Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Syns det er vanskelig.. Barnet er 2 år og 8 mnd. Vet absolutt hva do, tiss og bæsj er, og hva man gjør på do. Har også gjort fra seg på do en del ganger, men vi har liksom ikke kommet oss ordentlig i gang med do rutiner. Vi har prøvd flere ganger å gå uten blei, men når han har hatt en del uhell så blir han lei og vil ha på bleia. Greia er at han har så dårlig språk.. Han klarer fint å kommunisere i det daglige, men vi får det ikke til når det gjelder do trening! Om et år har han et lillesøsken, og er i året han fyller 4. Er ikke det sent å slutte med bleie? Burde vi vente? Han har faktisk nettopp begynt å si ifra rett etter han har bæsjet.. Burde vi vente det ann å se om han selv naturlig utvikler seg mer ang. dette? Mye vanskelige spørsmål.. Ikke fins det noen konkrete svar heller, men del gjerne erfaringer:) Føler heg ikke helt vet hvordan jeg skal gripe ann denne bleiavvenningen.. Anonymous poster hash: d8327...eba
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Kan dele min erfaring- min 3 1/2 åring har nettopp sluttet! Tenkte og å gi opp flere ganger fordi han ikke virket klar, men etter noen dager gikk det mye bedre! Det er noe med det når de har bleie på "småskvetter" de litt hele tida- så må venne blæren til å tisse sjeldnere hvis du skjønner;) så lurt å gi det noen dager i hvertfall selv om det ser helt håpløst ut den første tia de går uten!! Anonymous poster hash: a0c21...124
pip pip Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Vi prøvde den sommeren etter at vesla fyllte 2 (2 år og 3 mnd). Har hengt meg opp i at bleieslutt bør gjøres om sommeren;) Hun var ikke villig og virket ikke klar for å slutte. Prøvde i år igjen og er helt overrasket hvor lett det gikk. Tørr på natten med en gang. Sliter litt med å bæsje på do, men sier ifra når hun må på do. Veldig flink jente:)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Første gang gutten min sa fra FØR han bæsjet tok vi av bleia. Tidligere hadde han bare sagt fra i etterkant. Ikke gjør bleieslutt til en alders-greie. Mye viktigere at det blir en positiv medtringsopplevelse for barnet. Anonymous poster hash: e4d9d...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå