Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Huff. Saken er at vi skal flytte, og sønnen vår skal bytte skole. Det har vært så fryktelig mange ting som har skjedd i det siste med barnefødsel og alt, at jeg har helt glemt å melde ham ut av den SFO-en han går på nå og inn på den nye. Vi fikk jo beskjed om at det ville være lurt å begynne på SFO et par uker før skolestart for å bli litt kjent med medelevene, men hva gjør jeg nå?! Altså, vi har jo meldt flytting til skolen for lenge siden, blir han automatisk slettet fra SFO da når han flytter? Jeg ser jo at det er frist på utmelding på 2 måneder, så kan jeg nå risikere å måtte betale for TO plasser i august og september siden jeg har glemt dette...? Og: er set tidsnok å søke SFO nå, med tanke på at han bør begynne feks første uka i august? Huff, litt panikk nå... Anonymous poster hash: cd088...540
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Vil tro han får plass på SFO hvis du kontakter dem allerede nå, men mulig han ikke kan begynne før 1. september (slik var det hos oss i fjor). Godt mulig du dessverre må betale den nåværende SFO'n i oppsigelsestida dessverre. Anonymous poster hash: 8a93c...e85
Gjest Julia1984 Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Veldig usikker, dette er sikkert også personavjengig også. Du kan møte på en SFO leder som er veldig forståelsesfull som sletter dere fra SFO siden dere har meldt flytting, så kan du møte på en veldig kranglete person. Hvis du møter på den siste sorten, da tar du kontakt med rektor og forklarer saken og legger deg litt flat samtidig. Rektor er tross alt øverste sjef og også sjefen til SFO leder. Det skal ikke være noe problem å få inn barnet på SFO på ny skole selvom du er sent ute!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Barn får jo ikke gå på SFO på en skole hvor de ikke er elever, så det vil være merkelig om barnet ikke blir slettet fra alle listene. Vi fikk i alle fall beskjed før skoleslutt om hvilke barn som ikke kom tilbake til høsten pga flytting. Alt annet ville være merkelig, og jeg ville argumentert ganske hardt for at jeg hadde tatt det som en selvfølge at barnet også ble strøket fra SFO. Det er antageligvis ikke mulig å kontakte skolen nå før slutten av juli eller 1.agust når SFO åpner igjen. Så ring skolen da for å høre, samtidig ringer du den nye skolen og sier som det er, så skal det nok utrolig mye til for at de ikke har plass til barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Tusen hjertelig takk for svar, dere flotte damer! Kjente jeg fikk roet meg ned ett par hakk nå. HI Anonymous poster hash: cd088...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå