Gå til innhold

Jippi, nå får mannen ferie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 2,5 år og en på 9 uker, og mesteparten av ukene etter minste ble født har mannen jobbet ettermiddager. Siste uka har eldste hatt fri fra barnehagen også. Babyen har et ekstremt stort behov for nærhet så jeg får sjelden lagt henne fra meg. Kan sitte litt i vippestolen om hun er mett og smørblid, men det tar ikke lang tid før hun vil opp på armen. Legger jeg henne fra meg sovende våkner hun. De siste ukene har hun også begynt å sove dårlig om dagene, mye våkentid med bare smådupper og ender da opp med å bli konstant overtrøtt og grinete. Dette blir bare forverret når jeg ikke har mulighet til å sitte stille og la henne sove oppå meg. I tillegg sliter vi med ammingen, jeg må pumpe og gi flaske i tillegg til å amme...

Så har vi toåringen da. Nybakt storesøster som må dele oppmerksomheten og ser nesten bare mamma med baby på armen. Og så er hun på full vei inn i trassalderen. Vil det, vil ikke det, mamma må gjøre sånn og hele verden faller i grus om det ikke går hennes vei. Skal sies at hun er flink med lillesøsteren sin da, passer på henne og er ikke sjalu.

Jeg er sliten, huset ser ut som en slagmark og jeg har dårlig samvittighet ovenfor både huset og barna. Men i dag er siste dagen mannen er på jobb (er forresten borte hele våkentiden til toåringen på lørdagene) før han får tre uker med ferie og det skal bli så deilig! Jeg slipper å ønske at jeg var to fordi vi skal faktisk være to hjemme! Gleder meg til ryddig hus og skikkelig middag (er begrenset hva man kan lage med en hånd) og å kunne gi barna mer oppmerksomhet en og en. 

Syns ikke to er som ti, to er to og det er mer enn nok ;)

Anonymous poster hash: 3e2dc...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...