Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Detta er nesten flaut å skrive, men jeg gjør det likevel.. Jeg har alltid hatt sunne og fine tenner, aldri hatt hull i tenna før jeg ble gravid for ca to år siden, da bare raste de sammen og ble megadårlige. Nå har jeg hull i nesten alle tenna, og det knekker av biter om jg spiser noe hardt eller treffer de på feil punkt. Jeg har, pga ekstrem tannlegeskrekk og dårlig råd ikke gått til tannlegen for å fikse de, men nå har det gått så langt så den ene fortanna flytta seg i stad npr jeg spiste en grilla maiskolbe, så nå MÅ jeg. Og jeg er så redd! Både pga tannlegeskrekken, og fordi jeg ikke aner åssen jeg skal ha råd til å betale for meg. Må ringe tannlegen i morra. Siden jeg aldri har mått gjøre noe med tenna mine før aner jeg ikke hva jeg går til, og det gjør meg ikke akkurat mindre nervøs.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, jeg følte vel bare for å dele det med noen. Vil legge til at jeg har dårlig råd fordi jeg er aleinemor, ikke pga noe annet. Og jeg har råd til p leve, bare at en tannlegeregning på flere tusen kan bli lei å fordøye, og å fikse tenna mine kommer til å bli dyrt. Anonymous poster hash: a484f...68e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Men huff da, kjære deg... Slik skal det ikke være. Er det fyllinger som faller ut, eller tann? Jeg holder på å fikse tenner selv, hos tannlegen, på grunn av en udugelig tannlege som ødela flere tenner. Så langt er det ikke avskrekkende dyrt, og de tar også delbetalinger. Om tennene dine plutselig har blitt dårlige kan det være en tannkjøttsykdom, og da får du dette dekket, du får også dekket noe om dette skyldes munntørrhet. Du kan få utskrevet vival eller annen beroligende så du klarer dette Er det enda verre kan du få lystgass eller narkose. Ring til en tannlege og hør med dem, de er vant til å jobbe med mennesker som oss, full av angst og hull, dette går bra!! Lykke til! Anonymous poster hash: 85088...a3f
DaTuMa Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Uffda. Sikker på at du ikke har fått en sykdom da? Siden ting plutselig har forandret seg. Ta kontakt med en tannlege og hør. Det kan hende du har rett på noen form for støtte. Vet også at det går ann å få narkose under behandling hvis man har stor angst.
Tauriel Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Hørtes mer ut som en sykdom enn dårlige tenner. Jeg har dårlige tenner og tørr ikke å gå til tannlegen. Jeg har ikke fikset noen tenner siden 2007 (tror jeg) da jeg var i narkose, og har 3-4 tenner som er begynt og bli halve. Men er ikke i nærheten av at det er så ille som deg. Jeg er live redd og må ha andre til å fikse time til meg og følge meg, i tillegg til at jeg ikke må vite om timen. Først da kan jeg gå å ta en sjekk, alt annet er uaktuelt. Sist gang lå jeg å hylskreik i 2 uker før mamma dro meg til legen, fikk behandling for betennelse men det var det. Men tror helt ærlig jeg hadde tatt turen til tannlegen hvis jeg var deg, for å fått sjekket opp hva som skjer med tennene
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Det sies at man får dårligere tenner etter graviditet... Jeg derimot har alltid fått hull uansett hvor nøye jeg er, men det er pga litt dårlig mineraler i tennene mine. Jeg fikset nettopp 6 hull, det kostet meg kr 9.000... Da hadde jeg ikke vært hos tannlegen på 4 år. Du får bedøvelse og da kjenner du ikke en pøkk, så ikke vær redd for å få vondt Prøv å pust med magen og lukk øynene, så slipper du å se alle disse borre redskapene, he he Det gjør jeg ihvertfall I tillegg må du ikke betale alt med en gang. Anonymous poster hash: 93410...338
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 ta en sjekk hos tannlegen nå. og ta deg råd(lån av noen) til å fikse på det som absolutt haster. resten kan du ringe tannlegehøyskolen om. det er de gode mtp skrekk og det er MYE billigere Anonymous poster hash: 7f1b7...256
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Takk for svar! Jeg har ikke turt å ringe i dag, men har avtalt med mamma at hun SKAL gjøre det på mandag. Så da må jeg bare. Tror det er den beste måten å gjøre det på. Den fortanna må jeg hvertfall få fiksa, så ikke den detter helt ut. Det andre får jeg ta litt nå og da ettersom jeg har penger til det. Har hørt om tannlegehøyskolen, men på hjemmesidene dems står det at de ikke tar på seg store og kompliserte tannarbeid, og så mange hull som jeg har må jo gå innunder det? Det kan jo selvfølgelig være en sykdom, men veldig mange sier at tennene kan bli dårlige under ett svangerskap, og jeg kjenner ei som det skjedde akkurat det samme med. Anonymous poster hash: a484f...68e
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Takk for svar! Jeg har ikke turt å ringe i dag, men har avtalt med mamma at hun SKAL gjøre det på mandag. Så da må jeg bare. Tror det er den beste måten å gjøre det på. Den fortanna må jeg hvertfall få fiksa, så ikke den detter helt ut. Det andre får jeg ta litt nå og da ettersom jeg har penger til det. Har hørt om tannlegehøyskolen, men på hjemmesidene dems står det at de ikke tar på seg store og kompliserte tannarbeid, og så mange hull som jeg har må jo gå innunder det? Det kan jo selvfølgelig være en sykdom, men veldig mange sier at tennene kan bli dårlige under ett svangerskap, og jeg kjenner ei som det skjedde akkurat det samme med. Anonymous poster hash: a484f...68e Komplisert blir vel heller implantater, ikke hull Lykke til! Anonymous poster hash: 85088...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå