Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å tilgi og akseptere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann var voldsom med meg for en stund siden. Han holdt meg hardt i armen, ropte og dyttet meg mot en vegg. Jeg har latt ham få vite at han skal få krype for denne handlingen. Han kan under ingen omstendigheter gjøre slikt selv om han er tynnslitt. Nå sier han at han ikke makter å leve på nåde mer, at han føler jeg må kunne bidra med noe eller i det minste prøve. Problemet er at jeg tørr ikke prøve igjen før jeg kan føle meg sikkrere på at budskapet er nådd inn helt. Jeg vil ikke la ham slippe billig unna. Samtidig lurer jeg på om jeg er barnlig som gjør det på denne måten, og at samtaleterapi hadde vært det beste? Jeg er jo ikke kyndig på området. Vet at jeg er veldig langsint og har hardt for å tilgi. 

Hva tror dere damer? Takk for svar:)

Anonymous poster hash: a72dd...21b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne situasjonen er litt vanskelig , da jeg selv var sammen med en mann som gjorde noe lignende, han lovet at det aldri skulle skje igjen, men det var ikke siste gangen og etter hvert ble det ikke bedre for å si det sånn. Det hele endte med at jeg forlot han. Jeg vil råde deg til å lytte til deg selv og ta den tiden du trenger, dette er en skikkelig ekkel opplevelse og jeg synes absolutt ikke du skal la han slippe lett unna, man kan heller hyle og skrike litt men jeg synes ikke noen har rett til å fysisk skade noen under en diskusjon eller krangel

Skrevet

Vel, det var helt feil det mannen din gjorde, men jeg er enig i at du ikke kan la han gå å føle at han lever på nåde heller.. Men det spørs litt om hvor lang tid siden dette er..

Om du prøver å tie det ihjel, eller krever absolutt alt av han nå, mens du skal være en "prinsesse", så er det feil.

Dere kommer ingen vei med dette, om dere ikke prater. Familievernskontoret feks?

Skrevet

enig med hun over.

Anonymous poster hash: d923b...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...