Gå til innhold

Datteren min på 8 vil på fb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok? Eller tidlig?

Anonymous poster hash: 8b5d8...835

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for tidligt

Anonymous poster hash: a5a71...8d7

Skrevet

ALT FOR TIDLIG

Det er 13 års grense på FB. Du som voksen burde klare å respektere den

Anonymous poster hash: 33be0...551
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Det hadde ikke vært aktuelt.

Gjest Julia1984
Skrevet

3 åringen min vil ha hest på rommet sitt. Bør han få det?

Skrevet

Datteren min på 11år er på FB, men hun har kun sine eldre søsken og tanten som bor langt borte som venner.

Anonymous poster hash: fd8ca...27c

Skrevet

3 åringen min vil ha hest på rommet sitt. Bør han få det?

Ja det synes jeg han bør få;)
Skrevet

Sønnen min på 8 vet ikke hva facebook er tror jeg... Altfor tidlig!!!

Anonymous poster hash: 018de...23d
Skrevet

Beklager, men det er nok det dummeste spørsmålet jeg har sett her inne på lenge? Ille nok at en 8-åring vet hva FB er, men at du som mamma virkelig vurderer det er helt bak mål.

Anonymous poster hash: 55b42...80b
Skrevet

De aller fleste 8 åringer med normal sosial kompetanse vet hva facebook er. Mange, deriblandt min 9åring, ønsker å opprette sin egen konto. Min datter har halve slekta i utlandet og det ville sikkert vært "praktisk" å kunne kommunisere på FB, men det er helt uaktuelt. Regler er regler og aldersgrensen er 13 år...

Anonymous poster hash: 1ccbb...de4
Skrevet

11 åringen min vil også ha Facebook, for å spille spill sier hun, men får ikke pga at det faktisk er en aldersgrense der.

Er en god del i klassen som har.

Anonymous poster hash: 27aab...c41

Skrevet

Aldersgrensen er 13 år. En 8-åring har ikke noe på Facebook å gjøre.

Skrevet

De aller fleste 8 åringer med normal sosial kompetanse vet hva facebook er. Mange, deriblandt min 9åring, ønsker å opprette sin egen konto. Min datter har halve slekta i utlandet og det ville sikkert vært "praktisk" å kunne kommunisere på FB, men det er helt uaktuelt. Regler er regler og aldersgrensen er 13 år...

Så hvis du ikke vet hva Fb er så har du ikke normal sosial kompetanse?

Skrevet

Skal hun også få lov til å kjøre bil alene når hun er 17 fordi hun har lyst?

En aldersgrense er en aldersgrense og den bør respekteres. Det er de foreldrene som lar barna gå foran aldersgrensen som skaper konflikter i hjemmet hvor aldersgrensen blir overholde.

Anonymous poster hash: 18f8f...603

Skrevet

Så hvis du ikke vet hva Fb er så har du ikke normal sosial kompetanse?

"De aller fleste" har jeg formulert, nettopp fordi det finnes skoler som i samarbeid med foreldre bevist skjermer barna fra FB. Men dersom barn i 2-3. klasse går på en skole som ikke har et bevist forhold til dette er det mer normalt enn unormalt å ha kjennskap til FB, dersom man innehar normal sosial kompetanse..

Skrevet

Skal hun også få lov til å kjøre bil alene når hun er 17 fordi hun har lyst?

En aldersgrense er en aldersgrense og den bør respekteres. Det er de foreldrene som lar barna gå foran aldersgrensen som skaper konflikter i hjemmet hvor aldersgrensen blir overholde.

Anonymous poster hash: 18f8f...603

For en sammenligning! :P

Så lenge mor har full kontroll på kontoen så ser jeg faktisk ikke problemet. Skulle tro hun lurte på om det var ok å opprette konto for datteren på møteplassen.no eller noe. Jeez.

Skrevet

Datteren min på 11år er på FB, men hun har kun sine eldre søsken og tanten som bor langt borte som venner.

Anonymous poster hash: fd8ca...27c

Så flott å lære datteren sin at dokumentforfalsking er greit! Får hun lov å opprette falske kontoer og lyve på alderen med din velsignelse har du ikke mye du skulle ha sagt om hun skaffer seg falskt leg om noen år

Skrevet

Nei!! Min 11 åring vil også ha Facebook,men mor står på bakbena :P 13 år er aldersgrensen ferdig diskutert!

Skrevet

Enkelt: nei...

Anonymous poster hash: 4a1b6...434
Skrevet

Enig i at en 8-åring overhodet ikke har noe på FB å gjøre, men å hevde at det er ille at en 8-åring vet hva FB er for noe, blir for dumt. Min 8-åring ser ofte at jeg er på Facebook, og jeg viser henne ofte bilder av folk hun kjenner som feks har lagt ut bilder fra ferie, etc. For oss er dette en helt naturlig ting, men selvsagt har hun ikke fri tilgang til å se alt, her er det jeg som selekterer.

Hun har EN gang ytret ønske om å få profil selv på FB, men etter at jeg forklarte henne at det var aldersgrense og at hun var altfor ung, ble det med denne ene gangen. Null problem.

Skrevet

Enn når hun blir 13 da? Hva om hun da vil kjøre bil eller drikke alkohol? 

Skrevet

Jeg har to på 12 og 8 år. Begge ønsker seg Facebook konto. Kjenner til mange 12 åringer som er på Facebook, men en regel er en regel. Det er 13 års grense, og de får lov til å få Facebook konto når de er 13. Ferdig diskutert her i huset ihvertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...