Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Har en kusine som har blandet smør og salt i babymaten (på glass) fra babyen begynte med fast føde. Hun gjør dette fortsatt (1,5 år). Argumenterer med at maten er smakløs og at matopplevelsen ikke er god hvis ikke. Hun har for så vidt rett, babymat på glass er jo smakløs, men jeg synes det er litt rart. Er det jeg som er rar? Bruker aldri salt i egen mat (er ikke vant til det og har derfor ikke noe behov), så det kan jo hende jeg er hysterisk. Har vel å merke aldri blandet meg inn i hva hun gir til barnet sitt. Anonymous poster hash: 8564d...934
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Barn skal IKKE ha tilsatt salt i maten! Det er ikke sunt på noen måte, og ikke bra for nyrene deres. Barns smaksløker er også mye mer følsomme enn våre, så de smaker sterkere. Babymaten er mer enn nok salt for barnet. Om hun synes kjøpematen smaker så dårlig, får hun lage skikkelig mat fra bunnen av da. Anonymous poster hash: c17b8...4a2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Syns det var ganske merkelig. Babyer skal jo ikke ha salt, og om babymaten ikke smaker nok, så kan hun jo heller lage egen mat med gode krydder og urter i. Jeg er heller ikke vant til salt i maten, så for meg er det ganske rart. Smør kan jeg forstå om babyen er veldig liten i vekt, det har vi gjort her og (etter råd fra barnelege) pga vekten. Anonymous poster hash: 80aa2...37f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Litt smør er bra, men man salter da ikke babymaten! Anonymous poster hash: c97a6...b63
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 mange babyglass er det fortsatt salt i da, selv fra 6 mnd. Anonymous poster hash: 85a24...9b8
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Venninnen din må være bra kunnskapsløs. Spedbarn skal IKKE ha salt i maten. Anonymous poster hash: a234e...8a4
Tigerpote Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Å salte babymaten skal man da ikke gjøre, men det er greit med litt olje eller margarin i hjemmelaget mat. Å skulle tilsette noesomhelst til babymatt på glass har aldri falt meg inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå