Gå til innhold

Hva forventes at barnet kan på 1 årskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: 2028c...708

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anar ikkje faktisk, registrerar at helsesøster stiller spørsmål som om barnet er oppe til eksamen og gidd ikkje bry meg om hvilken karakter lisja endar opp med på kontrollane.

Akkurat 1års-kontrollen var det mannen som tok, så eg veit ikkje kva som opptok helsesøster. Gåe ut frå det var rutiner, rutiner, rutiner og litt kosthold og motorisk utvikling.

Skrevet

Anar ikkje faktisk, registrerar at helsesøster stiller spørsmål som om barnet er oppe til eksamen og gidd ikkje bry meg om hvilken karakter lisja endar opp med på kontrollane.

Akkurat 1års-kontrollen var det mannen som tok, så eg veit ikkje kva som opptok helsesøster. Gåe ut frå det var rutiner, rutiner, rutiner og litt kosthold og motorisk utvikling.

For et godt svar på hovedinnleggers spørsmål.

Anonymous poster hash: cb00e...b36

Skrevet

Har hatt inntrykk av at de forventer så mye egentlig. Er stor normalvariasjon på ettåringene, så tror ikke de "krever" så mye. Men tema er gjerne samspill, kosthold, søvn og litt motorikk.

Anonymous poster hash: 67ac0...6d7
Skrevet

De "krevde" ingenting, men de ville gjerne vite hvor langt i utviklingen barnet var kommet. Lurer på om det ikke er 2 og 3 årskontrollene som de helst skal "kunne" litt. 

Om barnet ikke ruller rundt enda ved ettårskontrollen kan det f.eks. være bekymringsverdig, mtp at barnet kanskje har låsninger eller lignende. Men noen babyer er roligere enn andre..

Det er jo store forskjeller på ettåringer, min kunne gå og si noen ord og viste seg fra sin normale side ved å være skeptisk til fremmede. 

Andre ettåringer jeg kjenner kan knapt sitte og snakker ikke ett ord, men det er jo ikke slikt de "må" kunne. 

:)

Anonymous poster hash: 3a45f...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...