Gå til innhold

Hva kommer til å skje nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt, jeg hadde besøk av en veninne for noen uker siden, vi tok oss noen cider og prata litt om gamle dager utover kvelden/natta...Ble kanskje litt sent, men vi var ikke fulle.. Vi la oss i 3-4 tiden. Veninna mi skulle dra klokken 7, og glemte da å lukke igjen trappegrinda. Hun låste ytterdøra. Dette førte til at jenta mi dro ut mens jeg lå å sov.

I har nettopp flyttet til ett nytt nabolag og naboene kjenner oss ikke, så de som fann henne vandrende langs veien ringte politiet. Politiet kom og alkotestet meg, med en promille på 0.7. De sa at de kom til å sende bekymringsmelding til barnevernet.

Jeg har nå fått innkalling, og lurer på hva som kommer til å skje videre. Dette var ett engangstilfelle og kommer ALDRI til å skje igjen. Eneste grunnen til at det skjedde var at jeg hadde sjeldent besøk, og at hun lot trappegrinda stå open.. Er så bekymra for at det går skikkelig galt nå og at det blir omsorgsovertakelse og hele pakka...

Jeg har skrevet om dette før, og trenger ingen moralpreken fra dere som føler dere fristet til det.. Til dere som svarer skikkelig, tusen takk!

Anonymous poster hash: 548f8...629

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da samarbeider du så godt du kan med barnevernet, forteller dem akkurat hva som skjedde og at dette var et engangstilfelle. Så lar du dem foreta de undersøkelsene de ønsker. 

Hvis dette kun skjedde en gang, og du ellers er en god omsorgsperson, vil du aldeles ikke bli fratatt ungen din, men kanskje få litt oppfølging og veiledning.

Anonymous poster hash: 1a48b...a23
Skrevet

Skreiv ikke du et innlegg om det samme for noen uker siden? Eller er det fler uansvarlige mødre her inne?

Anonymous poster hash: ccea7...70e

Skrevet

Du får ikke gjort annet enn å være dønn ærlig, og la de gjøre jobben sin. Lykke til.

Anonymous poster hash: f842f...a93

Skrevet

Skreiv ikke du et innlegg om det samme for noen uker siden? Eller er det fler uansvarlige mødre her inne?

Det står at hun har skrevet om det før.

Anonymous poster hash: 3e815...934

Skrevet

Skreiv ikke du et innlegg om det samme for noen uker siden? Eller er det fler uansvarlige mødre her inne?Anonymous poster hash: ccea7...70e

Det står at hun har skrevet om det før.Anonymous poster hash: 3e815...934

Ikke alle som kan lese sikkert vettu, siden det er så mye uansvarlige mødre her.... ;)

Legg deg flat, og vær ærlig HI. Detta går nok bra. Lykke til

Anonymous poster hash: ae07c...212

Skrevet

Du får møte saksbehandler(ne) som skal undersøke saken, de gjennomgår bekymringsmeldingen fra politiet, du forklarer ditt syn på saken. Du bes om samtykke til å innhente opplysninger fra aktuelle instanser som kjenner deg og barnet, f.eks skole/barnehage, helsestasjon, lege m.m. Det er sannsynlig at de vil ønske å snakke med barnet og at det vil være flere samtaler med deg.

Etter tre måneder avsluttes undersøkelsen. Da vil saken enten henlegges eller det vil bli foreslått tiltak. Tiltak i en barnevernssak kan være hjelpetiltak, som er frivillige, eller tvangstiltak, som eventuelt fører til en rettslig prosess.

Anonymous poster hash: d926a...e19
Skrevet

Barnevernet finner fort ut om dette gjelder en glipp eller om omsorgssituasjonen til barnet ditt er godt nok. Barnevernet har en del prinsipper å arbeide etter. Disse er biologiske prinsipp, minste inngrepsprinsipp og barnets beste. Det innebærer at det siste tiltaket barnevernet iverksetter er omsorgsovertakelse, og da er det som oftest rusmidler, vold, seksuelle overgrep sakene gjelder. Barnevernet vil som regel iverksette tiltak i hjemmet før et så drastisk tiltak skjer. I ditt tilfelle, tror jeg ikke de gjør noe, så lenge du ellers er en god mor og barnet har det bra.

