Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 er usikker på om det vil slå ut på prøver. Har en gutt også som har melkeallergi, der slo det ikke ut på prøver. Det er melkeproteinallergi. Symptomene på han var mye luft i magen, stort sett diareaktig avføring hele tiden, avføringa lukta som en voksen mann med mageknip. Samme har jenta mi nå. Hun drakk først nan(jeg mista melka da hun var 14 dager) hun grein nesten hele dagen, ville ikke spise, diare og den lukta så iøøe at jeg brakk meg. Så gikk vi over på hipp, den var noe bedre, men ennå litt luft, ikke fult så mye grining, diare og gikk litt mer opp i vekt enn med nan. Nå fikk jeg tre bokser med nutramigen hos ei venninne, jenta spiser myyye, har ikke mer luft i magen enn normalt, avføringa er mer fast og hun legger bra på seg. Hva om det ikke vises på prøver? Er det grunn nok til å kunne få nutramigen dekka? Anonymous poster hash: 888da...7e7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Datteren vår ble ikke testet, men vi fikk likevel mme (Neocate) på blå resept. Barnelegen måtte søke for at vi skulle få det dekket, men det var ikke noe problem. Anonymous poster hash: 77354...600
Nettie+jentungen Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 De ville ikke ta prøver av jenta mi, i stede skulle vi prøve ut 3 uker uten melk og se etter endringer. Ble søkt om nutramigen på blå resept da vi var på sykehuset, kort tid etter fikk vedtaket i posten Så dra til fastlegen og få de til å henvise deg videre
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Vi fikk nutramigen på blå resept selv om det ikke slo ut på noen tester. Dra til legen og hør, vil han ikke gi dere det på blå resept så spør om du virkelig må gå over til nan og komme tilbake igjen så han får se hvor dårlig hun faktisk blir av vanlig mme. Anonymous poster hash: 866cd...adf
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Skal til fastlegen i morra....men er snart tom for nutramigen, og har fint liten lyst å la lille drikke annen mme igjen... Gutten min fikk ikke neocate før han var 5!!!! Etter mye krangling og venting på barnelege på sykehuset. Tror vi holdt på i et halv år... og jenta mi er bare 11 uker... Anonymous poster hash: 888da...7e7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Så utrolig dårlig! Vi fikk resept på Neocate med en gang, og da vi fikk innvilget refusjon (etter bare noen uker) fikk vi tilbakebetalt alt vi hadde lagt ut med en gang. Tragisk at dere måtte vente så lenge! anonym #2 Anonymous poster hash: 77354...600
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Var ingen som trodde meg.... men han kunne ikke drikke en liten sjokomelk en gang uten at han lå med kjempevond mage.. Og jeg er livredd for at det skal ta like lang tid nå Hi Anonymous poster hash: 888da...7e7
Minnimusa Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Nå har jeg bare erfaring som voksen, så vanskelig å vite hvordan det blir med babyer og barn. Men jeg har da laktoseintolerans og det vil da ikke slå ut på allergi tester for det er ingen allergi. Intoleranse er at tarmen ikke "tåler" produktene og får da også kvalme, diare og MYE luft i magen hvis jeg få i meg melkeprodukter. Fløte er f.eks. mye værre for meg enn da lettmelk i forhold til matlaging. Tester for dette er da gjerne tatt hos "alternative" behandlere. Men stå på krava
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Min sønn kan ha type biola, yougurt og ost i små mengder. Han KAN spise litt fløte is, men han begrenser seg selv fordi han vet han får vondt. Han "liker ikke" grøt og hvitsaus....noe han fikk vondt i magen av som liten..han kan ha boller og sånn med litt melk i, men ikke overdrive. Merker med en gang han har vært å inntatt noe med melk...lukta fra doen er ikke til å ta feil av Hi Anonymous poster hash: 888da...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå