Gå til innhold

Små barn og karuseller....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i Hunderfossen i går. Har en datter som er 2 år og 8 mnd. Hun er ikke av de høyeste (89 cm) Hun kjørte de karusellene som var merket med 90 cm. Gikk helt fint. 

Så kom vi til en som alle ville ta, men ble stoppet. Greit nok, tok henne med meg ut av køen. Var flere som var betydelig yngre som slapp gjennom, men som var 90 cm. (var nok et par som var under 90 også) 

Men, hva er egentlig tryggest? En på 2,5 år som er 89 cm, eller en på 1,5 som er 90 cm? Tenker at et barn på 2,5 år er sterkere i kroppen. Tenker jeg helt feil her kanskje? 

Anonymous poster hash: 4afd1...32b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrken i kroppen henger jo først og fremst sammen med høyde (og evt vekt), ikke med alder.

Anonymous poster hash: 855a9...09c

Skrevet

Styrken i kroppen henger jo først og fremst sammen med høyde (og evt vekt), ikke med alder.

Uenig her. Det er en grunn til at barn anbefales å sitte bakovervendt til 4 år uansett størrelse. Kroppen utvikler seg ikke fortere selvom man er lengre. Nakken er ikke sterk nok

Anonymous poster hash: 61423...ae7

Skrevet

Uenig her. Det er en grunn til at barn anbefales å sitte bakovervendt til 4 år uansett størrelse. Kroppen utvikler seg ikke fortere selvom man er lengre. Nakken er ikke sterk nok

Anonymous poster hash: 61423...ae7

Ja, er det jo det jeg tenker og... HI

Anonymous poster hash: 4afd1...32b

Skrevet

Enkelte gonger har høgdekravet samanheng med sikringsutstyret, som berre er godkjend til personar av ein viss størrelse.  Ellers synes eg og det er meir naturleg med aldersgrenser enn høgdegrenser.  Musklar og kroppskontroll har meir samanheng med alder enn lengde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...