Fru_hauge Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Vi har veldig lyst å gifte oss, ganske snart. Enkelt og lite bryllup med bare de nærmeste. Skal ha farmors kjole, mammas sko og mormors "tiara", så den utgiften er dekket. Har tenkt å ha noe lignende et spleisebryllup, men at jeg spør bare enkelte i familien om de kan stille med mat (istedet for å spørre alle liksom), mot en sum penger. (Farmor er kokk, og lager verdens beste mat! Tante er konditor, svigermor har verdens beste kaker, og mamma elsker å lage mat, så føler jeg har det dekket). Nå skulle jeg gjerne vekslet noen ord med en bryllupsplanlegger om hvordan gjøre det enkelst mulig mtp lokale, pynt,kirka, ringer o.l. Har dere noen tips så er det bare å fyre løs, tar imot alt av råd og tips med stor takk
FruTaraldsen Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Nå er ikke jeg bryllupsplanlegger av yrke, men giftet meg i fjor sommer etter bare noen måneders forlovelse, så planlegging av bryllup i en fei det kan jeg Riktignok brukte vi mye penger og gjorde ingenting selv, men i forhold til kirke er det bare å ringe kirkekontoret for å høre om ledige datoer og booke tid. Du må sende søknad til skatteetaten om at dere kan få gifte dere (Helst må du ordne med dette noen mnd før bryllup slik at de kan behandle søknaden). Det er gratis å gifte seg i kirken om du benytter deg av den kirken dere hører til. Prest og organist er også gratis da. Du må finne ut av hvilken brudemarsj/sanger i kirken du ønsker og formidle dette til lokal organist. Samtale med prest må dere også ha en liten stund før bryllupet. Vi bestilte invitasjoner, menyer, bordkort etc på bryllupsinvitasjoner.no, men dette er selvfølgelig noe du kan få hjelp til av venner eller du kan gjøre det selv:) Pynt kan du også lage selv:) Blomster i kirken valgte vi å droppe da kirken var så vakker i seg selv, men det er også en smakssak:) En brudebukett trenger ikke koste så mye, hør på den lokale blomsterbutikken. Hvor mye man bruker på ringer er jo også opp til enhver, men dere kan jo kikke litt på www.thune.no, de har mange fine ringer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå