MillaCamilla Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Hei I går leste jeg en oppskrift på morellterte i enten VG eller Dagens næringsliv (tror jeg). Bunnen besto av blant annet mel og finmalte mandler og så var det en slags krem og moreller på toppen og alt skulle stekes sammen. Problemet er at jeg finner ikke denne oppskriften igjen (har googlet meg blå) og jeg leste disse oppskriftene på hytta som vi dro hjem fra idag med avisene liggende igjen... Noen som leste samme oppskrift/har avisen liggende og kan hjelpe meg?
Prøverpåentil Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Hei I går leste jeg en oppskrift på morellterte i enten VG eller Dagens næringsliv (tror jeg). Bunnen besto av blant annet mel og finmalte mandler og så var det en slags krem og moreller på toppen og alt skulle stekes sammen. Problemet er at jeg finner ikke denne oppskriften igjen (har googlet meg blå) og jeg leste disse oppskriftene på hytta som vi dro hjem fra idag med avisene liggende igjen... Noen som leste samme oppskrift/har avisen liggende og kan hjelpe meg? Uff.. var helt sikker på at det sto MORKAKE-oppskrift.... ugh Glad det ikke var det.. men kan dessverre ikke hjelpe deg med oppskrift da. Hihi
mor_til_Kristoffer Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Hei I går leste jeg en oppskrift på morellterte i enten VG eller Dagens næringsliv (tror jeg). Bunnen besto av blant annet mel og finmalte mandler og så var det en slags krem og moreller på toppen og alt skulle stekes sammen. Problemet er at jeg finner ikke denne oppskriften igjen (har googlet meg blå) og jeg leste disse oppskriftene på hytta som vi dro hjem fra idag med avisene liggende igjen... Noen som leste samme oppskrift/har avisen liggende og kan hjelpe meg? Er det denne du mener??? Lykke til Bløtkake med moreller og kirsebær. Foto: Scanpix Ingredienser1 sukkerbrød 1/2 liter kremfløte 1 1/2 ss sukker 2 dl kirsebær eller moreller Fremgangsmåte1. Lag sukkerbrød - eller kjøp i butikken. 2. Rens bærene for stein og knus dem. Rør inn sukker og bland med pisket krem. 4. Sukkerbrødet deles i to og dynkes med litt melk og eventuelt saft av bærene. 5. Fyll det meste av kremen mellom lagene og pynt med bær du har til overs og resten av kremen.
MillaCamilla Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2013 Hei mor_til_kristoffer. Det var ikke den men takk for tips, da har jeg et alternativ:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå