Heklemamma Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Hva er det viktigeste for deg, når du velger hvilket parti du skal stemme på ved høstens valg? For meg er det menneskelige verdier som står høyest. At alle mennesker skal ha muligheten til å leve verdige liv. Ikke like liv, men verdige liv. At vi gjør det vi kan for å bedre kårene for fattige barn, og at vi generelt sett har respekt for hverandre, uavhengig av kulturelt opphav eller reiligion. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om at vi skal godta drap, tvangsgifting, kjønnslemlestelse osv. men at vi skal prøve å hjelpe innvandrere til å ta del i samfunnet, slik at de kan lære om oss, og vi kan lære om dem. For det er kunnskap, og bare kunnskap som kan endre vår oppfattning av hverandre. Også er jeg 100% mot oljeboring og konsekvensutredning i Lofoten og Vesterålen. Dette er ett av de vakreste naturområdene vi har, og en stor kilde til eksport og turisme. Det finnes fisk i havet må vite, ikke bare olje. Og dette er områder som mange turister velger å besøke når de er her i landet. det er viktig at vi tar vare på naturen vår også, og ikke bare tenker på å fylle opp pengesekken hele tiden.. Nå blir jeg halshugget her, det vet jeg. Men jeg er vant til det. Det er hemmelig valg jeg vet. Men, jeg er ikke flau over å si at jeg fremdeles stemmer SV. Ja, de har måttet svelge en hel haug av kameler de siste årene. Men de har fått til mye også. Mye mer enn det jeg først hadde trodd de skulle få til, som mindretallsparti i regjering med Ap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå