Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Eller smelte sjokolade i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 2e6a0...f3c
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Det er 2 måte jeg vet om 1. Kokk opp vann i en kasserolle, skru så ned til middelsvarme. Ha en glasskål over med sjokolade biter i. Bru f.eks 1 slikkepott for å røre det ut 2.ha på svak varme på plata, smelt så sjokolade bitene direkte i 1 kasserolle med f.eks med 1 slikkepott Anonymous poster hash: e63cb...fb8
Saft suse! Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Smelte i microen er det enkleste. Del opp i biter i en skål og smekk inni ovnen. Sjekk litt underveis så den ikke blir brent.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Men i mikro kan det fort bli for varmt, og da blir sjokoladen kornete, og ødelagt. Så da må du i så fall gjøre det sakte, sjekke ofte og røre godt. Direkte i kasseroll på svak svak varme med en liten dært smør og røre hele tiden er nesten garantert perfekt resultat
Januarbaby2014 Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Jeg legger sjokoladen i en liten gryte, denne gryten setter jeg oppi en annen gryte fyllt med kokende vann. Jeg har klart å svi sjokoladen både når jeg har smeltet den i microen eller i en gryte direkte på stekeplaten...
Bustetroll Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Men i mikro kan det fort bli for varmt, og da blir sjokoladen kornete, og ødelagt. Så da må du i så fall gjøre det sakte, sjekke ofte og røre godt. Direkte i kasseroll på svak svak varme med en liten dært smør og røre hele tiden er nesten garantert perfekt resultat Jeg bruker også alltid en smørklatt oppi . Jeg klarer aldri vannbad,. bare søl og varmt og knotete
Junifrue Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 Jeg syns micro er det enkleste, Kjører det 30 sekunder i slengen og rører godt mellom hver gang. Aldri blitt brent med denne metoden.
eneleh_ Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 Jeg har best erfaring med en liten kasserolle med kokende vann. Metallbolle (leder fortere varme) som er større enn kasserollen, og lav varme på plata. Så bare rører jeg til det er smeltet :-). Føler jeg har god kontroll!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå