Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Ser ei fikk pes fordi hun ikke svarte når arbeidsgiver ringte henne. Er det barnslig å ikke svare dersom familiemedlemmer eller andre også ringer, og du ikke har lyst til å prate der og da... Anonymous poster hash: 5e44f...cce
Gjest sug lut Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Selvsagt siler man telefoner. De færreste er verd å prate med.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Svarer ofte ikke på telefoner. Det er ikke alltid det passer, og det synes jeg det virker som folk har glemt ved mobilens inntog. Vet om folk som svarer mens de er på do eller har lange samtaler selv om de har besøk. Det mener jeg er dårlig telefonkultur! Men jeg synes faktisk man skal svare eller ringe tilbake om det gjelder arbeidsforhold. Man har visse plikter som arbeidStaker også, og holde arbeidsgiver informert under sykemeldingsperiode er viktig mener jeg Anonymous poster hash: 6d010...af8
☆☆☆ Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Nei, ein kan fint prioritere bort telefonar. Men ein bør faktisk vise arbeidsgjevar den respekta at ein svarar når han utførar si plikt til å følgje opp sjukemeldte. Evt ringer opp att på eit seinare tidspunkt om det passa dårleg akkurat då telefonen ringte.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Nå har ikke jeg fått med meg hvem eller hva som skjedde med hun som fikk pes for å ikke svare på tlf da arbeidsgiver ringte, men jeg har telefonangst, hvor jeg er redd for å snakke i tlf med andre. Jeg kan snakke litt med folk, men helst snakker jeg kun med min mor og med samboeren på telefon. De andre lar jeg bare ringe ut, og tar dem på lydløs. Trykker jeg på rød knapp, forventer de enten at jeg tar tlf ikke lenge etterpå, eller at jeg ringer dem opp når det passer, og jeg ringer rett og slett aldri opp med mindre det er en telefon jeg tror kan være viktig. De som kjenner meg, vet at de må sende meg meldinger og ikke ringe, og jeg svarer alltid på meldinger Anonymous poster hash: 52c3f...b68
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Jeg har også telefonangst og må som oftest mote meg opp til å snakke i telefonen. Derfor er det sjeldent jeg svarer med en gang. Anonymous poster hash: f2238...f8a
SameSara Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Kommer helt an på. Om man ikke svarer fordi man ikke kan, vil eller gidder å ta tak i noe som er vanskelig eller ikke vil ta en kjip samtale så er man litt barsnlig for en voksen vil innse at man må ta tak i kjipe og vanskelige ting. Man kan ikke stikke hodet i sanden som et lite barn
3 er nok! Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Noen ganger ringer det folk jeg det og slett ikke gidder og orker p prate led fordi jeg vet hva samtalen kommer til å handle om, altså om temaer so. Er veldig lite intersssante eller som i det hele tatt anngår meg, og fordi noen aldri klarer å avslutte samtalen selvom jeg sier at jeg må legge på ti ganger, men de fortsetter likevel. Da bare legger jeg på mens de prater og så blir de dødelig fornærmet. Men de fleste gangene jeg ikke tar telefonen er det fordi jeg ikke har tid, jeg er nemlig mor til tre barn under 3,5 år, hvorav kun en har Bhg plass. Jeger ofte ikke klar over at noen har ringt meg før jeg sjekker telefonen mens barna sover på dagen eller etter de har lagt seg om kvelden
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Greit nok å sile, men å sile vekk sjefen er veldig lite profesjonelt. Har du muligheten bør du ta telefoner som har med tirettelegging og tilpassning til en sykmelding å gjøre. Anonymous poster hash: 507ce...17c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå