Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Gå i barnehagen om morningen Bade i badekaret Vaske håret Gå på offentlige toaletter Kjenner jeg er frustrert nå. Han går i barnehagen og det er ingen som ser noen tegn på at han ikke har det bra der, men han må altså presses i barnehagen hver morgen. Bading er et kapittel for seg. Det ble verre og verre over tid helt til vi til slutt stod i en situasjon der vi var to voksne som måtte fysisk tvinge han til å bade. Ingenting hjalp av avledning, leking, belønning osv.. Etter en lang prosess over mange uker der mormoren ble med og hjalp oss, fikk vi han endelig til å bade. Han elsket det til og med, og ville bade minst hver eneste dag. Så kom lillesøster i hus, og vi klarte ikke lenger å la han bade akkurat når han ville. Etter noen uker var det da plutselig stopp, og vi er tilbake ved start. Han vil IKKE bade. Jeg blir helt matt.... Vaske håret vil ham naturlig nok heller ikke, men det får vi nå tatt med hyl og skrik en gang innimellom. Jeg holder han over badekarkanten og far vasker håret (som hos frisøren). Alle klærene er da på. Mitt siste hjertesukk er å gå på do på offentlige toaletter. Han kan tisse og bæsje på do, men er vi på kjøpesenter osv. nekter han å gå på do der. Sist dette skjed stod han rett ved siden av doen og tisset og bæsjet.... Litt av en tid. Og ganske slitsomt når vi har en baby på tre mnd. som også krever sitt. Jeg er klar over at noe av dette kan være knyttet til babyen og sjalusi, men slitsomt er det ihvertfall. Både barnehagelevering, bading og hårvask var problemer før babyen kom også. Bleieslutt tror jeg vi startet på rundt seks uker etter at hun ble født. Anonymous poster hash: 72486...6c2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Gå i barnehagen om morningen Bade i badekaret Vaske håret Gå på offentlige toaletter Kjenner jeg er frustrert nå. Han går i barnehagen og det er ingen som ser noen tegn på at han ikke har det bra der, men han må altså presses i barnehagen hver morgen. Bading er et kapittel for seg. Det ble verre og verre over tid helt til vi til slutt stod i en situasjon der vi var to voksne som måtte fysisk tvinge han til å bade. Ingenting hjalp av avledning, leking, belønning osv.. Etter en lang prosess over mange uker der mormoren ble med og hjalp oss, fikk vi han endelig til å bade. Han elsket det til og med, og ville bade minst hver eneste dag. Så kom lillesøster i hus, og vi klarte ikke lenger å la han bade akkurat når han ville. Etter noen uker var det da plutselig stopp, og vi er tilbake ved start. Han vil IKKE bade. Jeg blir helt matt.... Vaske håret vil ham naturlig nok heller ikke, men det får vi nå tatt med hyl og skrik en gang innimellom. Jeg holder han over badekarkanten og far vasker håret (som hos frisøren). Alle klærene er da på. Mitt siste hjertesukk er å gå på do på offentlige toaletter. Han kan tisse og bæsje på do, men er vi på kjøpesenter osv. nekter han å gå på do der. Sist dette skjed stod han rett ved siden av doen og tisset og bæsjet.... Litt av en tid. Og ganske slitsomt når vi har en baby på tre mnd. som også krever sitt. Jeg er klar over at noe av dette kan være knyttet til babyen og sjalusi, men slitsomt er det ihvertfall. Både barnehagelevering, bading og hårvask var problemer før babyen kom også. Bleieslutt tror jeg vi startet på rundt seks uker etter at hun ble født. Anonymous poster hash: 72486...6c2 Check på alle, men har en på fire år. Anonymous poster hash: bc787...02d
Elsker livet Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Protesterer på å vaske håret under dusjen (med dusjskjold), så må bruke en kopp til å fukte og skylle. Bade i badekaret liker alle barna mine. Gå i barnehagen har de aldri protestert på, og offentlig toaletter har vi vel hatt tilfeller av at de har vært skeptiske til rett etter bleieslutt.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Vi har tidvis hatt liknende problemer. Bading løste seg da han fikk valget mellom å bade og å dusje. Jeg sa at han måtte vaske seg og kunne velge mellom å bade eller å dusje sammen med meg. Du må kanskje ta en runde i dusjen med skrikende gutt under armen, men jeg tipper han senere vil foretrekke å bade. Anonymous poster hash: 2e3dd...4a8
Kathrine. Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Liker ikkje bade, vaske hår eller gå i barnehage (men trives når han først er der)Min har ikkje slutta med bleie enda (2,5 år og ikkje interessert, men blir nok straks)
Tigerpote Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Nei. Kanskje litt motstand ang bhg noen ganger og hårvask, da må vi være forsiktig. Og nå fikk jeg et så akutt savn etter henne at jeg tror jeg må hente henne snart! :-) :-) :-)
klg,2 boys now:) Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Hater tannpuss,hårvask,ørevask og for ikke snakke om hårklipp.må nesten sende ut nabovarsel før vi begynner med d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Gå i barnehagen om morningen Bade i badekaret Vaske håret Gå på offentlige toaletter Kjenner jeg er frustrert nå. Han går i barnehagen og det er ingen som ser noen tegn på at han ikke har det bra der, men han må altså presses i barnehagen hver morgen. Bading er et kapittel for seg. Det ble verre og verre over tid helt til vi til slutt stod i en situasjon der vi var to voksne som måtte fysisk tvinge han til å bade. Ingenting hjalp av avledning, leking, belønning osv.. Etter en lang prosess over mange uker der mormoren ble med og hjalp oss, fikk vi han endelig til å bade. Han elsket det til og med, og ville bade minst hver eneste dag. Så kom lillesøster i hus, og vi klarte ikke lenger å la han bade akkurat når han ville. Etter noen uker var det da plutselig stopp, og vi er tilbake ved start. Han vil IKKE bade. Jeg blir helt matt.... Vaske håret vil ham naturlig nok heller ikke, men det får vi nå tatt med hyl og skrik en gang innimellom. Jeg holder han over badekarkanten og far vasker håret (som hos frisøren). Alle klærene er da på. Mitt siste hjertesukk er å gå på do på offentlige toaletter. Han kan tisse og bæsje på do, men er vi på kjøpesenter osv. nekter han å gå på do der. Sist dette skjed stod han rett ved siden av doen og tisset og bæsjet.... Litt av en tid. Og ganske slitsomt når vi har en baby på tre mnd. som også krever sitt. Jeg er klar over at noe av dette kan være knyttet til babyen og sjalusi, men slitsomt er det ihvertfall. Både barnehagelevering, bading og hårvask var problemer før babyen kom også. Bleieslutt tror jeg vi startet på rundt seks uker etter at hun ble født. Anonymous poster hash: 72486...6c2 Check på alle, men har en på fire år. Anonymous poster hash: bc787...02d Check på alt med 2,5 åringen bortsett fra offentlig toaletter. Kan det hjelpe om du selv tisser først der og viser at det er trygt? Anonymous poster hash: 2af22...158
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Alt er ok unntatt hårvask. Men jeg ser heller ikke poenget med å vaske hår på små barn, så vi nøyer oss med å skylle det med vann innimellom. Anonymous poster hash: eb927...734
ma(G)ma med to små :) Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 Alt er ok unntatt hårvask. Men jeg ser heller ikke poenget med å vaske hår på små barn, så vi nøyer oss med å skylle det med vann innimellom. Anonymous poster hash: eb927...734 Virkelig? Da har du sikkert en av de ungene som konstant går rundt med "hårlukt". Skikkelig ekkelt!
