Gå til innhold

Sønnen min har et Besafe X3 sete...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 3,5 år og hadde han på vekta i dag. Over 18 kg! Betyr dette at jeg må bytte bilstol? Han sitter bakovervendt... 

Anonymous poster hash: fe2ed...57a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, ingen eksperter?

Anonymous poster hash: fe2ed...57a

Skrevet

Ja, egentlig...

Isofix-festene tåler bare 18 kilo. Husk at klærne barnet har på seg også teller, så om han har på yttertøy så er han allerede over grensa.

Jeg har akkurat snakket med flere "eksperter" om dette siden vår 3,5 åring var for lang for sitt sete. 

Måtte snu han, siden det ikke var aktuelt å kjøpe et nytt bakovervendt sete (noe forhandler var helt enig i at var bortkastet)

Ville uansett snakket med noen som har ordentlig greie på dette. Altså ikke noen du møter her på forumet ;)

Anonymous poster hash: 7d011...ef5
Skrevet

ja, du må bytte sete. Du kan bytte til et bakovervendt som går til 25 kg, f.eks britax multitec eller britax max-way. eller snu han fremovervendt, men da i beltestol. 

jeg jobber med dette, så jo, man kan få hjelp av noen som har greie på det, selv her på forum!

Anonymous poster hash: c75a2...95c
Skrevet

Ja selvfølgelig setet er bare til 18 kg!

Skrevet

Setet er godkjent til 18 kg. pga isofix. Jeg regner med det er mange kilo å gå på, men de har valgt å sette grensa på 18 kg. Vil tro at isofixfestene tåler mer enn 18 kg eller så hadde grensa blitt  satt lavere. Jeg tror faktisk jeg hadde vurdert å la han sitte slik noen mnd. til og gått over til beltestol. Så lenge han ikke øker veldig i vekt da. Kan setet kun festes med isofix?

Skrevet

Er det isofix eller festet med belter da? Det er jo isofix som har 18kg grense

Skrevet

Jeg burde selvsagt ikke anbefalt det jeg gjorde, angrer litt nå. Men hadde som sagt vurdert det selv, og kanskje sjekket litt opp hvordan de kar kommet frem til 18 kg. når det gjelder isofix.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...