Gå til innhold

Hvordan smelte sjokolade i vannbad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller smelte sjokolade i det hele tatt..

Anonymous poster hash: 2e6a0...f3c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 2 måte jeg vet om

1. Kokk opp vann i en kasserolle, skru så ned til middelsvarme. Ha en glasskål over med sjokolade biter i. Bru f.eks 1 slikkepott for å røre det ut

2.ha på svak varme på plata, smelt så sjokolade bitene direkte i 1 kasserolle med f.eks med 1 slikkepott

Anonymous poster hash: e63cb...fb8

Skrevet

Smelte i microen er det enkleste. Del opp i biter i en skål og smekk inni ovnen. Sjekk litt underveis så den ikke blir brent.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men i mikro kan det fort bli for varmt, og da blir sjokoladen kornete, og ødelagt. Så da må du i så fall gjøre det sakte, sjekke ofte og røre godt.

Direkte i kasseroll på svak svak varme med en liten dært smør og røre hele tiden er nesten garantert perfekt resultat ;)

Skrevet

Jeg legger sjokoladen i en liten gryte, denne gryten setter jeg oppi en annen gryte fyllt med kokende vann. :)

Jeg har klart å svi sjokoladen både når jeg har smeltet den i microen eller i en gryte direkte på stekeplaten...

Skrevet

Men i mikro kan det fort bli for varmt, og da blir sjokoladen kornete, og ødelagt. Så da må du i så fall gjøre det sakte, sjekke ofte og røre godt.

Direkte i kasseroll på svak svak varme med en liten dært smør og røre hele tiden er nesten garantert perfekt resultat ;)

Jeg bruker også alltid en smørklatt oppi . Jeg klarer aldri vannbad,. bare søl og varmt og knotete

Skrevet

Jeg syns micro er det enkleste, Kjører det 30 sekunder i slengen og rører godt mellom hver gang. Aldri blitt brent med denne metoden. 

Skrevet

Jeg har best erfaring med en liten kasserolle med kokende vann. Metallbolle (leder fortere varme) som er større enn kasserollen, og lav varme på plata. Så bare rører jeg til det er smeltet :-). Føler jeg har god kontroll! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...