Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Ved tangforløsning og episiotomi? Ser de gjør det i England for eksempel. Er det for å spare på lokalbedøvelse eller? Anonymous poster hash: 44757...da7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Får man ikke det da? Trodde det jeg... Anonymous poster hash: b3f71...fb5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Mulgi det ofte vil ta for lang tid til det virekr i forhold til situasjonen..Sammen med at bedøvelse går over i blodet til barnet og også påvirker det... Anonymous poster hash: 4d296...37b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Nope, lokalbedøvelse går ikke i blodbanen, det settes i mellomkjøttet og ikke intravenøst Anonymous poster hash: 44757...da7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Skal gjøre vondt å føde. Pyser bør unngå graviditet. Anonymous poster hash: 3dfec...b5a
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Noen jordmødre klipper nok på ri og mener det er greit, men de fleste der jeg jobber setter lokalbedøvelse før klipp i alle fall. Skulle bre mangle. Virker fort det. Anonymous poster hash: 49a03...ddd
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 Jeg fikk visstnok bedøvelse før de klippet, jeg fikk det bare ikke med meg. Jeg kjente i hvertfall ikke noe når de klippet.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Noen jordmødre klipper nok på ri og mener det er greit, men de fleste der jeg jobber setter lokalbedøvelse før klipp i alle fall. Skulle bre mangle. Virker fort det. Anonymous poster hash: 49a03...ddd Ja, mange jordmødre mener at det ikke er vondt å klippe under rier. Vel, ei av venninnene mine hadde rier i magen, mens klipping foregikk i underlivet, hjalp selvfølgelig ikke at hun hadde smerter annen plass enn der de klipte. Ved tangforløsning er det jo også viktig at man konsentrerer seg om å presse og får ungen ut fortest mulig - legen på "Fødeavdelingen" i går sa at det var viktig at den fødende var smertefri der nede... Man klarer bedre å konsentrere seg om å presse riktig ved å ikke kjenne til klipping eller revning alle veier, slik det er vanlig ved tangforløsning. En annen ting som forbauser meg er at Norge har kjempedårlig statistikk på revning. Hvorfor? Anonymous poster hash: 44757...da7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 Jeg fikk visstnok bedøvelse før de klippet, jeg fikk det bare ikke med meg. Jeg kjente i hvertfall ikke noe når de klippet. Virker som det er avhengig av hvem man får som jordmor... Anonymous poster hash: 44757...da7
Hjertefru Skrevet 13. juli 2013 #11 Skrevet 13. juli 2013 (endret) Har hatt tangforløsning og ble klippet opp extra.. Fikk bedøvelse ja(lokalt). Tror det er vanlig. Følger med på disse føde- showene fra Storbritannia og det jeg ser der er at de kjører den fødende inn på en operasjonsstua for tangforløsning, det er ikke vanlig her. Har aldri hørt om tangforløsning uten bedøvelse , det er nesten som en liten operasjon og var traumatisk nok om de ikke skulle bedøvd i tillegg *grøss* Endret 13. juli 2013 av Hjertefru
☆☆☆ Skrevet 13. juli 2013 #12 Skrevet 13. juli 2013 Eine jordmora bad den andre å gjere klar bedøvelsen i tilfelle klipping på slutten av fødselen. Før det vart aktuelt rivna eg, så sprøyta vart ikkje brukt før syinga.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. juli 2013 #13 Skrevet 13. juli 2013 Jeg fikk lokalbedøvelse ved klipping under første fødsel.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #14 Skrevet 13. juli 2013 Jeg ble forresten sydd uten bedøvelse (ca 3 sting) med nr 1, gjorde drittvondt. Etter en fødsel på 24 timer med sterke rier er man liksom ikke motivert til å ha noe særlig mer vondt når ungen og morkaka er ute. Bedøvelsesspray var piss i havet, det bedøver jo bare huden og ikke det som er under huden. Klaget på dette i ettertid. Anonymous poster hash: 44757...da7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #15 Skrevet 13. juli 2013 Både revna og ble sydd uten bedøvelse. Jordmor mente at bedøvelse og smertelindring ikke var nødvendig under fødsel. Anonymous poster hash: 50c11...7d7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #16 Skrevet 13. juli 2013 Både revna og ble sydd uten bedøvelse. Jordmor mente at bedøvelse og smertelindring ikke var nødvendig under fødsel. Anonymous poster hash: 50c11...7d7 Men altså, sying er ikke UNDER fødsel, barnet er jo ute og eventuell bedøvelse går ikke over i blodet til barnet uansett hva slags bedøvelsesmiddel man bruker? For ei heks av jordmor. Anonymous poster hash: 44757...da7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Generelt ser det ut til at fødsler i USA og England er lettere (får mer dop) enn her, de sitter jo og prater og tuller helt til ungen er ute med full bedøvelse, bare her at vi må ligge å skrike i smerter i 10 timer først. Anonymous poster hash: 41556...bb7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #18 Skrevet 13. juli 2013 Generelt ser det ut til at fødsler i USA og England er lettere (får mer dop) enn her, de sitter jo og prater og tuller helt til ungen er ute med full bedøvelse, bare her at vi må ligge å skrike i smerter i 10 timer først. Anonymous poster hash: 41556...bb7 På det engelske programmet er det mange som gjennomfører kun med lystgass, og den fjerner ikke smertene akkurat (hatt det selv under fødsel nr 3 og den virka så å si ingenting). Jeg forstår ikke poenget av å ha det mest mulig vondt, revne mest mulig og være mest mulig utslitt etter fødselen. Ikke noe rart det er så mange i Norge som får fødselsdepresjoner og fødselsangst når man blir nektet smertelindring uansett hva man skal. Anonymous poster hash: 44757...da7
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. juli 2013 #19 Skrevet 13. juli 2013 Jeg fikk visstnok bedøvelse før de klippet, jeg fikk det bare ikke med meg. Jeg kjente i hvertfall ikke noe når de klippet. Virker som det er avhengig av hvem man får som jordmor... Anonymous poster hash: 44757...da7 Ja, dette var en tysk gynekolog under første fødsel. Denne gangen revnet jeg bittelitt her og der rundt kjønnsleppene, og de anbefalte å sy for at det ikke skulle svi sånn etterpå, men jeg fikk velge selv. Fikk bestemme selv om jeg ville ha bedøvelse også. Noe jeg selvsagt tok. Men det gjorde likevel vondt, ved første fødsel var jeg helt bedøvd under syinga. Dessuten svidde det forferdelig den første uka, gråt enkelte ganger jeg tissa, verre denne gang enn første. Men trur jeg hadde en rift like ved urinrørsåpningen.
Nurk er velkommen Skrevet 13. juli 2013 #20 Skrevet 13. juli 2013 Jeg fikk bedøvelse... Aldri hørt om noen som ikke får det ved en tangforløsning.
Urwa Skrevet 13. juli 2013 #21 Skrevet 13. juli 2013 Jeg har revnet og sydd under tre fødseler. Fikk bedøvelse alle gangene. Så kjente ingenting.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #22 Skrevet 13. juli 2013 Ble klippet og ungen tatt med tang, og så sydd uten bedøvelse. Hadde fått epidural kort tid i for veien så kjente ikke så mye til det- eller kjente det men det var ikke det værste jeg har opplevd liksom.. Det at de sydde uten bedøvelse var meg som takket nei til bedøvelse, for jeg tenkte det var langt værre å få bedøvelse enn å sy ..? hehe Anonymous poster hash: 4c104...847
nagini Skrevet 13. juli 2013 #23 Skrevet 13. juli 2013 Angst angst angst, må ikke lese sånne tråder når man er høygravid førstegangs...
skju Skrevet 13. juli 2013 #24 Skrevet 13. juli 2013 Jeg ble klippet med første uten bedøvelse, kjente ingenting siden det ble klippet i en rie. Fikk bedøvelse etterpå når jeg skulle sy, det var helt grusomt Alle har forskjellig smerteterskel og ingen jordmødre er like...
Hjertefru Skrevet 13. juli 2013 #25 Skrevet 13. juli 2013 Angst angst angst, må ikke lese sånne tråder når man er høygravid førstegangs... Ikke vær redd du får bedøvelse. Mye av det som står i denne tråden er det reneste vås, lokalbedøvelse ved tangforløsning er en selvfølge. Slutt å les på tråden her, og spør heller jordmor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå