Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 .. De døde som barn nr 2 og 3 (jeg er nr 4), de døde med 2 års mellomrom, begge to 3 mnd gamle, begge to 1 uke etter de ble døpt, og begge to mens de sov ute i vognen. Jeg som nr 4 ble feks ikke døpt før jeg var 6 mnd.. Nå er det da jeg som er gravid.. Jeg lever jo selv, men tenker stadig vekk på dette med krybbedød, og hvordan ting blir når min egen lille mini kommer til verden.. Jeg vet at krybbedød rammer veldig sjeldent, men det er vanskelig å slå seg til ro med når det har skjedd to ganger så nært. Jeg vurderer å kjøpe en sånn alarm matte som kan legges under madrassen og som lager alarm dersom barnet slutter å puste. Jeg vet at det mest sannsynlig er for sent allerede da, men heller det og faktisk gjøre det man kan, enn å plutselig finne ett barn dødt i sengen uten mulighet fornø gjøre noe fra eller til.. Er det noen som har noen erfaringer å dele? :-) Anonymous poster hash: 3c66d...473
Pesta Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Vi brukte en slik matte til førstemann. Mulig det ville vært for sent allerede da alarmen gikk av, men det gav oss likevel en god trygghet om at barnet sov og hadde det fint. Er du engstelig så vil jeg anbefale deg å få tak i en slik Men vær obs på at den er vanedannende, og det kan være vanskelig den dagen dere bestemmer dere for å slutte å bruke den. Har ikke brukt den nå med andremann.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Vi hadde alarm. Unødvendig vil mange si, men det ga meg i hvert fall bedre søvn og mer ro. Den løses ut raskt, så vil tro du har mye større mulighet til å faktisk redde babyen. Hadde noen få falske alarmer når barnet hadde kommet seg utenfor platene. Beste kjøp jeg har gjort:) Anonymous poster hash: 90b65...2c9
*Lissi* Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har brukt alarm til mine 5 barn. Bortkastet mener mange, men valgte likevel å gjøre det. Når jeg våknet om natten og så det blinkende lyset på monitoren fikk jeg ro. Slapp å sjekke de så ofte som jeg gjorde med førstemann i begynnelsen. Sluttet med den da de var rett over året.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Krybbedød skal visstnok være «arvelig», leste jeg her om dagen, så jeg ville sikkert kjøpt en sånn matte. Det går sikkert helt fint da, lykke til Anonymous poster hash: b887a...6aa
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Hvor har der kjøpt sånne matter? Synes det er vanskelig å finne... HI Anonymous poster hash: 3c66d...473
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Krybbedød skal visstnok være «arvelig», leste jeg her om dagen, så jeg ville sikkert kjøpt en sånn matte. Det går sikkert helt fint da, lykke til Anonymous poster hash: b887a...6aa Jeg har lest det samme selv, at d finnes underliggende sykdommer som er arvelige, jeg vet ikke om dette er noe jeg har, da jeg ikke vil vite.. Jeg vil heller leve i uvisshet både angående meg selv og mine egne barn, istedenfor å tenke hver kveld når man legger barnet at det kan være for siste gang.. Det er som du sikkert også har lest ofte flere grunner til at krybbedød forekommer, som røyking, Mageleie, overoppheting osv, tillegg til at barna ofte har en lett forkjølelse eller infeksjon.. Jeg er usikker på om en slik matte bare gir en falsk trygghet, og også usikker på om jeg kommer til å trenge denne falske tryggheten for å komme meg igjennom de første mnd... HI Anonymous poster hash: 3c66d...473
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Hvor har der kjøpt sånne matter? Synes det er vanskelig å finne... HI Anonymous poster hash: 3c66d...473 Søk "babysense".. Anonymous poster hash: bc3b7...0c6
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Noen som har prøvd de man henger på bleien? snuza heter de.. Anonymous poster hash: 3c66d...473
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 jeg kjenner en familie som også mistet to gutter i krybbedød, så kan godt være det er noe arvelig inni bildet ja, MEN, jeg vet også om en familie der mora helt tilfeldig var inne på rommet akkurat når dattera sluttet å puste og hjertet stoppet. De fikk reddet henne, ettersom hun fikk ringt 113 og begynt med livredning med en gang. så jeg tror absolutt at en slik matte kan hjelpe dersom ulykken er ute. Anonymous poster hash: dc969...1bc
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Du bør fortelle legen din om dette. Selv om det ikke ble fastslått hva som var dødsårsaken den gangen kan det bli gjort ekstra undersøkelser for å sjekke hjertet eller andre ting. Anonymous poster hash: 6172b...b7f
rasekatten Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville kjøpe sånn til babyen vår, hun sluttet og puste når hun var 5 uker, detta fortsatte til hun var nesten 8 mnd. Sykehuset sa vi ikke burde bruke det, for det er mere stress enn til hjelp sa dem. Men skjønner deg veldig godt. Nå er barnet 2 1/2 år, og vi er inne på rommet hennes 4-5 ganger fra hun legger seg til vi legger oss. Den babycallen vi har, hører vi henne puste, og ser henne. Vi la henne ikke på eget rom før henne var 2 år pga dette.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 jeg kjenner en familie som også mistet to gutter i krybbedød, så kan godt være det er noe arvelig inni bildet ja, MEN, jeg vet også om en familie der mora helt tilfeldig var inne på rommet akkurat når dattera sluttet å puste og hjertet stoppet. De fikk reddet henne, ettersom hun fikk ringt 113 og begynt med livredning med en gang. så jeg tror absolutt at en slik matte kan hjelpe dersom ulykken er ute. Anonymous poster hash: dc969...1bc Jeg husker godt når vi var med krybbedød foreningen når jeg var liten så var det en familie som hadde mistet 4 av 6.. Anonymous poster hash: 3c66d...473
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 Du bør fortelle legen din om dette. Selv om det ikke ble fastslått hva som var dødsårsaken den gangen kan det bli gjort ekstra undersøkelser for å sjekke hjertet eller andre ting. Anonymous poster hash: 6172b...b7f Jeg skrev det litt lenger oppe at det ikke er aktuelt og undersøke.. Hvis det er arvelig er det gjerne lite å få gjort med det og da vil jeg helst ikke vite om det heller.. Legen vet om det :-) HI Anonymous poster hash: 3c66d...473
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #15 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville kjøpe sånn til babyen vår, hun sluttet og puste når hun var 5 uker, detta fortsatte til hun var nesten 8 mnd. Sykehuset sa vi ikke burde bruke det, for det er mere stress enn til hjelp sa dem. Men skjønner deg veldig godt. Nå er barnet 2 1/2 år, og vi er inne på rommet hennes 4-5 ganger fra hun legger seg til vi legger oss. Den babycallen vi har, hører vi henne puste, og ser henne. Vi la henne ikke på eget rom før henne var 2 år pga dette. Hvilken babycall bruker dere? Nå som jeg har googlet synes jeg at det er veldig få som skriver om feilmeldinger osv.. Anonymous poster hash: 3c66d...473
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #16 Skrevet 15. juli 2013 Du bør fortelle legen din om dette. Selv om det ikke ble fastslått hva som var dødsårsaken den gangen kan det bli gjort ekstra undersøkelser for å sjekke hjertet eller andre ting. Anonymous poster hash: 6172b...b7f Jeg skrev det litt lenger oppe at det ikke er aktuelt og undersøke.. Hvis det er arvelig er det gjerne lite å få gjort med det og da vil jeg helst ikke vite om det heller.. Legen vet om det :-) HI Anonymous poster hash: 3c66d...473 Det kan være mye å gjøre selv om det er arvlig. "Krybbedød" er en samlebetegnelse på barn som dør av ukjente grunner. Det kan være flere årsaker. Det er flere tilstander som både er mulige å oppdage og behandle i dag som ikke var mulig å gjøre noe med for 30 år siden. Anonymous poster hash: 6172b...b7f
rasekatten Skrevet 15. juli 2013 #17 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville kjøpe sånn til babyen vår, hun sluttet og puste når hun var 5 uker, detta fortsatte til hun var nesten 8 mnd. Sykehuset sa vi ikke burde bruke det, for det er mere stress enn til hjelp sa dem. Men skjønner deg veldig godt. Nå er barnet 2 1/2 år, og vi er inne på rommet hennes 4-5 ganger fra hun legger seg til vi legger oss. Den babycallen vi har, hører vi henne puste, og ser henne. Vi la henne ikke på eget rom før henne var 2 år pga dette. Hvilken babycall bruker dere? Nå som jeg har googlet synes jeg at det er veldig få som skriver om feilmeldinger osv..Anonymous poster hash: 3c66d...473 Det var avent først, men ikke fornøyd. Så prøvde vi en motorola, og den er vi kjempe fornøyde med. Skal se om jeg finner en link, for står ikke mere på den.
rasekatten Skrevet 15. juli 2013 #18 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville kjøpe sånn til babyen vår, hun sluttet og puste når hun var 5 uker, detta fortsatte til hun var nesten 8 mnd. Sykehuset sa vi ikke burde bruke det, for det er mere stress enn til hjelp sa dem. Men skjønner deg veldig godt. Nå er barnet 2 1/2 år, og vi er inne på rommet hennes 4-5 ganger fra hun legger seg til vi legger oss. Den babycallen vi har, hører vi henne puste, og ser henne. Vi la henne ikke på eget rom før henne var 2 år pga dette. Hvilken babycall bruker dere? Nå som jeg har googlet synes jeg at det er veldig få som skriver om feilmeldinger osv..Anonymous poster hash: 3c66d...473 Det var avent først, men ikke fornøyd. Så prøvde vi en motorola, og den er vi kjempe fornøyde med. Skal se om jeg finner en link, for står ikke mere på den. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626880
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #19 Skrevet 15. juli 2013 Pga dine erfaringer ville jeg kjøpt ei sånn matte. Du må jo sove... Du kan jo ikke være oppe hele tiden for å følge med barnet ditt. Anonymous poster hash: f3baa...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå