Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Noen som har ammet med kun det ene brystet? Jeg har fibromyalgi, og har smerter i wle kroppen, brystvortene inkludert... Når jeg ammer med det høyre brystet, renner tårene i smerter... Mens det venstre er vondt, men ikke like mye, da jeg har hatt piercing i brystvorten, så har mindre følelse i den... Så... Er det mulig å bare amme med den ene? Er det noen ulemper med dette? Jeg vil så gjerne amme, ikke bruke flaske... Og babyen er bare 1 uke gml, så vil ikke forvirre med både flaske og pupp.. Trenger all hjelp hær nå. Føler meg elendig... Ønsker så å amme, men kan ikke hyle ut i smerter, og gråte...
Salomine Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Hei. Dette er kanskje en litt annerledes problemstilling enn din men: Jenta vår som nå er snart ni mnd likte av en eller annen grunn ikke mitt venstre bryst, hun ville bare ammes på høyre bryst. Det var ingen grunn til det, verken med puppen eller henne....... Dermed ble det til at hun ammet minimalt på venstre side og så og si alt på høyre. Var bekymret for at hun ikke skulle få nok melk, men som helsesøster sa så ammer man jo tvillinger de får bare en pupp hver, og hun sa og at de er fullt mulig å amme tilfredsstillende med bare en pupp. I alle fall så fullammet jeg til jenta var 6mnd, og ammer fortsatt. Bruker nesten kun høyre pupp. Jenta vokser og koser seg som normalt. Og min høyre pupp er nå over dobbelt så stor som venstre, godt synlig også med klær. Men det går seg nok til igjen etter amming, og hvis ikke så spiller det ingen rolle. Du kan jo snakke med helsesøster om problemet og eventuelt få veie barnet ofte en periode for å se at det får nok mat med bare en pupp.
rasekatten Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Jeg ammet også bare med den ene, pga at jeg har hatt piercing i begge, så den ene var nok litt ødelagt for amming, kom nesten ikke noe ut. Men den henne fikk av kom det masse melk, jeg full ammet til hun var 7-8 mnd, og fikk til henne var 20 mnd. Så det skal ikke være noe problem. Lykke til
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 13. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2013 Takk for svar tenker på det med at brystet blir større... For mitt venstre er allerede godt synlig større... Bruker g cup... Om hvordan det blir seende ut etterpå... Vil det bli så ille at jeg må bruke innegg for at det ikke skal se merkelig ut...
rasekatten Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Takk for svar tenker på det med at brystet blir større... For mitt venstre er allerede godt synlig større... Bruker g cup... Om hvordan det blir seende ut etterpå... Vil det bli så ille at jeg må bruke innegg for at det ikke skal se merkelig ut... Nå er det 11 mnd siden jeg sluttet og amme, det var veldig stor forskjell, men nå er det nesten likt, så det retta seg for meg iallfall. Men planen er en unge til, for blir sikkert samme med amming neste gang og, så blir det og heller rette på dem når jeg er ferdig med amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå