Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg er gravid i uke 7 nå. Jeg er veldig kvalm og uopplagt. Har hatt en uke ferie av tre nå og begynner på uke to i mrg. Jeg hadde ikke orket å arbeidet om jeg skulle ha vært på jobb. Jeg kaster ikke opp, men er kvalm hele tiden, klarer å få i meg litt mat, men blir kvalm bare av tanken på mat egentlig. Er i tillegg veldig trøtt. Har et barn fra før som jeg må ta meg av, siden pappaen pendler og er borte mye pga jobben. Føler at det er litt uglesett å sykmelde seg pga svangerskapssymptomer. Hva tenker dere om dette? Vurderer veldig frem og tilbake om jeg skal kontakte legen i mrg eller ikke.. Anonymous poster hash: f1b3e...89f
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Du får ikke ferien tilbake uansett, så ville ikke tatt bryderiet
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Du får ikke ferien tilbake uansett, så ville ikke tatt bryderiet Jo, det får hun. Ikke uka som er gått, men eventuelle kommende uker hvor man er 100% sykmeldt i minst en uke. Jeg synes forøvrig ikke kvalme og tretthet kvalifiserer til sykmelding når du likevel har ferie og ikke er verre enn at du evner å ta hånd om barnet ditt. Anonymous poster hash: e105f...15e
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Sikker? Hos oss får man ikke det med mindre man er syk minst 4 dager før ferien starter, og man gir beskjed til arbeidsgiver før ferien skal avvikles...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Sikker? Hos oss får man ikke det med mindre man er syk minst 4 dager før ferien starter, og man gir beskjed til arbeidsgiver før ferien skal avvikles... Det er ikke noe arbeidsgiver kan nekte dere. Så lenge man er sykmeldt minst en uke og 100% kan man kreve ferien til gode. Man må gi beskjed i god tid før ferien dersom man alt er sykmeldt og snarest om man blir det. Anonymous poster hash: e105f...15e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 http://sykmelderveileder.helsedirektoratet.no/grunnleggende-sykmelding/sykmelding-ferie/Sider/default.aspx Arbeidstaker som har vært helt arbeidsufør minst 6 virkedager i ferien, kan kreve at et tilsvarende antall virkedager ferie utsettes og gis som ny ferie senere i ferieåret. Kravet må dokumenteres med legeerklæring og fremsettes uten ugrunnet opphold etter at arbeidet er gjenopptatt. http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-002.html#9 Anonymous poster hash: 82ccd...382
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Jeg er sykemeldt nå i ferien min, men jeg har hyperemesis. Anonymous poster hash: 639bb...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå