Gå til innhold

Min mor vil ha tilbake penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg giftet meg for 2 år siden, og min mor ville kjøpe brudekjolen til meg (brukt for 4000,-) og no har vi fått en del penger som vi ikke hadde før. Og nå vil hun ha tilbake pengene for kjolen. Jeg blei veldig lei meg for jeg trodde hun ville gi den som en gave :( ho ska få tilbake pengane.. Er det jeg som er overfølsom ?!

Anonymous poster hash: 6595a...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei er moren din som er rar!

Er ikke vanlig å ta tilbake en gave hun allerede har gitt!

Skrevet

Eh... Hæ? Vil hun ha tilbake pengene for kjolen hun kjøpte til deg? Kan du ikke gi henne kjolen da...?

Hun høres ut til å være litt over middels underlig. Har hun spillegalskap eller en rusavhengighet? Høres jo nesten sånn ut.

Anonymous poster hash: 0b0e7...036
Skrevet

Hvis det var en gave er det veldig sært å kreve pengene tilbake, om hun la ut for deg siden du hadde lite penger da er det naturlig at hun vil ha dem tilbake når du har fått penger.

For meg høres det ut som en kommunikasjonssvikt der moren din har ment at hun la ut pengene og du trodde du fikk dem.

Anonymous poster hash: e9d77...84f
Skrevet

Høres sært ut ja, man krever da ikke tilbake gaver man har gitt.

Skrevet

Veldig sært.. det hadde gjort noe med forholdet vårt, for å si det sånn..

Anonymous poster hash: b134a...deb
Skrevet

Veldig sært å kreve tilbake penger for en gave hun ga deg for 2 år siden

Skrevet

Tror jeg hadde takket nei til gaver fra henne fremover.

Skrevet

Er du sikker på at moren din mente det som en gave den gangen?

Anonymous poster hash: e9d77...84f
Skrevet

Da hadde jeg gitt tilbake kjolen om du har den, og takke for lånet.. Blir for dunt å kreve tilbake penger for noe man har gitt i gave...

Anonymous poster hash: d8cee...729
Skrevet

Har det skjedd en misforståelse om at det var en gave- på den måten at hun mente det var et lån? Jeg ville spurt henne om det. Man ber ikke om å få tilbake noe man har gitt i gave. Jeg ville vurdert å gitt henne kjolen istede, så hun kan selge den. Siden det trossalt var den hun kjøpte istede for å gi penger. Men forstår at du vil tilbakebetale selv om hun er helt urimelig som krevet det.

Anonymous poster hash: 4fd9e...7e4
Skrevet

Har dere alltid så elendig kommunikasjon? Hvis dette var meg og min mor ville neppe dette ha oppstått, men i en tenkt situasjon kan jeg garantere at jeg ville ha snakket ut med henne. Jeg ville øyeblikkelig ha fortalt at jeg hadde oppfattet det som en bryllupsgave, ikke et lån, og vært tydelig på hva jeg følte. Har du prøvd det? Snakk med henne og forklar hva du opplever. Kanskje er hun helt uvitende om det, fordi hun hele veien har ment at hun lånte deg pengene? Fikk dere kanskje noe annet i bryllupsgave?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kanskje dere har misforstått hverandre her? Eller hun egentlig trenger penger nå, men ikke klarer å spørre, så hun ser dette som en løsning? Om hun vil ha igjen pengene for noe hun ga i gave opprinnelig, så hadde jeg nok gitt tilbake kjolen jeg også, for da er det ikke mye snilt av henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...