Heklemamma Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Dette er vår tredje, og siden vi allerede har en liten gutt og ei lita jente. Så vurderer vi å ikke vite kjønn denne gangen. Men jeg er så innmari ambivalent ift dette. Noen som ikke har villet vite kjønn, som kan si litt om dette. Fordeler og eventuelt ulemper? Jeg er veldig nyskjerrig av natur, og syns derfor dette er et valdig vanskelig valg.
Krusemynte Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Vi vil i utgangspunktet ikke vite, men føler veldig på at vi "må" for å i det hele tatt få kjøpt noe utstyr og klær før fødselen. Har fortsatt ikke klart å finne klær i nøytrale farger som gult, grønt og beige, bare noe hvitt, men det er fryktelig kjedelig. Handelstanden skor seg nok godt på å unngå de nøytrale fargene. OUL er i morgen, så vi må nok ta en prat i kveld...
[email protected] Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har ikke visst kjønn to ganger , mye morsommere å føde da Er så morro å få høre hva det er når lille kommer ut. Har ikke hatt noe problemer med å kjøpe ting og klær. Husk at såå mye trenger du ikke kjøpe av klær , fordi det blir mange gaver , i de riktige fargene Kjøp bare litt hvitt og litt beige. Man går jo ut og shopper ganske fort også da .... Utstyr må dere vel ha litt av siden dere har to fra før. Du vil vel ikke ha rosa barnevogn samme hva ? Det er så morro , ikke finn ut kjønn du, ekstra spenning...
Heklemamma Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2013 Hihi.. nei, rosa vogn blir det nok ikke. Her kjører vi gjennbruk. Siden den kommende storebror bare er 2,5 år, så har vi en godt brukbar vogn etter han. Strikking og hekling kan jo gjøres i helt greie neutrale farger, som du sier. Tror vi går for å ikke vite denne gangen. Jeg har litt lyst til å kjenne hvordan det er også. Jeg har jo en magefølelse da, men det er jo ikke gitt at den stemmer.
[email protected] Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Hehe så koselig det blir. ekstra spennende også Er også gravid med 3 mann. Vet ikke hva det er , men vi ville vite denne gangen vi da, siden vi ikke har visst før . Men de kunne ikke se det Jaja , det gjør ingenting. Lykke til
Ane Elise Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Da jeg var gravid for første gang, ville vi ikke vite hvilke kjønn, og det ble ekstra spennende den dagen jeg skulle føde Dessuten, det jordmor ser under UL er jo ikke 100% sikker uansett, så vi fant derfor fort ut at vi ville heller leve i spenningen. Når det gjaldt til utstyr og klær, så kjøpte vi bare de nødvendigste tingene og klærne i nøytrale farger. For vi visste at den dagen nurket kom til verden, kommer vi til å få mye klær og andre ting av venner og familie. Og rett hadde vi Forresten under svangerskapstida startet vi tippekonkurranse hvor det gikk ut på at folk skrev i tippeboka hvilke kjønn de tror vi kom til å få mot "donasjon" ønsket beløp til ungen som vi foreldre skulle bruke til utstyr og klær til ungen Det var jammen meg populær og utrolig artig påfunn, som jeg tror ungen vår vil sette utrolig stor pris på den dagen han får den boka til minne for livet.Sant skal sies så hadde jeg på magefølelsen at vi skulle få en gutt da. Nå er jeg gravid igjen, og om ikke lenge har jeg termin. Denne gangen ønsker vi heller ikke å vite kjønnet på barnet, og magefølelsen min sier at det ligger ei lite jente der inne, så får vi se om jeg har rett om 14 dager +- Endret 16. juli 2013 av Ane Elise
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Har 2 stk, en jente og en gutt. Har ikke visst det noen av gangene, helt bevisst. Med nr 1 var vi ganske fram og tilbake på om det var en gutt eller jente, men hadde jentefølelse hele veien og ut kom ei frøken. Med lillebror visste jeg bare at det var en gutt, var bare helt sikker. Aner ikke hvordan. Vi kjøpte nøytrale klær, pluss at søstra mi har gutt så var en del gutteklær, men det gjør jo ikke noe til en jente, synes jeg da. Hadde med noen rosa luer på føden også. Synes ikke det var vanskelig å finne kjønnsnøytrale klær, og som en over her sier så har man jo GOD tid etter at barnet er født Nå er jeg gravid igjen. Vi har diskutert litt om vi skal vite det denne gangen, er ikke helt sikre ennå. Men jeg har skikkelig jentefølelse igjen
DaTuMa Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Er gravid for andre gang nå. Visste ikke kjønn med nr 1. Trodde det var gutt og kjøpte gutteklær, men ut kom jente. Så da hadde jeg en jente i mørkeblå klær de første mnd. Vi vet ikke kjønn nå heller, har kjøpt utstyr og sånn i alle farger utenom rosa og lilla egentlig. Har ikke kjøpt noen klær enda, det tar vi når vi ser hva det blir. Får sikkert litt i gaver uansett
Underveis --> Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Er gravid i uke 30 med 3. mann og vet ikke kjønnet denne gang. Har ikke noen bestemt følelse heller, annet enn at dette svangerskapet har vært annerledes enn de to andre gangene, som har vært ganske like. Har to gutter fra før, og har visst kjønnet med begge de to. Siden vi har to gutter er noe av det første folk spør om "går dere for jenta nå?", eller "kommer det en jente nå da?" eller "ønsker dere en jente nå da?", noe som irriterer meg grenseløst! Jeg la derfor ned veto om å vite, for det spiller da virkelig ingen rolle! Vi har to fantastiske gutter og er ikke de like mye verd som en jente? Nei, jeg håper at fokuset på kjønn dempes noe når fødselen er overstått og det (forhåpentligvis) har gått bra med alle involverte. DET bør være fokuset! Er uansett vårt siste barn. Kommer forøvrig ikke til å kjøpe noe som helst annet enn et lettere bilsete. Har en på ett år fra før, så blir jo litt ekstra bæring selv om han går, så da orker jeg ikke vårt blytunge Izi Sleep (selv om jeg elsker det på alle andre områder).
Karma! Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Har ikke visst kjønn med de to eldste- har ei jente og en gutt. Og det har jo vært veldig spennende å gå rundt å lure på om magefølelsen har vært rett Klær har vi jo fått i "riktige" farger etter fødsel og jeg har alltid funnet mye fint nøytralt tøy. Denne 3 gangen har jeg ville vite kjønne av den grunn at jeg ikke gidder å vaske klart både rosa og blått på forhånd, siden vi har begge liggende
pifi med tre nurk Skrevet 24. juli 2013 #11 Skrevet 24. juli 2013 Jeg er gravid med.nr.3. , uke 13 + 3.'Har en jente og en gutt fra før. Vi har visst kjønn de andre gangene, så denne gang skal vi ikke vite. Synes det er spennende å spekulere og måtte vente til fødsel... Klær har vi til både gutt og jente og ellers er det ikke noe problem å kjøpe hvitt eller grønt eller noe.. Barn må jo ikke gå med blått eller rosa ...
Hun med alle ungene Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har ikke visst kjønn med de elste barna,men visste sist gang.Mye morsommere og ikke vite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå