Gå til innhold

Så var det meg og de buss-historiene mine da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som alltid har uflaks på bussen? Eller kanskje det er fordi jeg kjører bussen så mye at jeg opplever så mye rart. Vel, dagens historie..

Skulle hoppe på bussen hjem fra butikken, korte Søndagsruter, så var kun 2 andre på bussen, en asiatisk dame og sønnen hennes.
Jeg plasserte barnevogna rett inn så jenta mi var vendt mot denne damen.
Det første damen gjør, er å si "ååååh aaaah, weeee, whoooo, baaaaabiiiiiii baaaaaabiiiiii" for å så begynne å stryke ungen min gjennom håret. 
Så tar hun tak i både hender og føtter på jenta mi og begynner å kysse dem, samtidig som hun fortsetter å rope "ooooh aaaaah. weeeee, wooooh, baaabiiiii boooobaaaaa". 

Er det jeg som tåler for lite denne gangen også? Er det helt normalt å begynne å kysse på andres unger på bussen? Eller hadde jeg lov å reagere?
Skulle heldigvis bare 2 stopp  :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke likt hvis en fremmed kysset jenta mi. Huff.

Anonymous poster hash: 2946c...5cb

Skrevet

Det hadde eg ikkje likt!! Merkelig..

Skrevet

ja hva syntes ungen? her er farmor afrikansk, og har en annen måte å uttrykke seg på enn meg ovenfor barnet. jeg synes jo til tider det er rimelig spesielt det hun sier og gjør, men det er jo en kulturforskjell jeg føler jeg må akseptere. her sier ungen i fra om det blir for "voldsomt" og da jekker hun seg ned et par hakk. :)

Anonymous poster hash: 2c290...8ad
Skrevet

Hva syns jenta di da? 

Hun bare stirrer. Det gjør hun med alle nye. Sitter med halvåpen munn, store øyne, og stirrer og ser skeptisk ut. 

Jeg sa ingenting denne gange, fordi hun dama virket jo så glad. Nesten tilbakestående, men hun hadde vel ikke hatt en 4'åring alene hvis hun var tilbakestående. Skulle som sagt bare 2 stopp, og siden ikke jentungen begynte å gråte, lot jeg det bare være. Hadde sagt ifra hvis jeg skulle lengre men. Syntes bare det er underlig å begynne å ta på andres barn i det hele tatt. 

Skrevet

ja hva syntes ungen? her er farmor afrikansk, og har en annen måte å uttrykke seg på enn meg ovenfor barnet. jeg synes jo til tider det er rimelig spesielt det hun sier og gjør, men det er jo en kulturforskjell jeg føler jeg må akseptere. her sier ungen i fra om det blir for "voldsomt" og da jekker hun seg ned et par hakk. :)

Anonymous poster hash: 2c290...8ad

Men så er det en stor forskjell på farmor og en fremmed da , he he.

Skrevet

Hva syns jenta di da? 

Hun bare stirrer. Det gjør hun med alle nye. Sitter med halvåpen munn, store øyne, og stirrer og ser skeptisk ut. 

Jeg sa ingenting denne gange, fordi hun dama virket jo så glad. Nesten tilbakestående, men hun hadde vel ikke hatt en 4'åring alene hvis hun var tilbakestående. Skulle som sagt bare 2 stopp, og siden ikke jentungen begynte å gråte, lot jeg det bare være. Hadde sagt ifra hvis jeg skulle lengre men. Syntes bare det er underlig å begynne å ta på andres barn i det hele tatt. 

Skjønner at det opplevdes litt ubehagelig, men jeg ville nok latt det passere så lenge ungen ikke skrek. Man har forskjellige måter å nærme seg barn på i forskjellige kulturer. Jeg husker selv fra jeg var liten at en del utenlandske damer i min mors omgangskrets (filippinske, nederlandske, vietnamesiske, polske og annet) var litt pågående og rare i mine øyne. Men koselige likevel. Ikke noen krise om denne dama dulla med barnet ditt :)

Gjest Morn du
Skrevet

Hadde jeg kjent dama, ville jeg nok ikke reagert. Mest sannsynlig hadde hun nok forklart meg hvordan de møter en baby der hun kommer fra.

Men fremmede som begynner å dulle og dalle med mitt barn på den måten, det ville jeg vært svært ubekvem med.

Skrevet

Synes det er ekkelt når fremmede tar på ungen min. Vet aldri hvor de har vært med hendene sine..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...