Gå til innhold

Hvilken vogn skal jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha en 3'hjuling til sommerbruk, og kjøpte en teutonia fra nett. Dummeste jeg har gjort, for det var en drittvogn og umulig å manøvrere. (2009 modell)

Så var jeg på rudo, og tok med meg en graco vogn som var en DRØM å trille. Det er den forsåvidt enda, men det er plasthjul, så det skrangler noe så inni granskauen når jeg triller, så vil gjerne bytte om til en med skikkelige hjul..

Titter på finn, og det blir vel en quinny eller en tfk. Hvilken er best? Den må IKKE være baktung å tippe lett, og den må være en drøm å trille. Typ, en-hånd-snurrer-lett-som-bare-det-alle-veier. 

Vil ikke bruke mer enn 1500 kr, helst ikke mer enn 1000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du finner en brukt bumbleride indie anbefaler jeg den :)

Anonymous poster hash: a8ae7...f63

Gjest meg&mini
Skrevet

Har ikke prøvd quinny, men synes TFK er en drøm å trille:)

Skrevet

TFK!!! :) Beste vognen jeg har hatt.

Skrevet

Hvis du finner en brukt bumbleride indie anbefaler jeg den :)

Anonymous poster hash: a8ae7...f63

koster 4000 for billigste=(

Skrevet

TFK!!! :) Beste vognen jeg har hatt.

ja en venninne sa også det..  Men syntes det er så liten plass i understellet:p *kresen*

Skrevet

Syns det er god plass jeg:)Men spørs jo hvor mye man skal ha under der :D

Skrevet

hehe ja.. Men så kan quinny snus, så manhar barnet mot seg.. Det er jo også en fordel iblant

Skrevet

Eventuelt noen andre 3hjulinger med gummihjul som er enkle å manøvrere?

Skrevet

Jeg har hatt TFK og var ikke fornøyd. Nå hadde jeg med fast forhjul, og det kan jo hende at de med svingbart forhjul er bedre, men problemet med vognen var at den har absolutt ingen fjæring! Den er superstiv. Opp og ned fortauskanter var et ork, jeg måtte bruke masse krefter på å vippe opp forhjulet og sette det forsiktig ned igjen. Vognen er tung, og jeg fikk rett og slett vondt i skuldrene. Synes også at babyen lå og ristet oppi der.

Fortauene i Oslo er i tillegg fulle av slike renner til vannet fra takrennene, så der har du enda flere humper.

Skrevet (endret)

hehe ja.. Men så kan quinny snus, så manhar barnet mot seg.. Det er jo også en fordel iblant

Vi har kjøpt multi x bagen .Så vesla sitter mot meg og hun er snart 1 år.Og den kan brukes mange måneder til.Helt genial :) Så det er ikke noe problem:)

Men du har jo baby jogger city classic , den er også bra.Har ikke hørt så mye bra om quinny , men har aldri prøvd den selv.Så det er sikkert smak og behag.

Endret av *Smiley*
Skrevet

Jeg har hatt TFK og var ikke fornøyd. Nå hadde jeg med fast forhjul, og det kan jo hende at de med svingbart forhjul er bedre, men problemet med vognen var at den har absolutt ingen fjæring! Den er superstiv. Opp og ned fortauskanter var et ork, jeg måtte bruke masse krefter på å vippe opp forhjulet og sette det forsiktig ned igjen. Vognen er tung, og jeg fikk rett og slett vondt i skuldrene. Synes også at babyen lå og ristet oppi der.

Fortauene i Oslo er i tillegg fulle av slike renner til vannet fra takrennene, så der har du enda flere humper.

Har med svingbart hjul og den har god fjæring:)

Skrevet (endret)

Har med svingbart hjul og den har god fjæring:)

Jeg skal ha med svingbart hjul uansett ja, ellers er jo poengen med 3'hjuling litt borte, he he.

Alle de med svingbart forhjul på finn koster 3000 eller mer. BUUUUUUUUUUUUUUUUUHU

Endret av Skeptisimo
Skrevet

http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari.html

Denne hadde vi, den var supergod! Like god på kjøpesenteret, som på asfalten og på skogsstier. Frøkna her gråt faktisk en tåre eller to da vi solgte den. ;-)

Anonymous poster hash: 83032...852

Er ikke det sånn billigvogn? Vil ha en med litt mer kvalitet enn den jeg har nå.. 

Skrevet

Forelsket meg litt i brio sing sin og, men den har så dumt styre, som stellebaggen ikke kan henge på :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...