Bare vær ærlig og samarbeid, så ordner dette seg fint:)

Skrevet

At mor drikker seg så full og sover så tungt at hun ikke engang merker at barnet står opp, går ut og blir borte er meget bekymringsverdig!

Håper du og barnet får hjelp så dette ikke skjer igjen. Godt at det ikke skjedde noe med barnet der han/hun vandret alene langs veien :(

Anonymous poster hash: 086e7...67e
Skrevet

Hei! Jeg jobber i barnevernet og kan fortelle deg litt om hva som kommer til å skje:

Etter at bekymringsmeldingen har kommet inn, har vi 1 uke på oss til å utarbeide en slags "rapport" hvor vi konkluderer med om saken skal undersøkes eller ikke. I ditt tilfelle så skal den nok undersøkes. Du blir innkalt til barnevernets lokaler, hvor meldingen blir lest opp. Du vil da få mulighet til å uttale deg om saken. Deretter får saksbehandleren gjennom rapporten sammen med sin fagleder, og de konkluderer med hvilke hjelpetiltak som skal settes inn, evt, blir saken henlagt. Prøv å roe deg ned, jeg kan ivertfall garantere deg at du ikke mister omsorgen viss dette er den eneste bekymringen rettet mot deg! Møt opp til innkallinger, og vær ærlig, så kommer dette til å ordne seg :)

Anonymous poster hash: 0e02a...798
Skrevet

Les innlegget da, dumma!

Anonymous poster hash: 9e247...f75

Skrevet

Du blir kalt inn til samtale hvor barneverntjenesten legger fram bekymringsmeldingen og hva de har besluttet å gjøre. Enten henlegger de saken eller så åpner de for undersøkelse og de har tre måneder hvor de skal undersøke omsorgen.

Vær ærlig og si det som det var. Spill med åpne kort og hvis ellers hvordan omsorgen er for barnet.

Skrevet

Kort fortalt, jeg hadde besøk av en veninne for noen uker siden, vi tok oss noen cider og prata litt om gamle dager utover kvelden/natta...Ble kanskje litt sent, men vi var ikke fulle.. Vi la oss i 3-4 tiden. Veninna mi skulle dra klokken 7, og glemte da å lukke igjen trappegrinda. Hun låste ytterdøra. Dette førte til at jenta mi dro ut mens jeg lå å sov.

I har nettopp flyttet til ett nytt nabolag og naboene kjenner oss ikke, så de som fann henne vandrende langs veien ringte politiet. Politiet kom og alkotestet meg, med en promille på 0.7. De sa at de kom til å sende bekymringsmelding til barnevernet.

Jeg har nå fått innkalling, og lurer på hva som kommer til å skje videre. Dette var ett engangstilfelle og kommer ALDRI til å skje igjen. Eneste grunnen til at det skjedde var at jeg hadde sjeldent besøk, og at hun lot trappegrinda stå open.. Er så bekymra for at det går skikkelig galt nå og at det blir omsorgsovertakelse og hele pakka...

Jeg har skrevet om dette før, og trenger ingen moralpreken fra dere som føler dere fristet til det.. Til dere som svarer skikkelig, tusen takk!

Anonymous poster hash: 548f8...629

Nei, eneste grunnen til at det skjedde var at du drakk deg dritings mens du hadde ansvaret for din lille datter. Ikke noe moralisering, men greit å få riktig perspektiv på ting for å kunne samarbeide med barnevernet. Ikke skyld på alle andre enn deg selv, HI. Får håpe at du får kraftig støkk av dette og saken blir henlagt og du aldri drikker igjen mens datteren din er i samme hus.

Anonymous poster hash: 36e56...33f

Skrevet

Jeg ser du har valgt å omfomulere deg fra den tidligere tråden. Hadde du skrevet dette med en gang hadde du sluppet å bli halshogd sist. Det er ikke greit å drikke så mye alkohol at man har så høy promille dagen derpå når man skal ha ansvar for små barn.

Anonymous poster hash: 4687e...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...