Gå til innhold

Formen da jenter?


Frøkna vårbarn 2014

Anbefalte innlegg

Er ikke så langt på vei selv, snart 5 uker. Noen dager er jeg så trøtt at jeg ikke klarer fysisk å holde øynene oppe, andre dager er jeg sprudlende. Kjenner det noen dager ganske godt i bekkenet (har hatt bekkenløsning 2 ganger så kjenner igjen smertene), andre dager er jeg helt fin. Har en toåring som er rimelig mammadalt og vil helst sitte på armen hele tida, i alle fall når han er sliten, og det kan bli hardt for ham hvis jeg ikke kan det lengre :/ Han veier ikke så mye, i underkant av 12 kilo, men det er den bevegelsen å bøye seg ned for å hente ham opp jeg kjenner best.

 

Har også en jobb som sykepleier hvor det til tider kan være mye gåing, ståing, bøye seg over folk, stå i rare stillinger osv. Har merket det litt på jobb hvis jeg må stå lenge eller jeg har bøyd meg over noen og blitt stående sånn en stund.

 

Ellers er jeg noen ganger litt ekstra hormonell. Både tar til tårene og kan bli SINT. Med de andre to var jeg nesten ikke sånn i det hele tatt (bortsett fra hvis jeg var veldig sliten) så det er ganske annerledes.

 

Ellers er jeg ikke direkte kvalm, men opplever at mat LUKTER MYE. Som matserveringen på jobb, da blir jeg helt slått i bakken av alle luktene. Med førstemann var jeg så og si aldri kvalm, brakk meg kun et par ganger når jeg var sliten. Med nr 2 klarte jeg knapt å få i meg mat fra ca uke 8-12 og gikk ned flere kilo.

 

Ja, og så har jeg fått feit og ekkel hud, med litt kviser, noe jeg aldri har ellers.

 

Ja, så bortsett fra det så merker jeg ikke så mye at jeg er gravid. Men er veldig spent på hvor fort magen kommer. Med nr 1 merka jeg det på buksene i ca uke 12 og med nr 2 enda tidligere, så dette kan jo bli spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også snart 5 uker på vei.. Er mye trøtt , sterke mens kramper av og til og må på do hver natt.. Ellers syntes jeg hjertet mitt dunker kraftigere når jeg slapper av på sofaen . Sikkert noe m graviditet å gjøre det og ? Førstegangst gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligamentsmerter, tisser oftere og er helt sprengt om morran (står opp for å tisse hvis jeg har lest litt på senga), trøttere enn før (spesielt midt på dagen), litt mer lettrørt enn vanlig (gråt av Malalas tale på nyhetene i går), blir fortere sulten og får en tom følelse i magen, og endelig kom det litt kvalme i dag. Det roet seg da jeg spiste en halv banan. Det er litt sært, men det er liksom det beste tegnet på at ting sansynligvis er som det skal være. Også har jeg lett fram en litt større bh fra starten av forrige svangerskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligamentsmerter har jeg også! Jeg var veldig plaga med det sist gang også. Og halsbrann, den kommer nok om en stund ;) Kvalmen håper jeg på å slippe, men tida vil vise. Matlysten er veldig opp og ned, jeg kan spise MASSE, men i perioder har jeg null lyst på mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysmurf: Hjertebank er vanlig, merker det selv, spesielt når jeg skal sove. Hjelper å drikke godt med vann, spesielt nå i varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 idag.

Kvalmen tar seg opp for hver dag. Fra å bare få kvalmende innfall til å nesten konstant være litt kvalm. Forverrer seg hvis jeg gjør noe (feks rydder, bretter klær). Ikke så veldig hyggelig, og ødelegger litt feriegleden...

 

Ellers popper det ut kviser omtrent hver dag. Sykt irriterende! Småtrøtt og lat og slapp.

Tisser ofte, har litt menssmerter... Og EKSTREMT mange ekle lukter rundt om kring.

 

Har lavt blodtrykk til vanlig, nå tror jeg det er ennå lavere, så blir veldig fort svimmel når jeg reiser meg og sånn...

 

Ellers klarer jeg ikke heeelt å glede meg over graviditeten ennå etter SA-en. Håper det endrer seg positivt etter UL 6. august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt skuffet over manglende symptomer, det er liksom et tegn på at noe er på gang :P  Men noen tegn har jeg (foruten manglende mens og pos test!), og det er at jeg tisser HELE tiden, blir litt kvalm når jeg er sulten, reagerer på sterke matlukter og at puppene er veldig følsomme og litt hovne. Har ikke vært hos legen ennå, men tenker å bestille time i løpet av uken. Tidligere har jeg ikke hatt ul før den ordinære, men denne gangen vil jeg ha en rundt uke 8-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange symptomer ennå, er rundt 6-7 uker på vei.

Mensen savnes absolutt ikke;) mensmurringene har gitt seg mens puppene er ennå vonde, tisser ofte og er veldig trøtt. Kunne sovet hele dagen om jeg fikk lov;) Det stikker litt i hoftene men bekkenet holder heldigvis fortsatt stand:D

Sist var jeg i 6 mnd da bekkenet tok kvelden....de siste 3 mnd var mao ikke noe som frister til gjentagelse:( Blir litt småkvalm ved tanken at jeg er disponibel for å få det tidligere denne gangen.....huff huff

Får prøve å tenke positivt;)

Sist var jeg også sulten som en ulv under hele svangerskapet....nå er jeg ikke sulten i det hele tatt. Må tvinge maten i meg:/ Får håpe det ikke er noe dårlig tegn da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er veldig bra enda.. bare venter på kvalmen... og nyter hver dag den ikke er der!

Jeg merker livmora jobber, har ømme pupper og veldig trøtt... men det er ikke noe å klage over!! ;) Dette er fortsatt lit uvirkelig for meg.. våkner hver morgen og tenker JA det er sant!! :D  <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei! Godt å lese at man ikke er alene om kranglete kropp denne perioden! Hadde noen sinnsyke menssmerter i ca uke 3-5 (fant ut i uke 2 at jeg var gravid, drømte det og tok en test :P ), og bestilte derfor en tidlig UL pga mistanke om extrauterint svangerskap. UL viste ei lita reke på 6,4 mm, med et bankende hjerte og alt var helt fint. I uke 5 kom vel kvalmen sigendes, og den holder stand ennå, til de grader! Er nå 7+3 og MÅ spise hver 2-3 time for å holde den i sjakk, og putter i meg ingefær, B6, salt mat og sur drikke og alle mulige kjerringråd er prøvd. Trøtt som ei ullstrømpe, og veldig sliten. Har vonde pupper og av og til murringer i underlivet. Er også sykepleier, og jobber på ei tung somatisk avdeling, med tunge tak og mye tråkking/ståing. For ikke å snakke om alle luktene! hahaha!  :o Merkelig nok går det veldig bra på jobb, så lenge jeg har mat i magen. Det virker som at kvalmen er verst når jeg kommer hjem, og får slappet av. At å være i aktivitet på en måte distraherer meg. Jaja... akupunktur er bestilt, neste uke skal jeg være nålepute, og gleder meg til det  :P Noen som har erfaring med akupunktur/homøopati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ubeskrivelig trøtt i 4-5uker sovet 14-16timer i døgnet ca, men nå begynner det heldigvis å bli bedre. Ellers er formen overraskende bra. Med begge de to jeg har fra før har jeg vært super kvalm og kastet mye opp nå, men denne gangen har jeg så langt sluppet unna med bare litt sjøsyke når det har vært lenge siden jeg har spist. 

 

Krysser fingrene for at den gode formen fortsetter, har en lang og hektisk høst å ta fatt på snart. Men først, 3 uker meget fortjent ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også mer symptomer enn det var i første svangerskap. Jeg er fryktelig kvalm på morgenen, er særdeles trøtt og vondt i magen på kveldene. Sist svangerskap var jeg inne noe kvalm, men det kan jo være fordi jeg holdt blodsukkeret oppe ved å dytte i meg sjokolade. Merker jo at det hjelper med no søtt nå også, men forrige gang gikk jeg opp 30 kg, og tar på kroppen. Får prøve å finne no litt sunnere som hjelper på kvalmen.

Vi får trøste oss med at trimester 2 pleier å være bedre. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...