Gå til innhold

Stemte UL-termin eller menstermin best?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lei av å gå gravid og da begynner man jo å spekulere litt. Mensterminen min er 5 dager før UL-termin. Er det noen som vet hva de vektlegger når de estimerer når termin blir. Har fått beskjed om at min baby er under gjennomsnittet stor, kan det ikke hende at jeg har kommet lenger enn de tror da, basert på at de regner lengden på babyen ut fra gjennomsnittsbabyen? Eller har jeg misforstått? 



Anonymous poster hash: 6dc78...275
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menstermin var 3.oktober. Ul-termin ble satt til 17.september. Fødte 13.september så ul stemte best



Anonymous poster hash: 1ad3e...586
Skrevet

Oj, du hadde stort sprik i terminene:) 



Anonymous poster hash: 6dc78...275
Skrevet

Det var bare snakk om 1-2 dager i forskjell på min menstermin og ul termin. MEn begge gangene ble jeg flyttet frem en dag eller to etter ordinær ultralyd. Og jeg har født begge før termin. Det vil si at ultralyden har kommet nærmest.



Anonymous poster hash: 71313...800
Skrevet

Jeg fødte på dagen for ul-termin med begge to, med siste var denne også lik menstermin, men første to dager senere.

 

Anonymous poster hash: 0e747...3f3

Skrevet

1: fødte 4 dager før ul-termin, 6 dager før mens-termin.

2: fødte på ul-termin, dagen etter mens-termin.

 

Så, ul-termin:)

Skrevet

Virker som mange føder en plass i mellom disse terminene da:) 



Anonymous poster hash: 6dc78...275
Skrevet

Menstermin 23.januar, ul-termin 5.februar. Hun ble født 25. januar.

Denne gang er mens og ul-termin lik, så jeg er fryktelig spent :)

Skrevet

Forstår at du er spent:) Jeg håper hun kommer på menstermin, hadde vært så deilig..:) 



Anonymous poster hash: 6dc78...275
Skrevet

Ul! Kom dagen etter

 

Anonymous poster hash: 63a82...cb7

Skrevet

Menstermin 13 mars. Ul-termin 13 mars. Født 26 mars

Menstermin 29 august. Ul-termin 3 september. Født 4 september

Menstermin 1 juni. Ul-termin 29 mai. Født 14 mai

 

Anonymous poster hash: 8a739...d5a

Skrevet

1.unge: UL termin den 30.okt, mens mens termin 02.nov. Nurket kom til verden den 04.nov.

2.unge: Er spent når h*n er klar å komme. Er nå i uke 37+2. Håper ungen kommer i uke 40 :) :)

Du får lykke til med siste innspurten :)

 

Anonymous poster hash: 8f34d...088

Skrevet

Mensenen min har stemt alle 3 gangene hos meg! Stoler mer på meg selv ;)  :)



Anonymous poster hash: 7ba52...485
Skrevet

Menstermin 28.april, ul-termin 5.mai, født 12.mai.

Skrevet

Nr. 1. Menstermin 14.10 UL 23.10.. Født 1.11... UL.

Nå, menstermin 5.8 UL 19.8. ... Venter i spenning, mamma gikk over med alle tre barna. Tror på at noen har korte og andre lenger svangerskap. Hadde fint født i kveld om det var noe jeg kunne velge. LEI!!!

Skrevet

Mens og ul var samme, 28 juni. Hun ble født 10 juli. Ble satt igang 9, men hun ble tatt med ks natt til 10. Lurer på når hun ville ha kommet hvis ikke fødselen ble satt igang :) hadde aldri tegn til fødsel, ingen modning og kun 2 cm åpning.

 

Anonymous poster hash: a3c99...c60

Skrevet

Har født to barn. Begge gangene startet fødselen nøyaktig syv dager etter menstermin. Uavhengig av ul - termin.

Gjest ________
Skrevet

Menstermin 28 februar

Ul termin 23 Mars

Fødte 18 mars

 

Menstermin 30 mai

Ul termin 11 juni

Fødte 16 juni

Skrevet

Fødte 6 dager etter menstermin og 4 dager etter ultermin, så ul var nærmest, men det er jo snakk om små variasjoner i mitt tilfelle.

Skrevet

UL-termin har stemt best på meg i 4 av 5 tilfeller. :)

Skrevet

Menstermin 9.11

UL termin 4.11

Fødsel 4.11

 

Eldste:

Menstermin 17.2

UL termin 16.2

Fødsel 13.2

Skrevet

Mens 16. Oktober, ul 23. Oktober

Kom 12. September

 

Mens 17. Februar, ul 29. Februar

Kom 17. Januar

 

Mens 16. Januar, ul 26. Januar.

Kom 2. Januar

 

UL stemte på alle 3.

 

Anonymous poster hash: f18ac...e35

Skrevet

Vart satt fram ein dag til tross for prøverør (og dermed kjent tidspunkt for befruktning), fekk 8 dagar over termin. Så prøverørstermin stemte best.

 

Denne gongen hadde eg ikkje peiling på termin før UL. Vart satt tilbake ein dag på OUL i forhold til ultralyd for å bestemme termin i veke 10.

Skrevet

Med mitt første var menstermin 5 dager før ul termin, han ble født 21 dager før i følge ul termin og 16 dager før menstermin

 

Med andremann ble jeg satt tilbake 4 dager på ul, han kom på menstermin

 

Med tredjemann ble jeg satt frem en dag på ul. Tror det stemmer.

 

Anonymous poster hash: 75b61...bdb

Skrevet

Hos meg har vel UL termin kommet nærmest alle tre gangene. Men det er bare snakk om noen få dager forskjell. Jeg har også vært utålmodig til det uutholdelige, og mitt råd er å ikke forvente at du føder før, for da blir du bare såååå mye mer utålmodig og grinete for hver dag! Jeg har født før termin alle gangene, så kan bare forestille meg hvordan jeg ville vært om jeg hadde gått over...  :blink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...