Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Hvordan gjør man det med sete da tro? Barnet skal på spes avd på skole. Og kan med sine behov ikke kjøre buss med de andre . Noen som vet? Anonymous poster hash: ddb40...d91
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 De som får taxi i barnehagen her har med sete selv. Vil tro det går hos dere og?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Ja håper det. Men usikker siden taxisjåfør følger barna inn til skolen fra taxi, ser ikke for meg sjåføren gidder/har tid å gå flere turer med barnas seter,blir 3 barn pr taxi. . Vanlig taxisentral som blir brukt så er ikke nødvendigvis de samme sjaførene hver dag heller. Anonymous poster hash: ddb40...d91
Superdolly Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Her er det ikke noen som bruker seter i taxi etter at de har begynt på skolen. Ikke i bussen heller. De bruker de vanlige beltene. Noe annet ville medført at ungene selv måtte montere setet og bære det inn på skolen og ta det med ut igjen. Det er rett og slett ikke tid på ruta til at sjåføren kan stoppe og montere/demontere x antall seter hver dag. Det er også ofte nye sjåfører, så det ville vært en omfattende prosess å få lært opp alle sammen. Dette gjelder ikke barn med spesielle behov da, dette gjelder helt vanlige barn som får taxi som skoleskyss og den fungerer på mange måter som en skolebuss, bare at det er en drosjebil.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Er det i det heletatt lovlig å transportere så små barn i bil med bare setebeltet? Anonymous poster hash: 7ff9d...81c
Superdolly Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Er det i det heletatt lovlig å transportere så små barn i bil med bare setebeltet? Anonymous poster hash: 7ff9d...81c Sannsynligvis ikke. Grensen er vel 135 cm høy. Men hva er alternativet da?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 Taxien må bestilles med sete eller dere må sende med. Det de stiller med er vanligvis en enkel pute, som er lovlig om enn ikke det mest anbefalte. Anonymous poster hash: 28417...f52
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 Er det i det heletatt lovlig å transportere så små barn i bil med bare setebeltet? Anonymous poster hash: 7ff9d...81c Sannsynligvis ikke. Grensen er vel 135 cm høy. Men hva er alternativet da? Alternativet er bare å kreve det. Har taxiselskapet tatt på seg å transportere barna er nok avtalen at det skal gjøres lovlig selv om det tar litt lengre tid. Nekter de kan dere bare kontakte politiet. Et par bøter om dagen så ordner det seg nok. Anonymous poster hash: 7ff9d...81c
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Er det i det heletatt lovlig å transportere så små barn i bil med bare setebeltet? Anonymous poster hash: 7ff9d...81c Sannsynligvis ikke. Grensen er vel 135 cm høy. Men hva er alternativet da? Alternativet er bare å kreve det. Har taxiselskapet tatt på seg å transportere barna er nok avtalen at det skal gjøres lovlig selv om det tar litt lengre tid. Nekter de kan dere bare kontakte politiet. Et par bøter om dagen så ordner det seg nok. Anonymous poster hash: 7ff9d...81c Vil tro de bruker barneputer. Dette er lov, og skaper mindre arbeid for sjåføren. Det er vel ikke mye man får gjort med dette. Du kan jo ringe til taxiselskapet å høre hvordan prosedyren er da Anonymous poster hash: 15279...045
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 Hi her. Barnet bruker jo beltestol så ikkeno festing og knot. Men er jo kun 116 cm ,håper ikke jeg må godta at det brukes pute eller ingenting.. Huff får vondt i magen. Anonymous poster hash: ddb40...d91
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #11 Skrevet 13. juli 2013 Blir å kjøre ca 15 min 2xdaglig . Hi Anonymous poster hash: ddb40...d91
eneleh_ Skrevet 13. juli 2013 #12 Skrevet 13. juli 2013 Ring taxiselskapet du, og hør hvordan de gjør det. Sannsynligvis vil de bruke egne bil-puter, men ved helt spesielle behov (som feks. at barnet ikke får tilstrekkelig sittestilling) vil vel man bruke egne seter. Noen ganger vil det også være faste sjåfører, men helt avhengig av hva slags behov og tilbud barnet har fått innvilget. Husker fremdeles barn som ble kjørt av samme taxi hver dag, den gang jeg gikk på en tvillingskole med både vanlig skole og spesialskole.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. juli 2013 #13 Skrevet 13. juli 2013 Blir å kjøre ca 15 min 2xdaglig . Hi Anonymous poster hash: ddb40...d91 Er i akkurat samme situasjon. Mitt barn begynner også på spesiell avd på en skole nå snart og får taxi til og fra skolen. Barnet mitt er litt lavere enn ditt, rundt 110 cm. Og blir ca 10-15 min 2xdaglig å kjøre. Hun MÅ sitte i beltestol for hun klarer lett å skli ut og ned på gulvet fra bilpute. Jeg vet at etterhvert vil hun få fast sjåfør, som kjører hun til døren på skolen og der blir hun møtt av en voksen. Så regner med de tar den ut av drosjen når den kommer. Jeg ville tatt en telefon til skolen barnet ditt begynner på og hørt. Regner med de har rutiner for dette:) Anonymous poster hash: 609e7...0ac
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #14 Skrevet 13. juli 2013 Vi fikk først beskjed om og si ifra om barnet har behov for fast sjafør forresten, noe vi gjerne ville . Så sa skolen plutselig mot seg selv at dette ikke var mulig. Æsj merker jeg gruer meg til å sende barnet avgårde sånn. Er så hønemamma. Men ja får ringe og forhøre meg kan jeg få spørre hvor i landet ditt barn begynner på skole tyrkisk pepper?? Anonymous poster hash: ddb40...d91
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. juli 2013 #15 Skrevet 13. juli 2013 Vi fikk først beskjed om og si ifra om barnet har behov for fast sjafør forresten, noe vi gjerne ville . Så sa skolen plutselig mot seg selv at dette ikke var mulig. Æsj merker jeg gruer meg til å sende barnet avgårde sånn. Er så hønemamma. Men ja får ringe og forhøre meg kan jeg få spørre hvor i landet ditt barn begynner på skole tyrkisk pepper?? Anonymous poster hash: ddb40...d91 Bergen. Ditt barn da?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #16 Skrevet 13. juli 2013 Ok. Østfold her . Lykke til med skolestart da Anonymous poster hash: ddb40...d91
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Hvis det er så viktig for deg at barnet sitter i sete får du vel kjøre henne selv Anonymous poster hash: 7583f...a01
eneleh_ Skrevet 13. juli 2013 #18 Skrevet 13. juli 2013 Hvis det er så viktig for deg at barnet sitter i sete får du vel kjøre henne selv Anonymous poster hash: 7583f...a01 Jeg tror du skal få lov å melde deg ut av denne diskusjonen jeg. Her spør HI om et ordenlig spørsmål, så kan du gå og trolle et annet sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå