Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg jobber nesten hverdag hver uke, har to jobber for å tjene mest mulig før jeg skal bli student til høsten. Men far gjør ingenting, INGENTING(!) hjemme. Klesvaska renner over, oppvaskbenken syns ikke under all oppvasken, sengetøy burde vært skifta, gulv og bad vasket og så videre. Babyen får ikke frisk luft hver dag en gang Jeg tar det opp gang på gang, men det ender alltid i krangel. Jeg blir så frustrert. Jobber 6-7 dager i uka, alt fra 7,5-10 timer med 90 minutters reisevei tilsammen begge veier. Er sliten når jeg kommer hjem. Ofte går jeg bare rett i seng før det er opp til tidligvakt dagen etter. Anonymous poster hash: ef6b6...11b
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Her må dere kommunisere bedre! Sett dere ned og snakk om forventninger dere har til hverandre. hva forventer han at du skal gjøre etter at du kommer hjem, hva forventer du at han skal få tid til i løpet av en dag?Hva er mulig for han å få tid til i løpet av en dag? Kan dere dele på noe og ha hver sine faste oppgaver? Om det blir for mange oppgaver til han, klarer han kanskje ikke å gjøre noen av dem..? Snakke snakke snakke, eneste som kan hjelpe dere nå... Anonymous poster hash: 069f5...967
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Skriv ned sånn to eller tre ting som han må gjøre per dag. Kanskje han ikke vet hvor han skal begynne? Og når det er hopet seg sånn opp er det jo vanskelig å vite hvilken ende han skal begynne i, og det virker sikkert håpløst. Er han ikke vant til å gjøre husarbeid til vanlig? Skriv opp gjøremål for hele uka, fordel det over dagene. Det må han vel klare selv om han er i permisjon. Hvor gammelt er barnet da? Anonymous poster hash: 18fa1...e93
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Barnet er 10 mnd og far er ikke vandt til å gjøre husarbeid. Han gjør litt hvis jeg spør mange ganger/maser. Men han tar aldri initiativ til å gjøre noe, så når jeg ikke er her skjer det ikke noe. Sitter bare foran dataen nesten hele dagen. Han er veldig lat ( men har alltid vært, så kom ikke som et sjokk at han ikke triller ute med barnet ). Han har og de siste årene blitt veldig overvektig, rundt 40 kg og sier at derfor vil han ikke gå ut. Anonymous poster hash: ef6b6...11b
Gjest marie-s Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Ta med kablene til PC og tv når du drar på jobb.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Blir litt forvirret av trådene her inne. Vanligvis er far drittsekk som forventer at mor har gjort husarbeid mens hun er i permisjon, for jobben er å passe babyen, ikke å vaske, rydde og være husmor, men når det er far som ikke gjør noe må han bare kjeftes på og få beskjed om hvor landet ligger? Anonymous poster hash: 85435...02f
Monajenten Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Blir litt forvirret av trådene her inne. Vanligvis er far drittsekk som forventer at mor har gjort husarbeid mens hun er i permisjon, for jobben er å passe babyen, ikke å vaske, rydde og være husmor, men når det er far som ikke gjør noe må han bare kjeftes på og få beskjed om hvor landet ligger? Anonymous poster hash: 85435...02f Det har jo litt med situasjonen tidligere å gjøre. Har mor gjort alt husarbeid i sin permisjon så bør jo hun kunne forvente det sammme av far, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Blir litt forvirret av trådene her inne. Vanligvis er far drittsekk som forventer at mor har gjort husarbeid mens hun er i permisjon, for jobben er å passe babyen, ikke å vaske, rydde og være husmor, men når det er far som ikke gjør noe må han bare kjeftes på og få beskjed om hvor landet ligger? Anonymous poster hash: 85435...02f Det har jo litt med situasjonen tidligere å gjøre. Har mor gjort alt husarbeid i sin permisjon så bør jo hun kunne forvente det sammme av far, mener jeg. Pluss at det er forskjell på at mor gjør ALT i sin permisjon og far sitter på ræva etter å ha kommet hjem fra jobb til han legger seg, og hele helgen. Og når far ikke gjør NOE SOM HELST, verken med barnet eller huset mens mor er på jobb. Er overrasket over svarene her - snakk, forklar, forman osv. Seriøst? Skal mannen få forklart hvilke oppgaver han skal gjøre, litt og litt, HI er da vel ikke mora hans!!!! Anonymous poster hash: b8782...eec
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Far er ikke en drittsekk. Men han er lat. Jeg er ikke perfekt jeg heller, men jeg har stått for mer eller mindre alt husarbeid da jeg var i perm. Det skulle være unødvendig å si noe for han ser jo at det ikke ser ut her. Han spurte meg nesten daglig hva jeg hadde gjort idag da jeg hadde perm. I tillegg jobber jeg en del flere timer i uka enn det han har gjort og pendler over 4 ganger så langt som han. Og sier jeg noe blir det tatt helt feil og jeg maser, er kravstor, jeg gjorde ikke alt hver dag jeg heller osv. Og jeg innrømmer at huset stort sett ikke var strøkent hver dag. Men jeg satte på oppvaskmaskin og klesvaks hver dag for å unngå at det toppet seg og lagde middag til eldre barn pluss at jeg stod for innkjøp, hentet og leverte i barnehage. Han serverer kun ferdigpizza og henter bare dersom jeg jobber, noe som er ofte. Begynner jeg sent leverer jeg, slutter jeg tidlig henter jeg. Har jeg en dag fri gjør jeg begge deler. Jeg står fortsatt for all handling og har ansvar for at alle regninger blir betalt i tide. Jeg får noen ganger sove lenge hvis jeg har fri og han smører brødskiver og lager babygrøt når han må. Anonymous poster hash: ef6b6...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå