Gå til innhold

Spørsmål om ansiennitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde fast jobb i 4år et sted, og byttet da jobb. Jobbet der i 3år, og nå har jeg begynt hos min gamle arbeidsgiver igjen. Har arbeidet der i 2mnd nå. Hvor lang ansiennitet har jeg?

Anonymous poster hash: c29e9...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 år og 2 mnd hvis de regner med all ansiennitet

Anonymous poster hash: 3f76a...cd7

Skrevet

Hvis du ikke har fått til en spesialavtale har du nok kun 2 mnd ansiennitet.

Skrevet

Det kommer an på hvor greie de er det.

Skrevet

Jeg hadde fast jobb i 4år et sted, og byttet da jobb. Jobbet der i 3år, og nå har jeg begynt hos min gamle arbeidsgiver igjen. Har arbeidet der i 2mnd nå. Hvor lang ansiennitet har jeg?

Lønnsansiennitet skal regnes ut fra all relevant arbeidserfaring, men ansettelsesansiennitet (altså hvem blir oppsagt først i krisetid og sånt) regnes fra nåværende ansettelsesforhold.

Om du jobber feks i en kommune og har jobbet i ulike jobber i samme kommune hele tiden, skal all ansiennitet regnes med.

Med høyde for at dette ikke gjelder overalt - det er i hvert fall slik i fylket der jeg jobber.

Anonymous poster hash: bf6f9...b95

Skrevet

All arbeidserfaring teller så lenge det er over en viss prosent.. Ihvertfall i helsevesenet..

Skrevet

Jeg tenker ansiennitet i den jobben jeg er i nå. 4år eller 2mnd?

Grunnen til at jeg spør er fordi de med lengst ansiennitet skal bli prioritert i forhold til flest og "best" vakter. Fikk inntrykk av arbeidsgiver at de går utifra at jeg da kun har 2mnd ansiennitet. Vet dere hva som blir riktig i den situasjonen?

Skrevet

Jeg tenker ansiennitet i den jobben jeg er i nå. 4år eller 2mnd?

Grunnen til at jeg spør er fordi de med lengst ansiennitet skal bli prioritert i forhold til flest og "best" vakter. Fikk inntrykk av arbeidsgiver at de går utifra at jeg da kun har 2mnd ansiennitet. Vet dere hva som blir riktig i den situasjonen?

Da har du nok bare to måneders ansiennitet. Det teller kun fra nåværende arbeidsforhold.

Anonymous poster hash: 01921...3e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...