Gå til innhold

Dere med 5 åringer, hvor "flinke" er de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg flinke til å høre etter og oppføre seg rett og slett?

Min jente på 5 år er typisk drømmende og ukonsentrert av seg, veldig snill med andre barn og får lett venner. Men hjemme er det ikke så lett å få henne til å høre etter og sånn har hun alltid vært. Nesten som hun fikk trassalder i 1 års alderen og den varer enda.. 

Noen dager er hun en engel, andre dager oppfører hun seg veldig dårlig.

Alltid når hun legger seg til å sove så måå hun bare rope inn til oss, "det er varmt", "det er kaldt", "jeg er tørst", "jeg kjeder meg", får hun ikke et svar fordi vi er på do, i dusjen ol. så roper hun bare høyere og høyere. Har prøvd å belønne henne når hun ikke gjør det men det har ikke gått så bra.

Hun klarer ikke sitte stille på stolen under måltider, ser ut som hun har maur i rompa sånn som hun beveger på seg. Noen ganger ender med at hun faller ned.. Hvis jeg ser på henne og hun er oppmerksom på det så kan hun sitte i ro.

Hun snakker med mat i munnen og har munnen åpen når hun tygger, selv etter å ha sagt fra tusen ganger..det funker i 1 min så glemmer hun det igjen.

Hun er umulig å "lokke" med belønning, hvis du spiser pent nå så skal du få is til dessert.."jeg vil ikke ha dessert" svarer hun da.

Hun kan bli utrolig lei seg og sår hvis hun ikke får lov til noe eller får kjeft.

Hun har andre søsken som ikke er sånn bare så det er sagt.

Hvordan er deres 5 åringer?

Hva mener dere kan være en ok konsekvens ved å ikke sitte stille og spise pent ved bordet?

Anonymous poster hash: f58d8...423
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Femåringen her og er mye ukonsentrert og glemmer beskjeder lett, men klarer stort sett og "oppføre" seg. Han får lov til å være litt urolig ved bordet, men blir det bare tull og tøys så sier vi klart fra at da er måltidet over for hans del og han må forlate bordet. Da holder han seg som regel i skinnet resten av tiden (han får en advarsel og så gjennomfører vi alltid det vi sier hvis han ikke bedrer seg)

Har egentlig aldri hatt noe problem med legging så har ikke noen gode tips der.

Anonymous poster hash: 4f0af...c00
Skrevet

Min kan

Lese

Skrive

Enkle regnestykker + og -

Han knyter skolissene

Kan det elementære med klokka (hel halv kvart over og på)

Er veldig sosial, men liker også godt å leke alene.

Han er veldig følsom og gråter hvis noe går han imot eller ting ikke blir akkurat som han tenkte det skulle bli.

Han glemmer fort, og kan ikke få mer enn en beskjed om gangen.

Han får aldri belønning, men blir heller aldri straffet.

Fet er selvfølgelig konsekvenser hvis han ikke hører etter, men vi snakker heller om forventninger o.l påforhånd av situasjoner - da går det stort sett bra.

Anonymous poster hash: 15738...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...