Himmel og hav Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Jeg skal ha med meg smuldrepai i et selskap i dag, og den skal stekes der slik at den er varm ved servering. Hva lønner seg da: - frakte bær, smuldredeig og form hver for seg, og sette samen kaka på stedet eller - lage alt helt ferdig og frakte den ustekt. Eller er det andre varianter som er enda smartere? Jeg har lagd mye smuldrepai, men aldri tatt den med meg rå noe sted.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Når vi lager smuldrepai med blåbær, holder den seg varm lengelenge. Kanskje for varm til å frakte da? Jeg ville i så fall laget den ferdig hjemme og stekt den på stedet
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Hvis du ikke oversteker den hjemme, så kan den jo varmes lett opp igjen der kanskje? Anonymous poster hash: 74de8...8d6
Himmel og hav Skrevet 13. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2013 Takk for tips. Den må stekes der vi skal, for det er et par timers kjøring. Jeg tror jeg ender med å ha alt hver for seg, for da er den lettere å frakte. Det er et stykke å gå også, så da får jeg hele smala i en sekk, men jeg er litt spent på om smuldredeigen holder seg som den skal...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Ja det gjør den vel? Er det ikke salt, sukker, mel og smør for det meste? Lag den i forveien og ha den i kjøleskap/fryser så den blir skikkelig kald, eller legg et par fryseelementer sammen med den i sekken, så holder den seg kjølig og blir lett å smuldre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå