Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Hei, Har to barn 1 og 4 år og har begrenset mulighet til barnevakt for det første. I år så har sambo og jeg vært på to fester sammen, deriblant bryllupet til hans søster. Vi jobber samme sted, så vi er jo invitert på jobbens julebord og sommerfest sammen og ettersom julebordet har falt på vår arbeidshelg og sommerfesten har vi vært med på, dog kjørt pga jobb dagen etter. Har blitt inv på et par klassefester mm, men, disse har jeg "ikke fått lov til å dra på". Han mener at vi i første omgang skal prioritere oss to ut SAMMEN før "sololøp". Skjønner tankegangen hans, men blir jo skuffet over at jeg ikke "får dra" på en fest alene. Har ingen baktanker, og han sier jeg gjerne må dra, men at han ikke liker det fordi han mener jeg bør prioritere anderledes. Hvor gøy og feststemt blir du da liksom når du VET den andre er drittsur for at du går ut ? Syns dette er utrolig teit fra han sin side, føler jo at jeg blir presset til å si nei dersom jeg blir inv på Feks jentefest fordi vi i mellomtiden ikke har finni på noe sammen. Personlig er det helt greit at han drar ut å morer seg, så sjelden det er. Kunne ikke falt meg inn å kikke på det engang ! Overreagerer jeg eller ? Hvordan har dere det ? Jeg er jo aldri ute, hadde vært værre om jeg reka ute titt og ofte... Anonymous poster hash: 77ec9...085
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Nei du overreagerer ikke. Hans behov for at du prioriterer annerledes er rent kontrollbehov, egoisme og sjalusi (?) fra hans side. Jeg har levd i et slikt forhold før, og jeg vet at det ikke bare er å dra ut heller, når man vet at den andre ikke unner deg å ha det hyggelig alene. Jeg orket det ikke i lengden, men siden dere har barn er ikke å bryte ut noe alternativ heller. Sett deg ned og snakk seriøst med ham om dette. Impulser utenfra er viktig! Hva er alternativet de kveldene du skulle vært på venninnetreff eller reunion? Å sitte hjemme og glo på TV med ham? Er det det du skal prioritere? Hvis du aldri får tilbringe tid med venninnene dine så mister du dem, vær du trygg. Anonymous poster hash: 91790...2bf
Oslomama Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Vi er støtt og stadig ute for oss selv med venner Man har godt av litt tid uten hverandre, også er det så mye bedre når man først har barnevakt og kan dra sammen Vi bor i en by uten mye slekt sånn at vi har ikke muligheten til å "slenge" barnet til besteforeldre/tanter og onkler.. Men innimellom har vi mulighet til å dra ut sammen å det setter vi begge stor pris på
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Vi eier hverandre ikke, og har heller ikke husarrest eller båndtvang. Så selv om vi selvsagt er mest sammen, så er det da ingen som "ikke får lov til" å gå steder uten den andre. Vi er voksne mennesker og bestemmer selv, noe annet hadde vært helt uaktuelt.
Gjest sug lut Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Det er da bare å drite i - han bestemmer ikke over deg og dine prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Jøss, høres helt merkelig ut av mannen din, får du ikke lov å reise på klassefest? Vi har fire barn og ingen til å passe dem (mine foreldre bor langt unna og mannens foreldre er over 80 år og ikke i stand til å ha dem). Skal vi noe på kveldstid blir det jo hver for oss... Mannen min har aldri nektet meg noen ting, det er heller omvendt at han oppfordrer meg til å komme meg ut litt. Mannen går ut med kompiser så ofte han vil han også. Vi spør jo alltid den andre om det er greit selvfølgelig, men ingen av oss har noen gang opplevd at den andre har sagt nei til noe sånt. Ingen av oss er mye ute da, mannen kanskje 6-7 ganger i året og jeg enda litt sjeldnere. Såpass ofte må man da kunne ha en fredag eller lørdagskveld ute uten hverandre synes jeg. Vi prioriterer begge familien høyt og har veldig like verdier når det kommer til dette, så det er ikke noe problem å slippe den andre løs av og til altså. Sammen går det flere år mellom hver gang vi er ute, da er det gjerne pga bryllup, store festligheter som 40-års lag o.l. siden det er et styr å finne barnepass til alle fire ungene på en gang. Anonymous poster hash: 8db7a...d76
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Du sier jo at det er begrenset med barnevakt, hvorfor kan dere ikke gå ut hver for dere da? Og sammen når dere har mulighet til det? Jeg er med på det meste jeg blir på invitert på jeg, samboeren min også. Dersom det passer så klart. Tipper at vi er ute en kveld i måneden hver på fest e.l.. Sammen en gang hver annen måned kanskje. Anonymous poster hash: a4278...667
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Her i huset er det jeg som fester mest. I vår ble det nok litt for mye, og da sa han ifra. Mest pga at det gikk en del penger på byturer, taxi... Så det tar jeg til etterretning, og er mindre ute nå. Det er flere å ta hensyn til når man er en familie, men jeg hadde aldri tillat at mannen skulle nektet meg direkte. Da hadde jeg følt meg kvalt og underkua. Anonymous poster hash: 858cd...b2a
DaTuMa Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Mannen går ofte ut alene. Jeg er gravid så blir sjelden ut for min del nå, orker ikke. Men gleder meg til å gå ut og ta et par øl igjen Før jeg ble gravid gikk vi ofte ut sammen. Vi har heldigvis ikke vanskelig for å få barnevakt da. Syns mannen din høres egoistisk ut. Hvis dere kan gå ut hver for dere får dere et velfortjent avbrekk fra unger og hverandre.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 Blir jo lei meg ved at han Feks sier at en reunion bare er tull, og at jeg heller burde prioritere vennene mine her nede (er tilflytter, bor 3 timer unna mitt hjemsted og "gamle venner"...) Anonymous poster hash: 53ca9...19d
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Jeg levde sånn en gang, det kan ikke anbefales. Bytta ut mannen og fikk en som sa "hvorfor spør du om det?" når jeg spurte om jeg fikk reise ut. Så ja, vi er ute hver for oss. Jeg mest siden jeg har venner her. Blir fort et par ganger i mnd når det er sommer og fint Vær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå