Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg kommer til å gå ifra samboeren min så fort som mulig og jeg lurer veldig på hvordan tiden etter blir? Vi er gode venner og jeg er veldig glad i svigerfamilien min. Kommer det til å fortsette slik? Hvordan bli det økonomisk? Kommer jeg til å klare meg alene med to små? Hva må jeg gjøre først? Hvor lang tid tar det før jeg får økonomisk støtte? Hva har jeg krav på? Jeg har en plass å bo mindertidig, men kan jeg få kommunal leilighet? Noen som kan svare ? Anonymous poster hash: 6ccd3...aa9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Kan få diverse stønader fra nav og bostøtte fra husbanken. Bestill time til mekling på fvk først og fremst.og meld adresseendring så fort som mulig for deg og barnet. Søk stønader med en gang dere får meklingsattesten. Anonymous poster hash: 8b618...dfb
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Hva du kan få avhenger jo av inntekten din. Det er gudskjelov ingen automatikk i at en får støtte bare fordi man blir alenemor. Kommunale leiligheter er for vanskeligstilte, syke, rusmisbrukere, flykninger osv. og det er ulikt fra kommune til kommune hvordan de fordeles. Anonymous poster hash: c2f56...747
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Hva skjer hos familivernkonroret? Prøver de å få oss sammen igjen? Jeg får ca 6000kr i mnd (lærling). Så jeg skal bytte adresse til den midlertidige plassen med en gang? Anonymous poster hash: 6ccd3...aa9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Dere må bli enige om hvordan fordelingen av baran blir mellom dere. Anonymous poster hash: 4fd60...44b
<3 mine søte små<3 Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 1. Fvk ( samværskontrakt ) 2. Flyttemelding der må også far godkjenne flytting . Dersom dere bodde i lag når barna ble født. 3. Søke støtte - overgangsstønad - utvida barnetrygd - barnetilsyn ( dersom barna er i Bhg ) - barnebidrag Alle /noen desse skjemane trenger papirer som - erklæring om samlivsbrudd - samværskontrakt - intektsopplysninger. Som også inkluderer annen støtte fra nav, ikke bare lønn. 4. Kan søke bostøtte
Super-woman Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Hva skjer hos familivernkonroret? Prøver de å få oss sammen igjen? Jeg får ca 6000kr i mnd (lærling). Så jeg skal bytte adresse til den midlertidige plassen med en gang? Anonymous poster hash: 6ccd3...aa9 Nei de kommer ikke til og prøve å føre dere sammen igjen. Det vi måtte gjøre var og vise at vi var enige, og komme fram til en løsning med samvær og evt barnebidrag. vi måtte også skrive under ett papir om samværs avtalen, og at vi har vært på mekling Gikk helt greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå