Gå til innhold

Vanskelig og bli storebror...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår kjære gutt på 2,5 år ble storebror for et par uker siden. Dette har til nå gått over all forventning, men i natt skar det seg fullstendig med oppvåkning i 2-tiden, masse gråt og babling om troll. Vi vet vel egntlig ikke hvor dette m troll kommer fra heller. Det endte med at han fikk lov av faren og komme inn til oss og lillebror, som samsover med oss. Nå godtok minstemann åbli lagt i sin seng for en periode. Men, jeg frykter jo gjentakelse i natt. Vi vil ikke få skikkelig søvn noen av oss om det fortsetter. Nå sitter jeg her med tårer i øynene og hører på at han hyler og skriker etter mamma. Prøver å fokusere på å mate minsten mens faren forsøker å roe ham så godt han kan.

Om noen har gode tips, så mottas alt med stor takk fra et knust mammahjerte som ikke kan være to plasser på en gang. :-/

Anonymous poster hash: 4541b...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det er vel vanlig at det blir litt sjalusi når det plutselig kommer en lillebror i huset. Det er jo en stor overgang for storebror, og han er ikke stor nok til helt å forstå det heller. Vi hadde ca. samme aldersforskjell som dere på våre barn, og hadde noen runder med sjalusi vi også. Men det gikk veldig greit alt i alt, og jeg tenker at du fortsatt er proppfull med hormoner og sikkert reagerer litt sterkere enn du ville gjort om noen ukers tid. :)

Ta tiden til hjelp, dette ordner seg helt sikkert, og storebror har det nok veldig fint selv om han reagerer litt. :) Prøv å få mannen din til å ta lillebror litt mellom "slagene" (amming osv.) så du kan fokusere litt på storebror da. Kanskje besteforeldrene kan ta med seg storebror ut litt også og finne på morsomme ting sammen med ham? Hvis nettene fortsetter å være et problem, kanskje pappaen kan ta med en madrass og sove litt inne hos storebror av og til i en overgangsperiode?

Jeg tror dette kommer til å ordne seg helt greit for dere, så ikke ta det altfor mye innover deg. Jeg mener ikke å være bedrevitende, men når du kommer deg litt etter fødselen ser du nok at dette er helt naturlige reaksjoner som kommer til å gå over med tiden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...