Gå til innhold

Hva synes dere om denne artikkelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://m.db.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/?www=1

Hva synes dere om dette? Og hvis noen allerede har lagt den ut her, så beklager jeg...:P

Vet ikke hva jeg selv skal mene igrunn, vet bare at her hjemme stemmer det igrunn ikke... Nå har vi en ganske grei fordeling på både husarbeid og alt som har med barn og gjøre, så føler meg ikke veldig truffet. Tallene han henviser til i artikkelen stemmer sikkert, men lurer fælt på hvordan de har kommet frem til de tallene... Jeg kjenner uansett mange "dobbeltarbeidende" kvinner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss stemmer det ikke.

Fordi at mannen har den jobben han har så valgte jeg å skifte jobb, gå ned 150 000 i året og gå ned til 80% stilling når vi fikk barn. Han har en reise jobb og er borte opp til 3 mnd i slengen for å være hjemme i en mnd og reise i tre nye mnd.

Derfor tar jeg alt husarbeid, alt med ungene, alt vedlikehold og jobber.

Når han er hjemme jobber han litt men ikke slik at han er "dobbelt arbeidende".

Jeg gjør også det jeg klarer med bilen men det er hans område.

Grunnen til at jeg byttet jobbe ol var for å.få mer tid med ungene. Før var jobb + kjøringen 10 timer hver dag så det går ikke når jeg i praksis er alenemor store deler av året.

Anonymous poster hash: 343f0...fdb

Skrevet

Gubben jobber nok mest, mens min stilling tar mest av vår tid. I tillegg til at jeg tar en større del av husarbeidet og minst del av sofaslumring. Når det gjelder husarbeid/sofaslumring, så innrømmer jeg at jeg klager litt på at jeg tar minst del av sofaslumringen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...