Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Er litt usikker på om det er mulig å legge opp permisjonen slik jeg ønsker, noen som vet+ (joda kan spørre på NAV, men stoler dessverre ikke på dem lengre, ble surr med utbetalingene til begge de to første selv om det egentlig skulle vært enkle saker) Tanken er å få mest mulig tid med sistemann.. Jeg ønsker å være hjemme ett år, deretter et halvt år ulønnet i kombinasjon med kontantstøtte. Tanken var da at far kan ta ut fedrekvoten samlet eller gradert etter dette. Er dette mulig? Noen som har gjort det selv?? Vi jobber begge 100%
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. juli 2013 Forfatter #2 Skrevet 12. juli 2013 Er litt usikker på om det er mulig å legge opp permisjonen slik jeg ønsker, noen som vet+ (joda kan spørre på NAV, men stoler dessverre ikke på dem lengre, ble surr med utbetalingene til begge de to første selv om det egentlig skulle vært enkle saker) Tanken er å få mest mulig tid med sistemann.. Jeg ønsker å være hjemme ett år, deretter et halvt år ulønnet i kombinasjon med kontantstøtte. Tanken var da at far kan ta ut fedrekvoten samlet eller gradert etter dette. Er dette mulig? Noen som har gjort det selv?? Vi jobber begge 100% Presiserer: far skal ta ut pappaperm etter at jeg har hatt ulønnet permisjon...
monika70 Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Vet ikke helt hvordan du skal få til ett år med lønn.. når far må ha sine 12 el 14 uker av disse..? Og kontantstøtta starter fra barnet er 13 mnd! Men jeg går selv og funderer på hvordan jeg skal løse det
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2013 Vel, kommer litt ann på når bebien kommer (er ikke gravid eneå) men tenkte å ta min del +felles+en mend ferie (får jo feriepenger, så da trenger jeg jo ikke permisjonspenger) deretter fyller jeg på med ulønnet permisjon (blir kanskje noen mnd unen KS, men det kan gå om vi er forberedt og har spart opp litt penger..
Sara Maria Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Er litt usikker på om det er mulig å legge opp permisjonen slik jeg ønsker, noen som vet+ (joda kan spørre på NAV, men stoler dessverre ikke på dem lengre, ble surr med utbetalingene til begge de to første selv om det egentlig skulle vært enkle saker) Tanken er å få mest mulig tid med sistemann.. Jeg ønsker å være hjemme ett år, deretter et halvt år ulønnet i kombinasjon med kontantstøtte. Tanken var da at far kan ta ut fedrekvoten samlet eller gradert etter dette. Er dette mulig? Noen som har gjort det selv?? Vi jobber begge 100% Det skal gå bra, vi har gjort det samme. Dere kan utsette fedrekvoten, men du har ikke lov til å utsette fellesdelen pga ubetalt permisjon. Far må vel ta ut sin del før barnet fyller 3 år, eller før dere evt får et nytt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå