Gå til innhold

Har egentlig sluttet med dagsoving på 3-åringen for lengst..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det siste halvåret har han enten sovnet i bilen på vei hjem fra Bhg (5 minutt å kjøre!!) ellers setter han seg på fanget til en av oss og koser til han ikke klarer å holde øynene åpne.. Så.. Er det dumt av oss å begynne fast med dagsoving igjen? Han har helt tydelig behov for det da.. Problemet er at i Bhg må de ha sovevogn, og han er lang og jeg finner ikke vogn som passer til han!

Har lurt på å spørre om vi kan ta med madrass han kan sove på (har ei lita til sprinkelseng vi ikke bruker), men de kan jo ikke ha en person som sitter inne med han heller...

Men hvordan var det med deres barn når de sluttet med dagsoving? Gjekk det bra de første månedene?

Anonymous poster hash: 9af67...6e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke begynt med dagsoving igjen....vanlig at de dupper 5 min i bil. Det gjør vel ikke noe?

Anonymous poster hash: f23ff...9b2
Skrevet

Om du brukar ei trille gjer det vel ikkje så mykje om føtene stikk utafor?

Ellers så er det jo berre å spørje i bhg, dei kan jo bruke babycall om alle andre er ute. Lisja skal byrje i barnehage der alle søv inne i senger, men vi fekk beskjed om at ein kunne ta med vogn om utesøving var ønskeleg. Vil tru din barnehage også ønskar å tilpasse best mogleg innafor det som er praktisk gjennomførbart. .

Skrevet

Problemet med at han dupper av er at når vi vekker han igjen er han så sint og kan hylskrike i en time etterpå! Med 2 andre sultne unger der vil jeg helst lage middag med en gang, dessuten har vi ofte dårlig tid pga fritidsaktiviteter.

Lar jeg han sove mer er hele kvelden ødelagt. Kan bruke opp til 2 timer å legge han..

Og sover han ikke i det hele tatt er han en sinnatagg resten av kvelden..

Har en mann også, men han har lange dager og kommer ofte hjem etter leggetid.

Off er ikke lett dette. Gikk veldig bra når storesøsknene skulle slutte med dagsoving!

Skrevet

Kanskje barnet trenger mer søvn på natt? Var en periode rundt der min gutt som i 12 timer. Fra 18:30 til 06:30 på natten.

Har prøvd å legge han 7 en periode. Kanskje han må legge seg enda tidligere rett og slett...

Skrevet

Kanskje barnet trenger mer søvn på natt? Var en periode rundt der min gutt som i 12 timer. Fra 18:30 til 06:30 på natten.

Har prøvd å legge han 7 en periode. Kanskje han må legge seg enda tidligere rett og slett...

Vi står foresten opp kl.7

Skrevet

Sånn var min også. Måtte ha minst 13 timer natten for å holde hele dagen. Hun er tildels sånn enda (4 1/2 år), men blir ikke lenger like sur om hun får litt for lite søvn

Skrevet

Nå har gutten sovna. Såg han var veeeldig trøtt i halv7 tia så skulle ha lagt han da, men han måtte ha kvelds. I morgen skal han få kvelds kl6 og legge seg halv7, så får vi se om han får det bedre på dagtid etter hvert.

Takk til deg som sa jeg kunne legge han halv7, jeg har bare tenkt på at han må sove på dagen. :-) Spennende å se om dette hjelper!:

Hi

Skrevet

Litt av samme problem her også og vi legger halv syv. I går 18.15 faktisk. Funker bra.

Anonymous poster hash: 0e4a1...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...