du da? Får han være hos dere? Kjefter du på han? Sender du han hjem? Er så usikker på hvis som "er lov" med andres barn!

Jeg kjefter rett som det er, men ungen hører jo ikke etter uansett. Min mann er strengere enn meg så det blir til slutt han som må si at nå må de gå ut.

Denne gutten er også slik som går rett i kjøleskapet og forsyner seg med saft og brus. Min gutt vet selv at mellom måltider er det kun vann som er lov å drikke, men denne ungen gir en god faen.

Når det er fint vær sier jeg enkelt og greit at de må være ute. Når det regner så får de lov å være inne, men da pleier jeg ofte å begynne litt tidlig på middag for å kunne skufle denne gutten ut døren.

Har ofte hørt at foreldrene kjefter på ham når de ser det. Ungen svarer frekt tilbake, hører ikke etter, moren bare sukker høyt og oppgitt, mens ungen ikke får noe konsekvens i det hele tatt. Når jeg ser på hvor tafatt foreldrene er, så forundrer det meg ikke at denne ungen er blitt sånn. Så på en måte synes jeg også litt synd på ham. Jeg ser for meg at det kan bli noen tøffe ungdomsår for ham, og foreldrene.

Skrevet

Enkelte unger er ufordregelige. Kan dem ikke oppføre seg og følge husets regler får dem heller ikke være her.

Utelekene låste vi tidligere ned i en putekasse for å hundre andre barn i å hente våre barns ting når dem ikke var med i leken. Ene naboungen her ødela putekassen for å komme til lekene. Endte med at mannen tok han i armen (vi satt i stua og så hva som foregikk) og leverte han på døra til foreldrene. Han er forvist fra vår hage. Han er heller ikke på alder med noen av våre barn og dermed heller ingen naturlig lekekamerat for dem. Vi har nå en solid lekekasse med en solid lås på. Rett og slett lei av å komme hjem og oppdage at lekene til våre barn er strødd over høre nabolaget, ødelagt eller stjålet.

Anonymous poster hash: 4f692...d62

Skrevet

Når det er så ille at man reagerer på den ene eller andre måten drar man ungen med hjem til foreldrene og forklarer dem problemet. Så kan de få kose seg med å forklare drittungene sine hva som er lov og ikke lov, evnt. gi faen. Gir de faen er det bare å lempe ut ungene når de dukker opp, og gjerne si at det er fordi de ikke oppfører seg skikkelig.

Skrevet

Jeg liker ikke min egen nevø, og jeg anser det helt normalt at man ikke liker alle mennesker, store som små. Jeg er selvfølgelig glad i nevøen min, men han er ufyselig, ufordragelig, høylytt, masete, og fryktelig klengete. Så jeg skjønner mannen din! Man kan ikke like alle.

Anonymous poster hash: 37d65...f67
Skrevet

Hva du skal gjøre? Det samme som du ville gjort om ditt eget barn oppførte seg slik.

I ditt hus og din hage gjelder dine regler, ferdig med det. De som ikke kan følge dem, trenger ikke komme på besøk. Og så kan du fint lære ungene dine at de ikke trenger leke med andre unger dersom de er slemme med dem eller stjeler lekene deres.

Gjest sug lut
Skrevet

Man må velge om man skal la være å ha vedkommende unge hos seg, eller ta bryet med å oppdra. Det siste kan være krevende men superlønnsomt.

Og mannen din får sørge for å oppføre seg som en voksen.

Skrevet

Vi har et lignende problem. Synes synd ungene for det er helt klart foreldrenes skyld at de er sånn. Jeg kjører hardt på " mitt hus - mine regler". Det funker, barnet det gjelder oppfører seg helt klart bedre her hos oss enn andre steder. Det i seg selv sier jo sitt...

Skrevet

Vi har et lignende problem. Synes synd ungene for det er helt klart foreldrenes skyld at de er sånn. Jeg kjører hardt på " mitt hus - mine regler". Det funker, barnet det gjelder oppfører seg helt klart bedre her hos oss enn andre steder. Det i seg selv sier jo sitt...

Syns litt synd i denne gutten også...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...