Gå til innhold

Permisjon og utbetalt lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan det er med permisjon og lønn hvis jeg hadde blitt gravid igjen nå.

Er enda i permisjon fra vårt første barn, hun er 8 mnd nå og jeg fikk all permisjonen her pga ulike ting. Jeg har fast jobb i kommunen og har jobbet der jeg jobber i 2 år nå. Starter på jobb igjen i oktober. 

Hadde vi blitt gravid nå må jeg tjene meg opp permisjonspenger igjen da?

Er helt grønn på sånne ting. O:)

Anonymous poster hash: 4b666...fd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrepenger er opptjeningsgrunnlag, så det er uproblematisk så lenge du ikke tar ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen.

Anonymous poster hash: e5cd1...345
Skrevet

Nei, det har vi ikke tatt, vi har 100% utbetalt nå(altså 10 mnd permisjon og 4 uker ferie) Og hvis jeg hadde blitt gravid nå ville jeg jo ha måtte jobbe i ca 5 mnd eller mer før permisjon igjen. Vi har veldig lyst på to tette og vurderer å bli gravide iløpe av høsten mest sannsynlig, men man vet jo aldri når dette klaffer :)

Hi

Skrevet

Nei, det har vi ikke tatt, vi har 100% utbetalt nå(altså 10 mnd permisjon og 4 uker ferie) Og hvis jeg hadde blitt gravid nå ville jeg jo ha måtte jobbe i ca 5 mnd eller mer før permisjon igjen. Vi har veldig lyst på to tette og vurderer å bli gravide iløpe av høsten mest sannsynlig, men man vet jo aldri når dette klaffer :)

Hi

Hvis du jobber i kommunen, har du fem uker ferie.

Anonymous poster hash: 201ef...cff

Skrevet

Hi

Hvis du jobber i kommunen, har du fem uker ferie.

Anonymous poster hash: 201ef...cff

ja, det har vi, men har spart en uke til jul :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...