Flutterby Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg får inntrykk av at mange går gjennom så masse på møtene med jordmor. Snakke om amming, foreldrerollen, om kjæresteforholdet etter babyen kommer, måling av vekt på baby osv osv. Med min jordmor er det litt sånn "Hvordan går det?" Jeg svarer ulike variasjoner av bra, nevner gjerne litt plager og hun svarer "Jaja, dette er normalt". Så måler hun magen min og "snakkes om en måned". Er i uke 37 nå og har egentlig ingen møter med jordmor før en eventuell overtidstime. Har spurt noen ganger om det virker som jeg får en stor baby (mannen min var grotesk svær da han ble født og vil unngå det ), men hun gir ikke noe svar. Er dette standard eller er det min jordmor som er litt rask i svingen på møtene våre?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Sånn var mine timer med jordmor også. Hadde kun 2 timer hos henne og så gikk jeg heller til lege isteden. Han kunne i det minste svare på det jeg lurte på Anonymous poster hash: e031c...3c8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Her hadde jeg mange fine timer med jordmor, vi satt gjerne en time å pratet når vi først var der (jeg er heldig å ha en meget engasjert mann som tok seg fri fra jobb til hvert møte). Vi snakket om hvordan det hadde gått siden sist, om det var noen plager ovs. om det var noe vi lurte på ang svangerskap og fødsel så svarte h oså godt ho kunne på alt sammen. Mannen lurte veldig på hvordan ting fungerte på en fødeavd osv og timen etter så hadde jordmor tatt med masse utstyr fra føden som ho viste og forklarte hva var til osv. Det var ei herlig jordmor og håper jeg får ho til nestemann også Anonymous poster hash: 86186...4a4
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Om det er standard vet jeg ikke. Timene mine hos jordmor varte alltid en time. Vi snakket om alt mulig som hadde med svangerskap og fødsel å gjøre. Målte nøye, sjekket hvordan fosteret lå, lyttet på hjerteslagne osv. En utrolig hyggelig jordmor. Neste graviditet skal jeg gå til henne igjen. Anonymous poster hash: f521a...80b
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Skulle ønske jeg hadde en slik "rask" jordmor. Hun jeg hadde, viste og forklarte fra et hefte med plansjer av stadiene i fødselen. Og hun forventet at jeg skulle være veldig engasjert. Anonymous poster hash: 0d02f...922
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Hadde min første time hos jordmor nettopp, venter nr 3. Tenkte det skulle gå kjapt siden jeg har gjort dette et par ganger før, men det tok en time! En såkalt livsstilsamtale hvor hun gikk gjennom tidligere svangerskap, røyking, alkohol, la inn alle data elektronisk, hørte hjertelyd, målte mage og spurte hvordan det gikk ellers. Kjempekoselig jordmor for all del, men jeg vurderer å bare få en kort kontroll hos lege hver gang heller. Men det er kun pga det er nr 3 og jeg bare koser meg med å være gravid og ha to småtroll som gjør at tiden flyr avsted! Anonymous poster hash: c1df7...44f
Håper<3 Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Jeg og hadde det sånn. Hadde sett veldig frem til timene siden jeg hadde hørt fra andre hvor koselig det var. Men det jeg opplevde var bare en stresset jordmor med dårlig tid.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 En såkalt livsstilsamtale hvor hun gikk gjennom tidligere svangerskap, røyking, alkohol, la inn alle data elektronisk, hørte hjertelyd, målte mage og spurte hvordan det gikk ellers. Anonymous poster hash: c1df7...44f Enkelte kjenner ikke sin begrensning... Anonymous poster hash: 0d02f...922
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Skulle ønske jeg hadde en slik "rask" jordmor. Hun jeg hadde, viste og forklarte fra et hefte med plansjer av stadiene i fødselen. Og hun forventet at jeg skulle være veldig engasjert. Anonymous poster hash: 0d02f...922 Jeg var fornøyd med å gå til jordmor første gang jeg var gravid, senere graviditeter har jeg bare gått til lege, av sånne grunner som du nevner. Har også hatt en del helseplager som uansett må diskuteres med lege. Anonymous poster hash: b9907...269
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Skulle ønske jeg hadde en slik "rask" jordmor. Hun jeg hadde, viste og forklarte fra et hefte med plansjer av stadiene i fødselen. Og hun forventet at jeg skulle være veldig engasjert. Anonymous poster hash: 0d02f...922 Jeg var fornøyd med å gå til jordmor første gang jeg var gravid, senere graviditeter har jeg bare gått til lege, av sånne grunner som du nevner. Har også hatt en del helseplager som uansett må diskuteres med lege. Anonymous poster hash: b9907...269 Jeg siterte visst feil innlegg, mente hun som hadde to barn fra før :-) Anonymous poster hash: b9907...269
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #11 Skrevet 14. juli 2013 Jeg foretrekker en kjapp og effektiv jordmor. Har verken tid eller behov for å sitte og prate tullprat i en evighet. Anonymous poster hash: 012c2...856
Tabitha Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Her er et eksempel på hvordan det kan gå hvis du ikke har skrevet ned dine ønsker til fødeavdelingen på forhånd:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå