Gå til innhold

Gravid og ekle detaljer. Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 34, og sliter med en hel masse nedpress og kynnere. I dag kom det litt slim i trusa også, akkurat nok til at det lakk igjennom litt. Kremet konsistens, cirka en halv teskje. Ikke noe blod. Hva er dette for noe? Noen som har opplevd det samme? 

Anonymous poster hash: 1cb41...a9a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut dom Slimproppen :-) ikke noe farlig.

Anonymous poster hash: 77042...52b

Skrevet

Kan høres ut som den mystiske og mytiske Slimproppen - har ikke stiftet bekjentskap med denne selv, men jeg startet en tråd om den for en stund siden og fikk masse gode svar fra DiB-damene :D

Skrevet

Enig med de over her, dette høres ut som slimproppen :) 

Skrevet

HI her. 

Med mamma (jeg har hatt så godt som helt likt svangerskap som henne hittil i alle fall) gikk slimproppen, og samme dag fødte hun. Dette gjelder alle barna hennes, og hun har fem! Er det noe jeg burde tenke på? Bør jeg ha liten terskel for å ringe inn/dra inn til føden fra nå av? 

Skrevet (endret)

HI her. 

Med mamma (jeg har hatt så godt som helt likt svangerskap som henne hittil i alle fall) gikk slimproppen, og samme dag fødte hun. Dette gjelder alle barna hennes, og hun har fem! Er det noe jeg burde tenke på? Bør jeg ha liten terskel for å ringe inn/dra inn til føden fra nå av? 

Slimproppen er et tegn på at fødselen kan starte, men syns det er litt tidlig. Og siden du sier at du plages med nedpress og kynnere bør du kanskje vær litt obs. Gjerne stresse ned(hvis du stresser), ta livet litt med ro og ladd opp batteriene :) Snakk med jordmor/lege hvis du er usikker og føler for det :)

Endret av vinterprinsesse121112
Skrevet

Du vil nok uansett merke det dersom fødselen skulle starte,

Hvis du får regelmessige smerter (kynnere/rier) må du ikke nøle med å kontakte føden.

Anonymous poster hash: 77042...52b

Gjest meg&mini
Skrevet

HI her.

Slimproppen min "gikk" for en liten stund siden. Jeg ringte føden siden jeg hadde hørt at dette kunne være tegn på fødsel.

Fikk til svar at slimproppen kan gå når som helst og trenger ikke å ha noe med fødsel å gjøre. Jeg skulle derimot ringe hvis vannet gikk, eller hvis jeg fikk vondt.

Slimproppen kan gå i forbindelse med fødsel, men også lenge før og flere ganger:)

Lykke til. Ring heller hvis du merker tegn til rier eller vannavgang:)

Skrevet

HI. 

Tusen hjertelig takk for svar, dere! Jammen godt å ha ett forum man kan dele slike detaljer med altså! Jeg ser det an jeg, også ringer jeg selvfølgelig om jeg får vonde kynnere igjen. De har nemlig vært vonde tidligere og jeg har fått registrert rier på CTG tidligere i svangerskapet, men disse gikk over og det var ingen tegn til åpning. Så vi får krysse fingrene for at alt står bra til! 

Skrevet

Slimproppen kan gå tidlig uten at det betyr noe mer enn akkurat det.

Slimproppen med førstemann var helt gjennomsiktig gelekonsistens, som glass og mengde ihvertfall fem spiseskjeer.

Med nr to var den mer som det du beskriver, men mye mer.

Anonymous poster hash: f0817...424

Skrevet

Min propp gikk første gang i uke 38, fødte 5 dager på overtid :/ Kroppen lager visst ny.

Anonymous poster hash: a1942...aeb

Skrevet

Min gikk samme dagen som han kom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...