Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Barnet er 1 år. Anonymous poster hash: 9efa0...b45
Honningmelon Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Har dere ikke fått infoskriv fra barnehagen om hva dere trenger? I allefall, min 2-åring begynner i august, og det jeg tar med er: To skift fra topp til tå, jakke, lue, regntøy, støvler og joggesko, et tynt fleecesett, bleier og våtservietter. Også får hun med seg smokken sin og kosekluten sånn i starten. Hun sover ikke på dagen lenger, så trenger ikke tenke på det. Men, du med 1-åring må sikkert ha med vogn og andre "soveting". Lykke til med barnehagestart
eneleh_ Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Det kommer an på hvordan barnehagen er organisert. Vi pleier å sende ut velkomstbrev med liste over hva vi ønsker at barnet har med. Hos oss vil vi at de skal ha med: 2-3 komplette klesskift som skal ligge i barnehagen. Regntøy. Varmt tøy (ull eller fleece etter årstiden). Lue etter årstid. Bleier (noen barnehager ber også om våtservietter). Sko og regnstøvler. Solkrem. Drikkeflaske. Matboks hvis dere må ta med egen mat. Det er ikke værre en at hvis du har glemt noe eller de ber om noe mer, så tar du det med neste dag. :-) Lykke til med barnehagestart! Endret 15. juli 2013 av eneleh_
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Det som står i informasjonsskrivet fra avdelingen. Anonymous poster hash: 12b4e...eec
eneleh_ Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Jo, også sovevogn (som enten kan stå i bhg eller som du tar med deg hjem hver dag) - med mindre de har sovesenger selv.
eneleh_ Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Hvis du ikke har fått velkomsbrev, vil jeg egentlig anbefale deg om å ta en telefon :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Det kommer an på hvordan barnehagen er organisert. Vi pleier å sende ut velkomstbrev med liste over hva vi ønsker at barnet har med. Hos oss vil vi at de skal ha med: 2-3 komplette klesskift som skal ligge i barnehagen. Regntøy. Varmt tøy (ull eller fleece etter årstiden). Lue etter årstid. Bleier (noen barnehager ber også om våtservietter). Sko og regnstøvler. Solkrem. Drikkeflaske. Matboks hvis dere må ta med egen mat. Det er ikke værre en at hvis du har glemt noe eller de ber om noe mer, så tar du det med neste dag. :-) Lykke til med barnehagestart! Er dette ting som må ligge i barnehagen til en hver tid? Anonymous poster hash: 3f3d6...7d6
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Det kommer an på hvordan barnehagen er organisert. Vi pleier å sende ut velkomstbrev med liste over hva vi ønsker at barnet har med. Hos oss vil vi at de skal ha med: 2-3 komplette klesskift som skal ligge i barnehagen. Regntøy. Varmt tøy (ull eller fleece etter årstiden). Lue etter årstid. Bleier (noen barnehager ber også om våtservietter). Sko og regnstøvler. Solkrem. Drikkeflaske. Matboks hvis dere må ta med egen mat. Det er ikke værre en at hvis du har glemt noe eller de ber om noe mer, så tar du det med neste dag. :-) Lykke til med barnehagestart! Er dette ting som må ligge i barnehagen til en hver tid? Anonymous poster hash: 3f3d6...7d6 Da mine barn gikk i barnehagen var det omtrent dette vi hadde der til enhver tid. I tillegg hadde vi et par smokker og et kosedyr som bodde i barnehagen (bare til bruk ved soving). Vintertøy i tillegg om vinteren. Anonymous poster hash: 2227a...182
Gjest mphs Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Første dagen trenger du kun å ta med det dere trenger den dagen. Så snakker du med de ansatte, får plass i gangen til ungen og i løpet av de to siste tilvenningsdagene tar du med det ungen skal ha liggende der.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Så vi må ha dobbelt av alle sko da også? Anonymous poster hash: 3f3d6...7d6
eneleh_ Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 sko kan jo godt brukes til og fra også, men støvler burde stå i bhg. og så tar man stort sett med hjem regntøyet og annet yttertøy hjem over helgen
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Jeg fikk ikke infoskriv fra barnehagen så første dagen hadde jeg ikke med noe. Var bare 2 timer første dagen og dag to, som var tilvenning i 4 timer, fikk jeg samtale med ped.leder og da fikk jeg alt av info jeg trengte. Siste dag tilvenning hadde jeg med det barnet trengte av klær, sko, vogn, vognpose, bleier, etc. Anonymous poster hash: ab27a...a72
n74 Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Vi har ikke pleid å ha to par av verken sko eller støvler. Vi bruker det som er værtilpasset fram og tilbake, også må vi passe på å ta med det vi trenger til helgen i forhold til vær og aktiviteter. Det samme har vi gjort med yttertøy. Men de ekstra skiftene er greit å la ligge i barnehagen, noen ganger søler de på seg eller det har lekket gjennom bleien. Da er det greit med ekstra skift:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå