Gå til innhold

Ønsker ikke dette forholdet lenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjøre det slutt... Må jeg forklsre hvorfor?

Det er bare krangling hele tiden,han takler ikke sykdommen min, prøver å endre nesten alt ved meg som følelser,meninger,tankegang osv. Påstår ting om meg som ikke stemmer,prøver å manipulere meg,og stakkarsliggjør seg selv ift meg hele tiden. Han trykker meg ned og respekterer meg ikke i det heletatt. Må jeg forklare han hvorfor jeg gjør det slutt,blir det bare krangel og fornektelse på alt fra han,og han kommer på nytt til å prøve å endre mine meninger. Jeg orker virkelig ikke mer,vil bare ha en slutt på alt som har med han å gjøre...

Anonymous poster hash: eb893...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du gjør det slutt, og han lurer på hvorfor kan du nå si noe som "har du ikke fått det med deg før nå, så ..."  eller "er det nødvendig å forklare det som jeg har prøvd å fortelle så mange ganger" ?

Anonymous poster hash: a6ebb...d25
Skrevet

Når du gjør det slutt, og han lurer på hvorfor kan du nå si noe som "har du ikke fått det med deg før nå, så ..."  eller "er det nødvendig å forklare det som jeg har prøvd å fortelle så mange ganger" ? Anonymous poster hash: a6ebb...d25

Jeg har mest lyst til å bare sende en sms og aldri ha mer med han å gjøre. Jeg vet det er feigt,men jeg er så sliten av å krangle, han tar virkelig ikke innover seg alt han gjør,og skjønner ikke at det sårer og trykker meg ned... Han virker ikke til å ha evne til å forstå andre enn seg selv. I utgangspunktet kunne jeg sagt det du foreslår, men han kommer aldri til å forstå dette, og jrg vet det blir ny krangel...

Hi

Skrevet

Det er bare krangling hele tiden,han takler ikke sykdommen min, prøver å endre nesten alt ved meg som følelser,meninger,tankegang osv. Påstår ting om meg som ikke stemmer,prøver å manipulere meg,og stakkarsliggjør seg selv ift meg hele tiden. Han trykker meg ned og respekterer meg ikke i det heletatt. Må jeg forklare han hvorfor jeg gjør det slutt,blir det bare krangel og fornektelse på alt fra han,og han kommer på nytt til å prøve å endre mine meninger. Jeg orker virkelig ikke mer,vil bare ha en slutt på alt som har med han å gjøre...

Du virker reflektert over egen situasjon, så jeg går ut i fra at dere er voksne. Mange ting som spiller inn her. Men det viktigste syntes jeg, er at du avslutter det på en voksen måte. Si det kort og presist, du har bestemt deg. Da får det være opp til han om han ønsker å gå ut av deres forhold på en voksen måte. Har dere barn? Om dere har barn sammen må dere jo kunne samarbeide videre, har dere ikke så er det vel bare å gå videre. Prøve etter beste evne å ignorere samtaler/sms fra han. Bruddet blir straks mye vanskeligere om dere starter en "krig" dere imellom. Lykke til uansett valg (:

Anonymous poster hash: 2b430...c4f

Skrevet

Hørtes ut som noe jeg kunne ha skrevet. Mannen og jeg er nå separert, og vi har det bedre begge to. Prøv å vær litt egoistisk og tenkt på hva DU trenger :)

Skrevet

Bare si at følelsene er borte. Da er det vel ikke noe poeng i å fortsette. Heller ikke noe du trenger å forklare, følelser rår man ikke over.

Anonymous poster hash: 5dc80...2b2

Skrevet

Når du gjør det slutt, og han lurer på hvorfor kan du nå si noe som "har du ikke fått det med deg før nå, så ..."  eller "er det nødvendig å forklare det som jeg har prøvd å fortelle så mange ganger" ? Anonymous poster hash: a6ebb...d25

Jeg har mest lyst til å bare sende en sms og aldri ha mer med han å gjøre. Jeg vet det er feigt,men jeg er så sliten av å krangle, han tar virkelig ikke innover seg alt han gjør,og skjønner ikke at det sårer og trykker meg ned... Han virker ikke til å ha evne til å forstå andre enn seg selv. I utgangspunktet kunne jeg sagt det du foreslår, men han kommer aldri til å forstå dette, og jrg vet det blir ny krangel...

Hi

Jeg sendte sms til min eksmann og ba om separasjon. Var livredd hva han kunne finne på hvis jeg sa det face to face. Dette var en mann som de siste 2 årene av ekteskapet utøvde psykisk vold, ydmykte meg, var utro med mange, oppsøkte utroskap og ga MEG skylda for at jeg ikke var like fjong og fin lenger og derfor tvang ham til å pule på andre som var strammere og yngre. Da han da gikk til fysisk angrep på meg så torde jeg ikke annet enn å sende sms og be om skilsmisse.

Anonymous poster hash: 17608...306

Skrevet

Du virker reflektert over egen situasjon, så jeg går ut i fra at dere er voksne. Mange ting som spiller inn her. Men det viktigste syntes jeg, er at du avslutter det på en voksen måte. Si det kort og presist, du har bestemt deg. Da får det være opp til han om han ønsker å gå ut av deres forhold på en voksen måte. Har dere barn? Om dere har barn sammen må dere jo kunne samarbeide videre, har dere ikke så er det vel bare å gå videre. Prøve etter beste evne å ignorere samtaler/sms fra han. Bruddet blir straks mye vanskeligere om dere starter en "krig" dere imellom. Lykke til uansett valg (:

Anonymous poster hash: 2b430...c4f

Hei og takk for svar. Nei,vi har heldigvis ikke barn sammen, så det er ikke noe vi må samarbeide om. Takk og lov for det egentlig.

Bare er så vanskelig å prate med han. Han tar alt som kritikk. Hvis jeg f.eks sier jeg har vondt i hodet, så tror han automatisk at jeg insinuerer at jeg mener han er skyld i det. Da kommer det en voldsom bølge med agrressjon fra han om at jeg bare klager på han, selvom dette ikke har noe som helst mef han å gjøre,og tonen oss i mellom har vært fin rett før.

Jeg kunne skrevet bok om han...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...