Gå til innhold

Noen sykepleiere her? ang. Lidokain

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble bitt i går og har hovnet ganske mye opp på et lite område+ har fått et ganske tydelig blåmerke. Smurte på litt lidokain salve siden det føltes litt ubehagelig. Resultat? I dag kjennes hele underarmen min helt følelsesløs ut! Ekkelt! Kan den salven ha så sterk effekt?

Kan jeg gjøre noe for å få denne "bedøvelsen" fortest mulig bort?

Anonymous poster hash: 801c0...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lidokain virkar ikkje så lenge, det er same bedøvelsen du får hjå tannlegen.

Eg ville ringt lege om arma mi vart følelseslaus i etterkant av eit bitt, evt i etterkant av medikamentbruk.

Skrevet

Eg ville ringt lege om arma mi vart følelseslaus i etterkant av eit bitt, evt i etterkant av medikamentbruk.

Takk for svar. Jeg har kjøpt salve i USA med 10%. Den er litt sterkere enn de norske uten resept? Kanskje det kan være forklaringen?

HI

Skrevet

Takk for svar. Jeg har kjøpt salve i USA med 10%. Den er litt sterkere enn de norske uten resept? Kanskje det kan være forklaringen?

HI

Vanskelig å svare utan å vere lege eller farmasøyt, men eg tvilar på at Lidokain skal kunne ha denne virkninga så lenge etter i noko som helst konsentrasjon. Høyr med lege..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...