Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Hun hevder at noen av barna hennes la på seg så mye som ca 500 gram i uka, 2 kg i måneden...er det i det helt tatt mulig? Og at havregrøt er null poeng i å spise, det gagner bare meg, ikke baby. Jeg trodde dette var en næringsrik frokost, og ettersom havresuppe kan øke melkemengden, så trodde jeg grøt også var bra. Hun sier at hvis jeg ikke spiser riktig og næringsrik mat, vil melka ikke bli fet nok. Jeg burde alltid drikke/spise litt rett før jeg ammer, for da blir melka mer næringsrik. Er alt dette sant? Anonymous poster hash: 5e3aa...747
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Dette høres vel ut som noe hun tror... Jeg syns å ha lest at melken får næring før deg hvis du skjønner. Viktig å drikke mye for å ha nok væske til å produsere så mye melk. Mine gutter la på seg ca 1,5 kg pr mnd (de var stooore) Over 9 kg ved 5 mnd. Anonymous poster hash: 1a954...054
Gjest sussie77 Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Kan nok være mulig at de la på seg såpass mye. Husker jeg måtte tilbake og veie datteren min noen dager etter fødsel, og da hadde hun lagt på seg 300 gram på 3 dager. Og det var veldig mye. Men ifølge helsesøster hadde jeg fløte. Tror ikke nødvendigvis det har noe å si hva du spiser. For melka tar næringen først. Det er jo deg det går utover da. Sånn var det for meg ihvertfall. Måtte prøve å spise masse for å ikke gå ned masse i vekt, og få i meg nok næring.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Det er full mulig å legge på seg så mye, det gjorde første min Nja, hva mener hun du bør spise da? Jeg kunne ikke spise noen grønnsaker med første før han var 6 mnd for han reagerte sånn med magesmerter. Melka var nok fløte men selv ble jeg radmager! Spiste vanlig mat - alt han ikke tålte da. Ang mat og drikke rett før så kommer ikke det i melka med en gang så det tror jeg er en myte. Du skal ikke drikke mer enn du tørster har jeg lært. Men såtørster jeg iallefall mer enn vanlig når jeg ammer så det tror jeg kroppen regulerer selv. Anonymous poster hash: e8a1c...f21
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Min har nettopp gått opp 500gr to uker på rad nå Anonymous poster hash: eb543...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå