Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nurket er nå 11 dager og sover som en stein om natten. Vi legger oss ca.kl.23.00. Han knirket litt i tretiden og får melk+tørr bleie. Så sover han til kl.07.00. Får melk og bleie igjen. Deretter sover han til 11.00-tiden.

Jeg var mentalt forberedt på å skyte en hvit pil etter lange frokoster og avislesing, matro, lange dusjer, egenpleie og nattesøvn, men dette er jo bare kos. Nå sitter jeg på terrassen med Nurket sovende i kurven sin v.siden av meg, drikker teen min og hører på radio. Kjæresten sitter på kontoret og sjekker litt e-post etc. Jeg har dusjet, sminket meg og fikset neglene mine, vi har spist deilig sen frokost, drukket kaffe, lest dagens aviser - alt som vi pleide før Nurket kom :)

Har fremdeles til gode å høre ham skrike. Jeg opplever ham rett og slett som en veldig harmonisk liten baby.

På klinikken var det en som skrek HELE tiden :o

Er dette normalt? Bør jeg bare nyte dette mens jeg kan for snart bryter helvete løs?? Noen som kan være snill og dele sine erfaringer?

Endret av MammantilNurket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er helt normalt. Ingen av mine barn har grått noe særlig som babyer. Ingen av mine har hatt søvnproblemer heller.

Unger som våkner før hanen galer er nok mest vanlig mellom et halvt - ett år.

Anonymous poster hash: d1343...814

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det er veldig normalt og mitt råd er NYT DET!

Han er helt ny og får masse inntrykk og trenger hvile, mat og kos. Så at han er rolig er bare et bevis på at han er fornøyd.

Etterhvert som han vokser til vil han være mer våren og kreve mer, men hos oss har det ikke blitt travelt før nå når han har begynt å krype og klatre :o

Jordmor sa til meg at de babyene som var rolige fra starten fortsatte som regel å være rolige - og det har stemt med mine barn.

Åh, nå lengter jeg tilbake til han var bitteliten - det er en magisk tid❤

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn er min og :) helt lik rytme :) bare kos!

Mellomste var og sånn, og har aldri våknet før kl 8 med mindre han ble vekt. Når han var rundt året sto han opp i 11tiden....så satser på at lillebror blir lik ;-)

Skrevet

Gratulerer med Nurket! Har ikkje fått med meg ankomsten pga ferie :)

Ikkje så uvanleg at dei søv mykje den første tida, det der høyres ut som slik mine har vore.  Etter kvart som dei trong mindre søvn viste det seg at den eine er ein morgonfugl av dei store, (me snakkar 05 tida som 1 åring) medan den andre likar å sove på morgonen, så det er berre å krysse fingrane for at ditt nurk viser seg å vere av siste kategori. 

Skrevet

Tusen takk for svar, snille dere :)

Skrevet

Sånn var/er min også :) Skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre i starten for han sov så mye. Jeg måtte riktignok vekke han hver tredje time for å gi han mat i et par uker siden han var født for tidlig, men han sov/sover vanvittig mye.

Nyt tiden og kos dere masse :)

Skrevet

Det er mye som er normalt når det kommer til nyfødte barn, og de er alle veldig forskjellige. Små forandringer skjer hele tiden, så bare nyt hvordan du har det akkurat nå.Ting kan forandre seg eller ikke, det er det som er så spennende/frustrerende med småbarn, man vet virkelig aldri hvordan det blir...

Anonymous poster hash: efbf5...d13
Skrevet

Mine var også veldig rolige når de var små. Bare nyt det, det kan hende det snur.

Anonymous poster hash: bb1c1...c0b
Skrevet

Nyt den tannløse tiden. Når det er tenner på gang kommer både gråt og tunge netter. Vi snakket også om hvor utrolig lett det var med baby, men plutselig ble det litt tyngre. ;)

Skrevet

Sånn var den ene her også. Ved 4-5 mnd alder så snudde det ;)

Skrevet

Nyt den tannløse tiden. Når det er tenner på gang kommer både gråt og tunge netter. Vi snakket også om hvor utrolig lett det var med baby, men plutselig ble det litt tyngre. ;)

Min har aldri vært våken og lei seg pga tenner.

Anonymous poster hash: 7901f...a73

Skrevet

Sånn har de to siste hos oss også vært/er såframt det ikke er sykdom/vaksine/tenner på gang :) Bare å kose seg og nyte det, er du heldig vedvarer det :)

Skrevet

Så deilig.Nyt det.Vi hadde det sånn til vesla var 14 dager , da kom kolikken :( Men de blir mer våkne etterhvert og mer krevende men det er herlig når de er rolige for da får man kommet seg litt etter fødsel og får litt energi tilbake :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nyt det! Kanskje fortsetter det, og kanskje ikke. Uansett, denne tiden er til for å nytes ;) lillemor her er nå en måned, og mer våken på dagtid, og et lite puppemonster, så hun henger i puppen lange perioder på dagtid. Men det er selvsagt mest kos, bare at jeg er alene med henne og soon-to-be treåringen nesten hele dagen, hver dag. Så da blir jeg litt stresset fordi jeg ikke får gjort så mye annet enn amming og aktivisering av største (som også er blitt mer rampete og finner på mye rart for å få mer oppmerksomhet stakkar). Men hun kan likevel sove et par timer her og der, og de timene nytes med storebror og husarbeid :P

Noen barn er rolige og sover godt, og heldige er de foreldrene ;) mens andre sover lite og plages mye med magevondt, tannfrembrudd osv...det er veldig greit å være forberedt på det siste og ta det som en bonus hvis man får rolige barn :)

Så nyt det! Snart har du en som nærmer seg året og slett ikke ligger på samme plass der du la ham for to minutter siden, og som prøver å dytte tåteflaska inn i stikk-kontakten og river klesstativet ned over tv'en og så videre og så videre ;) (haha de er herlige da også!)

Skrevet

Vår eldste var slik i tre måneder. Deretter sov hun omtrent ikke i tre år. Men hey, det finnes de det vedvarer hos. :)

Anonymous poster hash: 57a06...b3a
Skrevet

Min eldste var sånn som baby. Måtte vekke han for å få i han mat. Skrek aldri, har spist godt og likt alt av mat, til og med den fæle mme for melkeallergi. Hadde kroppen full av eksem, men skrek ikke og var aldri urolig pga det heller. Sov om natta fra dag én. Blid og fornøyd hele tida.

Nyt det. Nr. to og tre ble ikke sånn, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...