Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen lyst til å fortelle litt om hvordan dere gjorde det med dåpsselskapet? Hvordan var bordene, hestesko, langbord, småbord? Hva med dekorasjoner, invitasjoner? Hva hadde dåpsbarnet på seg og hvordan gjorde dere det under middagen, sov dåpsbarnet, var det med til bords og hvordan?(vippestol, i fang?) hadde dere sanger, annen underholdning?

Anonymous poster hash: 5ac72...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen lyst til å fortelle litt om hvordan dere gjorde det med dåpsselskapet? Hvordan var bordene, hestesko, langbord, småbord? Hva med dekorasjoner, invitasjoner? Hva hadde dåpsbarnet på seg og hvordan gjorde dere det under middagen, sov dåpsbarnet, var det med til bords og hvordan?(vippestol, i fang?) hadde dere sanger, annen underholdning?

Anonymous poster hash: 5ac72...6ff

Hadde ganske mange (40 stk) så hadde to langbord. Pynt i grønt og hvitt. Servietter bestilt på nett med navn og dato. Dåpskjolen hadde en slektning laget. Den var bare nydelig! Ungen var nesten 6 mnd og i godt humør. Han sov etter dåpen. Hadde ikke med vippestol. Han lå i vogna eller gikk fra fang til fang. Hadde koldtbord med nydelig (og alt for mye) mat. Hadde seks kaker, det var akkurat passe. Sang i kirken: det skjer et under i verden, hver gang et barn blir født <3

Anonymous poster hash: c28a0...6b6

Skrevet

Vi dekket på til x antall gjester, sendt ingen invitasjoner men lot alle som ville komme, grillet eller hadde koldtbord og droppet alt som het taler og sanger. Pyntet med enkle blomster og lys i blått eller rosa.

Dåpsbarnet sov når det ville og var våken når det ville.

Helt supert , og ville ikke forandret på noe.

Skrevet (endret)

Invitasjoner kjøpte jeg ferdig på bokhandelen og sendte ut 1 mnd før.

Hadde laget koldtbord med moren min og vi var 27 gjester inkl barn. Hadde hesteskobord, ingen underholdning, men masse prat og latter:-)

Hadde kransekake, 4 kaker utenom og 1 karamellpudding til dessert.

Dåpskjolen kjøpte jeg til storebroren sin dåp på www.mortil3.no, og den ble også brukt på lillesøster. Kjøpte bånd med brodert navn/ dåpsdato fra samme nettside for å gjøre det personlig til hvert barn.

Tykk hvit papirduk fra norengros og pynt fra www.pynttilfest.no.

Blomster kjøpte jeg inn selv fra plantasjen og satte opp 3 oppsatser, brukte en enkelt peon i en liten vase flere steder på bordet og på kaffebordene.

Vi hadde med Stokke newborn som hun satt i under maten.

Barnet sov en gang under selskapet, hadde både vogn og vippestol med.

Etter kirken hadde hun på en nydelig hvit sommerkjole og håndlagd hårbånd. Såååå søt!:-)

Selskapet varte fra kl 13/14 til 18.

Endret av BellaSuz
Skrevet

Vi har vært over 60 stk i være dåper (bare familie og faddere) og pga lokalet har vi ikke kunnet hatt langbord. Vi har derfor delt opp i grupper med bord med ca 8 stk på hvert bord.

Ingen sanger eller taler (da ville jeg heller latt være i hatt dåp! Fy som jeg hater sånt!)

Laget invitasjoner/ borddekorasjoner/bordkort selv i rosa og lilla/ grønt og turkist. Igjen typisk babytema, men mer tema etter årstid.

Mat; første gang stilte familie opp med fire ulike gryteretter. Lagde ris og salat til. De andre gangene har vi fått en kokk som lagde maten samt en som hele tiden ryddet opp, fylte på drikke osv (venn av venn som stilte opp). Bestilte ingen kaker, familien bakte.

Hadde lang skravle-pause mellom middag og kaker så folk fikk beveget på seg og snakket litt med hverandre.

Hadde også ett eget bord der jeg la frem album med bilder av livet vårt de siste årene slik at familien som bor langt borte kunne se. Det fikk jeg veldig mye skryt for og folk datt pris på det.

Prøvde så godt vi kunne å få barna til å sove, men de har ikke fått utdelt sovehjertet, så det gikk ikke. Hadde med vogn så det skulle bli enklere.

Vi inviterte mange med barn, så vi tok med diverse leker og lagde en lekekrok til barna samt la overraskelsesposer med underholdning og snop på plassene deres (foreldrene var overøykkelige!)

Skrevet

Etter kirken skiftet de forresten til sånn bunadsdrakt kjøpt på name it, men det ble varmt etterhvert, så de var bare i body meste av tiden. Vi delegere også fotograf-jobben til en av gjestene da vi av erfaring fra første dåp visste at vi ikke kom til å rekke å ta noen særlig bilder. Vi tok også bildene av selve dåpsbarnet og oss før selve dåpen da det blir hektisk etterpå.

Vi bestilte takkekort med en kolasje (skrives det slik?) av ulike bilder tatt på festen og ett stort ett av dåpsbarna.

Skrevet

Jeg sendte ikke ut invitasjoner. Bare inviterte via mail, facebook eller sms. Sikkert litt kjedelig, men fungerte helt fint. Vi hadde langbord, hvite duker og diverse dill som jeg pyntet med. Servietter, lys, litt blomster o.l. Gjorde det relativt enkelt alt sammen. Lagde ikke bordkort. Dåpsselskapene har vært som en koselig familiefeiring for oss. Ikke noe særlig taler, sanger e.l. Svigerfar har sagt litt når det kommer til det religiøse, så har vi sunget for maten (er kristne de fleste i familiene våre) Har hatt noen kaker og bestilt tapas. Dåpsbarnet gikk i hvit strømpebukse og body etterpå. Lå i et fang, i vogna, vippestolen eller vugga etter behov.

Skrevet

Må si jeg syntes dere gjør lite ut av en dåp.

Er en stor ting for oss, elsker det.

Vi feirer jo den lille.

Vi fikk laget personlig sang , bordkort med bilde av den lille.

Masse søt pynt kjøpt, blomsteroppsatser  , gaver til faddere , gaver til alle barna.  lekehjørne.

nydelig dåpskjole som går rundt i hele familien , nydelig kjole til etterpå.

catering , kjøpt masse kaker, ca 60 gjester. 

Syntes forøvrig at i en dåp skal man ha sang !  Det hører med.

Anonymous poster hash: dea55...df0
Skrevet

Selvfølgelig også personlig bestilt invitasjoner og takkekort.

Anonymous poster hash: dea55...df0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...