ma(G)ma med to små :) Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Alt er ok unntatt hårvask. Men jeg ser heller ikke poenget med å vaske hår på små barn, så vi nøyer oss med å skylle det med vann innimellom. Anonymous poster hash: eb927...734 Virkelig? Da har du sikkert en av de ungene som konstant går rundt med "hårlukt". Skikkelig ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #12 Skrevet 12. juli 2013 Alt er ok unntatt hårvask. Men jeg ser heller ikke poenget med å vaske hår på små barn, så vi nøyer oss med å skylle det med vann innimellom. Anonymous poster hash: eb927...734 Virkelig?Da har du sikkert en av de ungene som konstant går rundt med "hårlukt". Skikkelig ekkelt! Skriver du dette for å forsøke å tråkke på meg??? Selvsagt lukter det ikke av håret! Hvordan kan du uttale deg om noe du helt åpenbart ikke har filla peiling på? Anonymous poster hash: eb927...734
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #13 Skrevet 12. juli 2013 Vaske håret liker hun ikke, men det er ikke noe jeg forhandler på. Håret SKAL vaskes minimum 1 gang i uka. På sommeren blir det oftere. Vasker håret først så er vi ferdig med det. Bading liker hun veldig godt. De andre tingene protesterer hun ikke på, men hun vil ikke ha på selene i bilen, hun vil ikke pusse tenner, hun nekter å gå ned truse, hun vil aldri legge seg, hun vil ikke holde hånda osv. Det er mer enn nok av ting man kan si nei til når man er 3 år Anonymous poster hash: eaef7...01f
LittLykkelig Skrevet 12. juli 2013 #14 Skrevet 12. juli 2013 Min protesterer alltid på å komme når vi skal gå, bhg eller ikke. Når jeg roper på han responderer han alltid med vil ikke. Bading, do osv går bra. Her i gården er det jeg som ikke liker offentlige toaletter
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #15 Skrevet 12. juli 2013 Oh yes! Her er det ofte først ekstremt vanskelig å få han i badekaret, og når han først bader, er der umulig å få han opp igjen. Dette gjelder stort sett alt. Protesterer uansett. Anonymous poster hash: 118a0...b65
mkn Skrevet 12. juli 2013 #16 Skrevet 12. juli 2013 Oh yes! Her er det ofte først ekstremt vanskelig å få han i badekaret, og når han først bader, er der umulig å få han opp igjen. Dette gjelder stort sett alt. Protesterer uansett. Anonymous poster hash: 118a0...b65 Høres ut som min veldig bestemte 3 åring
Gjest Julia1984 Skrevet 12. juli 2013 #17 Skrevet 12. juli 2013 Ingen av delene faktisk!! Men han er meget bestemt på andre områder
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #18 Skrevet 12. juli 2013 Ingen av delene faktisk!! Men han er meget bestemt på andre områder Samme her. Hun er villig med på de tingene du nevner, men sinnsykt bestemt og hissig på andre områder! Anonymous poster hash: 2bf72...46c
ma(G)ma med to små :) Skrevet 12. juli 2013 #19 Skrevet 12. juli 2013 Alt er ok unntatt hårvask. Men jeg ser heller ikke poenget med å vaske hår på små barn, så vi nøyer oss med å skylle det med vann innimellom. Anonymous poster hash: eb927...734 Virkelig?Da har du sikkert en av de ungene som konstant går rundt med "hårlukt". Skikkelig ekkelt! Skriver du dette for å forsøke å tråkke på meg??? Selvsagt lukter det ikke av håret! Hvordan kan du uttale deg om noe du helt åpenbart ikke har filla peiling på? Anonymous poster hash: eb927...734 Nei, jeg sier det fordi overraskende mange unger har hår som konstant lukter ekkelt, selv om de tilsynelatende har normal hygiene. Dette har overrasket både meg og mange av de andre lærerne jeg jobber med. Vi synes virkelig det er ufyselig! Men hvis det da finnes foreldre som bare skyller håret til ungene i vann, så forklarer jo det en hel del...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå