Gå til innhold

Lærere - hva gjør dere i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg er er lærer, og lurer på hva dere andre lærere gjør i sommerferien :)

Vi har vært på hytta og på campingtur, litt hjemme. Ungene har hatt 3 uker ferie og skal tilbake i barnehagen så jeg får pusset opp litt hjemme. Så skal jeg ta eldste med på flytur til en slektning. Så er ferien stort sett over ;) Tror vi begynner på igjen rundt 14.august.

Dere andre?

Anonymous poster hash: 89af7...6c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU har 8 uker ferie og ungene får bare 3 uker?

Anonymous poster hash: f82d5...274
Skrevet

De må ha tre uker fri fra barnehagen og det har de hatt. Etter disse tre ukene kan de gå noen dager i barnehagen og noen dager hjemme. Går de hjemme hele tiden, så kjeder de seg, krangler, glemmer rutinene i barnehagen og jeg får ikke gjort noe oppussing. Vi skal ikke reise bort mer, så er ikke vits i å ha de hjemme bare for at jeg ikke har noe på jobben min å gjøre. Jeg må jobbe hjemme, de må i barnehagen. Så har vi heller litt kortere dager og fridager innimellom.

Skrevet

Vi ha 7 uker ferie, elevene 8 uker.

Barnehagegutta får 5 uker ferie. Ved feriestart brukte jeg en uke sammen med jenta vår. Hun er en del eldre enn guttene.

Siste uka før jobbstart skal jeg male- det får jeg ikke gjort om de er hjemme.

Ukene mellom: vi ferierer hjemme i år. Piknik, strandturer, familieparker, dagsturer bort, skogsturer, vannlek hjemme.

Bare lader batteriene og nyyyyyter late dager.

Anonymous poster hash: 85da9...e41

Skrevet

Big deal, 7 eller 8 uker, ungene får uansett bare 3 uker.

Skrevet

Hvem i all verden har sagt det???????

Skrevet

står i hovedinnlegget.

Skrevet

står i hovedinnlegget.

Står også forklaring om at ungene må ha tre uker sammenhengende, etter det styrer vi dagene selv i og med at vi likevel er hjemme. Hvorfor er det ingen som kan svare på det som spørres om i hovedinnlegget?

Skrevet

Jeg er har fri i syv uker. Da bruker jeg tiden sammen med barna. De har sin jobb resten av året på lik linje med oss voksne. En av grunnene til at skolen er stengt så lenge på sommeren er jo at barna også trenger ferie. Skolebarna har derfor ferie hele sommeren sammen med meg. Barnahagebarnet har også ferie så lenge jeg har ferie. At jeg trenger å slappe av og lade batteriene er helt sant, men det trenger jammen barna også.

Vi skal male huset i sommer og det gjør vi enten på ettermiddagen eller når mannen også begynner på ferie.

Vi bruker stort sett ferien på å gå turer, litt måutflukter her og derfor vi reiser to uker til syden.

Vi har lange morgenen og sene kvelder ute. Deilig, deilig....

Anonymous poster hash: aa2b2...136

Skrevet

To uker på hytta, en uke i Frankrike, en uke hos venner som har sommerhus ved sjøen, tre uker innimellom som vi er hjemme og tar småturer/pusser opp litt/koser oss i hagen/parken. Ungene har selvsagt fri like mye som meg.

Anonymous poster hash: 65606...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...